Frk.Pøls Skrevet 10. januar Forfatter #41 Del Skrevet 10. januar filifjonka12 skrev (På 9.1.2025 den 12.48): Slenger meg på her. Har et IVF-barn på 4 år. Har forsøkt på søsken i to år. 3 fryseinnsett på riksen, 2 negative og en spontanabort. Skiftet så til privat, har kjøpt pakke. Etter det gir vi oss, har vi bestemt. Det er skummelt..Hatt 1 ferskforsøk privat, overstimulert og totalfrys. Ble innlagt på sykehus, var en heftig opplevelse.. Hatt 2 fryseinnsett etter det, første var negativ, andre ruger jeg på nå. Hvis ikke det går, så skal vi ha en prat med klinikken og ta noen ekstra prøver osv. før vi gjennomfører resten. Håper 2025 er året for oss alle! Du har lignende historie som meg 🙂 Jeg har for lav ahm, så vi får ikke pakke på Hausken. Men valgte de uansett da det føltes riktig. Sabla dyrt, men enn så lenge så har vi nok spart opp. Gratulerer som ruger! Når har du testdag? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 10. januar #42 Del Skrevet 10. januar Frk.Pøls skrev (8 minutter siden): Hvordan gikk det? 💕 Det gikk bedre enn forventet😊 så hyggelig at du spør❤️ Legen fant 7 follikler på høyre siden (tidligere har det vært sett 3 eller 0 på høyre), men på venstre var det plutselig en stor cyste (der har det før vært sett 3 to ganger). Jeg forsto det slik at cysten «kveler» muligheten for follikler å vokse, eller noe i den duren. Slimhinnen var fremdeles for tynn, og folliklene var ganske små. Noen på 10mm og noen mindre. Fikk ikke noe antall. Er cd8 og hadde brukt Gonal-F i sju dager på tidspunkt for UL. Kjører på med medisiner og ny UL på tirsdag. Jeg er veldig glad det var noe på gang der, samtidig som er grubler litt på den cysten og bekymrer meg for om folliklene kommer til å vokse. Men det er typisk meg å gruble over ting jeg ikke får gjort noe med framfor å glede meg over det som er positivt🙈😂 Er du i gang enda?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka12 Skrevet 14. januar #43 Del Skrevet 14. januar Frk.Pøls skrev (På 10.1.2025 den 23.03): Du har lignende historie som meg 🙂 Jeg har for lav ahm, så vi får ikke pakke på Hausken. Men valgte de uansett da det føltes riktig. Sabla dyrt, men enn så lenge så har vi nok spart opp. Gratulerer som ruger! Når har du testdag? 🙂 Jeg har testdag imorgen. Negative tester frem til nå, så det ser mørkt ut. Vi gir oss etter denne pakken, så jeg innser mer og mer at vi nærmer oss slutten nå.. Men skal ha samtale på klinikken hvor vi kan se på hva vi kan gjøre annerledes hvis ikke denne runden går, håper det gir noe utslag. Er du i forsøk nå? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. januar Forfatter #44 Del Skrevet 18. januar (endret) Minimas skrev (På 10.1.2025 den 23.14): Det gikk bedre enn forventet😊 så hyggelig at du spør❤️ Legen fant 7 follikler på høyre siden (tidligere har det vært sett 3 eller 0 på høyre), men på venstre var det plutselig en stor cyste (der har det før vært sett 3 to ganger). Jeg forsto det slik at cysten «kveler» muligheten for follikler å vokse, eller noe i den duren. Slimhinnen var fremdeles for tynn, og folliklene var ganske små. Noen på 10mm og noen mindre. Fikk ikke noe antall. Er cd8 og hadde brukt Gonal-F i sju dager på tidspunkt for UL. Kjører på med medisiner og ny UL på tirsdag. Jeg er veldig glad det var noe på gang der, samtidig som er grubler litt på den cysten og bekymrer meg for om folliklene kommer til å vokse. Men det er typisk meg å gruble over ting jeg ikke får gjort noe med framfor å glede meg over det som er positivt🙈😂 Er du i gang enda?😊 Jeg skal ta progynova fra syklusdag 21 for å hjelpe folliklene å få mer jevn størrelse, kanskje du kunne hørt om dette om det blir et forsøk til? ❤️ Hvordan går det med deg nå? Merker du noe til bivirkninger eller annet ubehag? Jeg har vært på apoteket og bestil medisiner i dag 🙂 Begynner med progynova på mandag, så er vi i gang! Skal da begynne med menopur rundt neste søndag. Har ikke egentlig tenkt så mye på det før i skrivende stund. Ble brått litt stressa 😅 Endret 18. januar av Frk.Pøls Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 18. januar Forfatter #45 Del Skrevet 18. januar filifjonka12 skrev (På 14.1.2025 den 8.55): Jeg har testdag imorgen. Negative tester frem til nå, så det ser mørkt ut. Vi gir oss etter denne pakken, så jeg innser mer og mer at vi nærmer oss slutten nå.. Men skal ha samtale på klinikken hvor vi kan se på hva vi kan gjøre annerledes hvis ikke denne runden går, håper det gir noe utslag. Er du i forsøk nå? Hvordan er det med deg? ❤️ Hva sa testen? Jeg begynner på progynova på mandag 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dogmom14 Skrevet 19. januar #46 Del Skrevet 19. januar (endret) Hei igjen! Jeg hadde innsett 9/1 og i dag tok jeg en test som ble positiv. Jeg har time til blodprøve i morgen. Siden dette er fjerde innsettet og de tre andre har endt med ingenting, kjemisk eller MA i uke 6, men fant ut av det på ultralyd i uke 8, så kjenner jeg på mange følelser og redd for å være glad. Håper virkelig at blodprøven er fin i morgen og må klare å bite tennene sammen de neste ukene før ultralyd. Trengte bare å lufte hodet litt ❤️ Flere som har kjent på dette? Endret 19. januar av Dogmom14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #47 Del Skrevet 19. januar Kan man forsatt få mensen om man går på støttemedisiner ifbm.ivf? Eks.progesteron. Anonymkode: 29a2f...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #48 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan man forsatt få mensen om man går på støttemedisiner ifbm.ivf? Eks.progesteron. Anonymkode: 29a2f...dd0 Jeg fikk mens da jeg gikk på cyclogest, men om det er normalt eller ikke vet jeg ikke🤔 Anonymkode: afa3c...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #49 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk mens da jeg gikk på cyclogest, men om det er normalt eller ikke vet jeg ikke🤔 Anonymkode: afa3c...bf5 Ofte har man sikkert hatt testdag før man eventuelt får mens og vet da om den er positiv eller negativ. Ved negativ test slutter man jo på medisiner og ved positiv test får man ikke mens. Anonymkode: afa3c...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #50 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk mens da jeg gikk på cyclogest, men om det er normalt eller ikke vet jeg ikke🤔 Anonymkode: afa3c...bf5 Takk for svar. Testet negativ på min testdato. Har ikke tatt blodprøve, men kjenner lite til ingen håp. Anonymkode: 29a2f...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #51 Del Skrevet 19. januar Noen som har testet negativ på urin med positiv på blodprøve? Kanskje jeg kan så håp gjennom tårene. Anonymkode: 29a2f...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 19. januar Forfatter #52 Del Skrevet 19. januar Dogmom14 skrev (7 timer siden): Hei igjen! Jeg hadde innsett 9/1 og i dag tok jeg en test som ble positiv. Jeg har time til blodprøve i morgen. Siden dette er fjerde innsettet og de tre andre har endt med ingenting, kjemisk eller MA i uke 6, men fant ut av det på ultralyd i uke 8, så kjenner jeg på mange følelser og redd for å være glad. Håper virkelig at blodprøven er fin i morgen og må klare å bite tennene sammen de neste ukene før ultralyd. Trengte bare å lufte hodet litt ❤️ Flere som har kjent på dette? Gratulerer så masse! 😃 Årets første positive test! 🤩 Da jeg testet positivt med sønnen min var jeg overlykkelig, men utrolig stressa. Nå meldte det seg en hel haug med andre bekymringer og faktisk litt følelsen av "hva gjør vi nå?" Det gikk egentlig ikke over før langt ut i svangerskapet ettersom morkaka var foran og det tok lang tid før jeg merket noe liv. Alt gikk heldigvis som det skulle, men bekymringene underveis var der selv om. Tenker det er veldig normalt for alle som går gravide, men det er nok litt ekstra spesielt for oss som har hatt en lang vei å gå ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 19. januar Forfatter #53 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har testet negativ på urin med positiv på blodprøve? Kanskje jeg kan så håp gjennom tårene. Anonymkode: 29a2f...dd0 Har ingen erfaring der dessverre ❤️ Blodprøver er vel mer sikre sies det? Krysser fingrene for at det går bra 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #54 Del Skrevet 19. januar Frk.Pøls skrev (1 time siden): Har ingen erfaring der dessverre ❤️ Blodprøver er vel mer sikre sies det? Krysser fingrene for at det går bra 💕 Takk. Siste sjansen min det her Anonymkode: 29a2f...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka12 Skrevet 20. januar #55 Del Skrevet 20. januar Frk.Pøls skrev (På 18.1.2025 den 19.51): Hvordan er det med deg? ❤️ Hva sa testen? Jeg begynner på progynova på mandag 🙂 Den var negativ, som forventa. Så venter på klinikken mtp. veien videre nå. Så spennende! Betyr det at du får et innsett ila februar mest sannsynlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 20. januar #56 Del Skrevet 20. januar Egguttak unnagjort. Var overraskende lite vondt. Men fikk bare ut 3 egg. Med AMH på 0.8 så mente de det var bra, og det er det sikkert. Men jeg er allerede i gang med neste forsøk inne i hodet mitt. Innsett på torsdag, men er veldig forberedt på at vi ikke kommer dit. Skal starte med Cyclogest fra i kveld, og prednisolon og albyl-e fra torsdag. Dersom vi kommer så langt. Blir noen fryktelig slitsomme dager nå😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thehaa Skrevet 20. januar #57 Del Skrevet 20. januar Minimas skrev (11 minutter siden): Egguttak unnagjort. Var overraskende lite vondt. Men fikk bare ut 3 egg. Med AMH på 0.8 så mente de det var bra, og det er det sikkert. Men jeg er allerede i gang med neste forsøk inne i hodet mitt. Innsett på torsdag, men er veldig forberedt på at vi ikke kommer dit. Skal starte med Cyclogest fra i kveld, og prednisolon og albyl-e fra torsdag. Dersom vi kommer så langt. Blir noen fryktelig slitsomme dager nå😬 Kjenner igjen den følelsen av at hodet spinner🙈 Lett å si nå når jeg har fått det litt på avstand, men antall egg betyr ingenting. Første forsøk fikk vi ut 12 egg og på innsett var det igjen 1 som førte til negativ test, forrige forsøk fikk jeg ut 6 egg og ingen overlevde første natten. Det er så mange tilfeldigheter og selv føler jeg meg gal i hodet av alle mulige utfall. Krysser fingrene for deg og håper på det beste❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #58 Del Skrevet 20. januar Noen som vet om det er krise om mannen ikke blir med på forsamtale (eller utredning eller hva det kalles) i forkant av fryseforsøk? Vi har time i morgen, men har fått sykt barn, og får ikke meldt fra på telefon pga. utenfor telefontid. Dette er Riksen. Siden vi har embryoer på frys, er det vel i praksis lite mannen skal gjøre i første omgang, men det er kanskje noen papirer el. som skal underskrives? Eller noen egnethetsvurdering? Anonymkode: 323fa...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #59 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vet om det er krise om mannen ikke blir med på forsamtale (eller utredning eller hva det kalles) i forkant av fryseforsøk? Vi har time i morgen, men har fått sykt barn, og får ikke meldt fra på telefon pga. utenfor telefontid. Dette er Riksen. Siden vi har embryoer på frys, er det vel i praksis lite mannen skal gjøre i første omgang, men det er kanskje noen papirer el. som skal underskrives? Eller noen egnethetsvurdering? Anonymkode: 323fa...6ca Hvis det er fryseforsøk tror jeg ikke han må være med. Er bare ved uttak og han må levere sæd dersom man ikke bruker sæddonor. Anonymkode: e48f1...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimas Skrevet 20. januar #60 Del Skrevet 20. januar Thehaa skrev (5 timer siden): Kjenner igjen den følelsen av at hodet spinner🙈 Lett å si nå når jeg har fått det litt på avstand, men antall egg betyr ingenting. Første forsøk fikk vi ut 12 egg og på innsett var det igjen 1 som førte til negativ test, forrige forsøk fikk jeg ut 6 egg og ingen overlevde første natten. Det er så mange tilfeldigheter og selv føler jeg meg gal i hodet av alle mulige utfall. Krysser fingrene for deg og håper på det beste❤️ Så leit å høre om forsøkene dine så langt. Det høres veldig tøft ut. Jeg synes uvissheten er helt forferdelig kjenner jeg. Vi har jo prøvd så mange sykluser selv med en SA i mai, og ellers ingenting. Så hvorfor i all verden skulle akkurat ett av disse 3 små eggene la seg befrukte. Jeg har null tro på det. Og hvis det skulle skje, overleve til innsett….neppe🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå