Gå til innhold

❤️ Prøverør 2025 ❤️

Frk.Pøls

Anbefalte innlegg

Leia17 skrev (16 timer siden):

Hei :) Slenger meg på her. Vi er i gang med første runde, andre kontroll på mandag, forhåpentligvis egguttak onsdag/torsdag.

Gått på Gonal-F 300 i 6 dager, i dag begynte jeg med Fyremadel i tillegg i tre dager. Han så 6 eggposer for to dager siden, men håper det er flere på mandag. 

Mannlig faktor hos oss, så blir ICSI. Er så spent, og nervøs 😅

Hei!

Velkommen hit! ☺️
Kjempe stas å komme i gang med første forsøk! Jeg ble gravid på mitt aller første IVF forsøk, han er 5 år nå☺️
Hvor hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frk.Pøls skrev (På 15.2.2025 den 18.20):

Hei!

Velkommen hit! ☺️
Kjempe stas å komme i gang med første forsøk! Jeg ble gravid på mitt aller første IVF forsøk, han er 5 år nå☺️
Hvor hører du til?

Takk :) 

Vi er på C-medical på Majorstua i Oslo. Får ikke dekket offentlig da vi ikke har hatt samme folkeregistrerte adresse i 2 år, er ikke gift. Jeg er 33, så vil ikke vente lenger heller 😅

Gøy når det klaffer på første 😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🫶🏻

Henger meg på her. Er godt i gang med første ivf forsøk. Hadde uttak på Fredag denne uken,å blir forhåpentligvis innsett på Onsdag neste uke. Er veldig spent å liivredd🫣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leia17 skrev (2 timer siden):

Takk :) 

Vi er på C-medical på Majorstua i Oslo. Får ikke dekket offentlig da vi ikke har hatt samme folkeregistrerte adresse i 2 år, er ikke gift. Jeg er 33, så vil ikke vente lenger heller 😅

Gøy når det klaffer på første 😍❤️

Sjekket dere offentlig først? Vi hadde heller ikke hatt samme adresse når vi startet, men det var ikke et tema, på den tiden, i alle fall.
Er bare å kjøre på privat når man har muligheten til det! Blir spennende til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp2025 skrev (1 time siden):

Hei🫶🏻

Henger meg på her. Er godt i gang med første ivf forsøk. Hadde uttak på Fredag denne uken,å blir forhåpentligvis innsett på Onsdag neste uke. Er veldig spent å liivredd🫣

Hei! Velkommen hit! ☺️

Så spennende at du har kommet så langt! Kjenner meg til latterlig godt igjen i hvordan du har det, har nettopp hatt det sånn selv 😅 

Hvor hører du til? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (30 minutter siden):

Hei! Velkommen hit! ☺️

Så spennende at du har kommet så langt! Kjenner meg til latterlig godt igjen i hvordan du har det, har nettopp hatt det sånn selv 😅 

Hvor hører du til? ☺️

Tusen takk🤭 "godt" å høre, om det er låv å si.

Har lest mye i helgen for å si det slik🫣

Haugesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk.Pøls skrev (35 minutter siden):

Sjekket dere offentlig først? Vi hadde heller ikke hatt samme adresse når vi startet, men det var ikke et tema, på den tiden, i alle fall.
Er bare å kjøre på privat når man har muligheten til det! Blir spennende til uka!

Fastlegen som sa det, ville ikke henvise. Også var det 32 uker ventetid, orker ikke det kjenner jeg. Men mulig vi må det om det ikke klaffer på en av de tre forsøkene vi har kjøpt da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håp2025 skrev (19 timer siden):

Tusen takk🤭 "godt" å høre, om det er låv å si.

Har lest mye i helgen for å si det slik🫣

Haugesund

Blir fort sånn ja! Sitter å googler meg i hjel jeg og 😂 og det er ikke noe poeng en gang, ettersom alle historier er unike. Tenker det bare er en del av greia, kommer ikke til å slutte uansett 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leia17 skrev (19 timer siden):

Fastlegen som sa det, ville ikke henvise. Også var det 32 uker ventetid, orker ikke det kjenner jeg. Men mulig vi må det om det ikke klaffer på en av de tre forsøkene vi har kjøpt da. 

Jøss, det var ny. Offentlig tar evigheter. Vi brukte 3 år på å gjennomføre 4 innsett. Riktig nok brukte vi nesten ett år på å komme oss på beina etter en livstruende Exu. Men, poenget er, det tar lang tid 🫠 Kjempe deilig med privat forsøk, da venter de på at du er klar, i stedet for omvendt😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 15.2.2025 den 18.18):

Takk for gode ord! ❤️

Utrolig nok, så gikk det fint! De 24 timene etter de ringte fra laboratoriet, var helt grusomme. Forventet at de skulle ringe hvert minutt. Jeg hørte ingenting mer, og møtte til oppsatt time. Der fikk jeg vite at alt så bra ut og at jeg skulle få satt inn et 8-delt embryo 🥲  
Opplevelsen med selve innsettet var veldig annerledes enn jeg er vant med fra Riksen. Det var så god stemning og alle som var der heiet virkelig på at dette skulle gå bra. Følte meg så godt ivaretatt og sett. Jeg fikk se embryoet på storskjerm før innsett, det var veldig sterkt. Jeg har jo sett bilder av diverse embryoer tidligere, men det å se sitt eget, det var veldig spesielt ❤️
Alt gikk fint med innsettet og jeg fikk også se på ultralyd skjermen hvor den var. Ikke selve embryoet, naturlig nok, men fikk forklart at det lyse området på skjermen, var den lille luftbobla embryoet lå i, det var fint å tenke på 😌

Etter innsettet snakket jeg også med en sykepleier om veien videre og litt om hvordan jeg faktisk hadde det. Veldig annerledes enn Riksen der man blir sendt inn og rett ut. Har en del smertefulle opplevelser fra tiden derfra.

Alt i alt var innsettet en kjempe positiv opplevelse og jeg er endelig ruger igjen! 😀

Det gjør meg så glad å høre! Litt av en berg og dal-bane dette. Så mye som kan forandre seg fra dag til dag. Men vi heier virkelig på deg! Hvordan føles kroppen når? Og går du på progesteron-støtte nå?

Jeg hadde mitt første egguttak i dag. Planlagt innsett i slutten av uken 🫣 Vet dere noe om hvor rolig man bør forholde seg etter innsett og dagene etter? Er ikke en person som pleier å ta det med ro, så syns det er vanskelig å finne ut hvor jeg skal legge lista..

Anonymkode: e3657...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det gjør meg så glad å høre! Litt av en berg og dal-bane dette. Så mye som kan forandre seg fra dag til dag. Men vi heier virkelig på deg! Hvordan føles kroppen når? Og går du på progesteron-støtte nå?

Jeg hadde mitt første egguttak i dag. Planlagt innsett i slutten av uken 🫣 Vet dere noe om hvor rolig man bør forholde seg etter innsett og dagene etter? Er ikke en person som pleier å ta det med ro, så syns det er vanskelig å finne ut hvor jeg skal legge lista..

En må jo kjenne på det selv, men jeg trente og gjorde som vanlig dagene etter innsett. Masse lykke til forresten! Sender babystøv din vei❤️

Endret av Lisegikkpåskolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 23.33):

Takk for det🥰 det er veldig hyggelig! Kroppen føles gravid, men det er jo bare cyclogesten som gir bivirkninger. Det er så kjipt😅 Forhåpentligvis så er det mer enn det etterhvert☺️

hvor da synes du uttaket var? Gikk det greit?💕 

jeg ble ganske dårlig denne gangen og lå stort sett i sofaen de neste dagene. Andre ganger har det vært lettere. Gjør det som føles riktig for deg! Er vel ikke anbefalt å løpe rundt som en gal da eggstokkene er store en stund til, men vi trene eller gjøre andre aktiviteter og det føles greit når du gjør det, så gjør du det☺️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (16 timer siden):

Takk for det🥰 det er veldig hyggelig! Kroppen føles gravid, men det er jo bare cyclogesten som gir bivirkninger. Det er så kjipt😅 Forhåpentligvis så er det mer enn det etterhvert☺️

hvor da synes du uttaket var? Gikk det greit?💕 

jeg ble ganske dårlig denne gangen og lå stort sett i sofaen de neste dagene. Andre ganger har det vært lettere. Gjør det som føles riktig for deg! Er vel ikke anbefalt å løpe rundt som en gal da eggstokkene er store en stund til, men vi trene eller gjøre andre aktiviteter og det føles greit når du gjør det, så gjør du det☺️💕

Spennende! Du får holde oss oppdatert. Fingrene er krysset 💕🤞🏼

Takk for tilbakemeldingen. Da får vi se hvordan det blir. Uttaket gikk overraskende greit. Ubehagelig og litt smertefult der og da, men det gikk fort over. Vil si bivirkningene fra Cyclogest føles mer ubehagelig. Eit konstant trykk/press i buken. Men har forstått at den skal man gå på noen uker og måneder, så man får bare tilpasse seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.2.2025 den 16.55):

Spennende! Du får holde oss oppdatert. Fingrene er krysset 💕🤞🏼

Takk for tilbakemeldingen. Da får vi se hvordan det blir. Uttaket gikk overraskende greit. Ubehagelig og litt smertefult der og da, men det gikk fort over. Vil si bivirkningene fra Cyclogest føles mer ubehagelig. Eit konstant trykk/press i buken. Men har forstått at den skal man gå på noen uker og måneder, så man får bare tilpasse seg!

Takk🥰 skal gjøre det!

cyclogest kan være kjip ja. Om dette går, skal jeg gå på det til uke 7 tror jeg det var.

Hvordan er det med deg nå? Har det blitt innsett?💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Frk.Pøls skrev (13 timer siden):

Takk🥰 skal gjøre det!

cyclogest kan være kjip ja. Om dette går, skal jeg gå på det til uke 7 tror jeg det var.

Hvordan er det med deg nå? Har det blitt innsett?💕

Tørr nesten ikke tro på det, men ja nå er det gjort innsett. Tenker så mye på hva jeg kan gjøre for å optimalisere forholdene for at dette skal gå bra.. Som om det er en selvforskyldt årsak til at det har vært så vanskelig hittil. Så selv om jeg burde vært overlykkelig for å ha kommet så langt, er jeg fortsatt litt selvdestruktiv og tenker på at jeg sikkert kommer til å ødelegge for dette også.

Beklager for "negativiteten". Er det noen som kan relatere seg til dette? Eller er jeg bare ute på hormonkjøret? 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tørr nesten ikke tro på det, men ja nå er det gjort innsett. Tenker så mye på hva jeg kan gjøre for å optimalisere forholdene for at dette skal gå bra.. Som om det er en selvforskyldt årsak til at det har vært så vanskelig hittil. Så selv om jeg burde vært overlykkelig for å ha kommet så langt, er jeg fortsatt litt selvdestruktiv og tenker på at jeg sikkert kommer til å ødelegge for dette også.

Beklager for "negativiteten". Er det noen som kan relatere seg til dette? Eller er jeg bare ute på hormonkjøret? 🫣

Kjenner meg veldig igjen i dette❤️ Tror også at det er mange andre som også har det akkurat sånn. 
på dette tidspunktet er det nok ikke mye man kan gjøre. Til tross for dette spiste jeg både pommes frittes fra McDonald’s, spiste ananas og avocado og fulgte «kjerringrådene»😂 Det bare føltes bare godt å tenke at jeg hadde kontroll på et eller annet, skjønner du? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg slenger meg på denne tråden. Er i gang med IVF for første gang. Har nå gått to uker på Gonapeptyl (lang protokoll) og skal til kontroll om en uke. Var veldig "grønn" i forkant og visste lite om hva jeg kunne forvente meg. Synes derfor det har vært fint å kunne lese om andres erfaringer her inne:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...