Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kari G.
Skrevet

Jeg putter denne her.

Min sønn på 38 år ble fersket sammen med en meget ung jente på lokal resturant.

Hun så ut som en kortvokst ungdom for oss, det skulle vise seg at hun var 16 og et halvt år!

Vi som er foreldrene har satt kraftig standpunkt mot dette forholdet. Vi synes det er sykt. Vår sønn er hodestups forelsket, påstår ham. Foreldrene til jenta vet inget, men han sier hun er over 16 og er dermed "lovelig".

Skal jeg dolke min egen sønn i ryggen og si fra til foreldrene? Jeg vil gjerne gjøre det, men har lært å holde meg unna konflikter tidligere. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville sagt fra til foreldrene hennes. Ville satt pris på å få vite det selv hvis sønnen min på 15 var blitt sammen med ei på 37.

Skrevet

Det var vanskelig. Om foreldrene hennes ikke vet det så er det kanskje ikke noe alvorlig ennå? Du er helt sikker på at de har et forhold altså at de er sammen?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er stor aldersforskjell, ja! Men... Er det ikke en ting som de to må få finne ut av selv???

Jeg ble sammen med en som var 17 år eldre enn meg da jeg var på den alderen, og vi fikk mange kommentarer på dette. Da helst i negativ retning. Dette gjorde til at jeg i mitt stille sinn "bestemte" meg for at jeg skulle ihvertfall ikke la andre styre livet mitt! Og jeg fann virkelig mannen i mitt liv! Vi har vært sammen i over ti år nå, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke lot meg påvirke av andres "normalitets-syn".

Når det er sagt, så håper jeg at mine barn finner en partner på omtrent samme alder, men jeg dømmer ikke de som ikke gjør det!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner noen pedo-vibber når en mann i nærheten av 40 år blir kjæreste med en jente/ungdom på bare 16 år. Jeg er i nærheten av 30 år og kunne ALDRI tenkt meg ei barnslig fnisete jenteunge på den alderen! For en pedofil så gammel er 16-åringer "the next best thing". Er det mulig at folk her inne ikke tar dette mer seriøst?????????

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis min sønn noen sinne gjør det samme, så river jeg huet av ham... BEGGE når jeg tenker meg om... :frustrert:

Gjest Liten Tapir
Skrevet

En så stor aldersforskjell er for drøyt når den yngste ikke er eldre enn 16, synes jeg. Så ja; jeg hadde sagt fra til foreldrene hennes.

Hvis de virkelig er hverandres store kjærlighet kan de vente et par år.

Skrevet

Jeg datet en kar på nesten 30 før jeg fylte 18, og følte meg veldig voksen. Men tro meg - det førte ikke til noe godt.

Hun er 16, og aldersforskjellen er større. Synes det blir ekkelt... Se på en 16 år gammel jente - livet har jo såvidt begynt! Hvor naiv er man ikke? Jeg trodde i alle fall det beste om alle...

Jeg hadde blit pissesur om mine foreldre var blitt varslet. Men i ettertid heller lettet. Som sagt tidliger - er det den store kjærligheten, kan de vente et par år.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette har ingenting med pedofili å gjøre. 16 årige jenter er kjønnsmodne, voksne (utenpå ihvertfall) er trange og gode, søte og ofte svært så henrykte over en eldre elsker. Hvis sønnen din er forelsket, så er det helt topp!! At dere andre her synes det er ekkelt... hold det for dere selv. Folk tenner på forskjellige ting, og dere har ikke informasjonsplikt.

Jeg hadde en one-night med en fin flyvertinne som sikkert var litt over 50 for 2 år siden, og jeg er i slutten av 20-åra. Var det også ekkelt? Skulle mammaen min ha fått vite om det? Herregud så mange umodne folk som vanker her inne... :sur:

Gjest Gjest
Skrevet
16 årige jenter er kjønnsmodne, voksne (utenpå ihvertfall) er trange og gode, søte og ofte svært så henrykte over en eldre elsker.

:overrasket: Dette vet du mye om altså?!

:kvalm:

Skrevet
Dette har ingenting med pedofili å gjøre. 16 årige jenter er trange og gode... Folk tenner på forskjellige ting...

Nei, dette har nok ingenting med pedofili å gjøre

:roll:

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Jeg hadde en one-night med en fin flyvertinne som sikkert var litt over 50 for 2 år siden, og jeg er i slutten av 20-åra. Var det også ekkelt? Skulle mammaen min ha fått vite om det? Herregud så mange umodne folk som vanker her inne...  :sur:

Hva i all verden har det med denne saken å gjøre? Hun var voksen, du var voksen. Det er ikke aldersforskjellen i antall år vi reagerer på her, men at en voksen mann er sammen med ei jente som ikke er voksen. Det blir en helt annen sak.

Gjest Chrizzy
Skrevet

16 år. Det er jo like gammelt som en ungdomsskole elev :tristbla:

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med de fleste andre her inne. Jenta er for ung og umoden til å være sammen med en på den alderen!!

Og hva i all verden ser en mann i den alderen i en liten jente på 16 år?? Selv om jeg legger all velvilje til klarer jeg ikke å konkludere med noe annet enn at dette dreier seg om spenning, seksuelle drifter og antakelig et økt selvbilde for mannen ved at han har "fanget sitt bytte" eller "trofè". Sorry, men jeg klarer ikke å se det på noen annen måte. Og for jenta sin del vil jeg tro at hun er veldig smigret over at en eldre mann vil være sammen med henne, mulig han har bil, jobb og penger = status, og sikkert en del spenning fra hennes side også.

Jeg ville absolutt sankket med foreldrene til denne jenta - vil anta at hun ikke har introdusert han for de for i det fleste hjem ville ikke et slikt forhold blitt satt så stor pris på... Og snakk med mannen også - la han se forbi forelskelsen/betatt-heten og åpne øynene for hva han egentlig driver med.

Skrevet

Jeg hadde sagt ifra til foreldrene. Med så stor alders forskjell har de ingenting til felles, og jeg syns det er ekkelt når en så pass voksen mann er med ei jentunge.

Gjest Gjest
Skrevet

Unnskyld, en er ikke pedofil når en har seg med kjønnsmodne jenter. Det er ikke smårips vi snakker om, men rips som høstes et par dager for tidlig. At jenta ikke er moden i hodet er et annet problem, men tviler på at en 16 åring tar noe mer skade av å knulle en 38-åring en hun tar skade av å knulle en umoden 16-årig gutt.

22 års forskjell vil ikke være så enormt mye om noen år. Så det er bare å kjøre på, spør du meg. Er ikke noe uetisk i å ha seg med lovlige jenter. Det er en grunn til at grensa ikke er høyere.

Gjest Borat
Skrevet
Selv om jeg legger all velvilje til klarer jeg ikke å konkludere med noe annet enn at dette dreier seg om spenning, seksuelle drifter og antakelig et økt selvbilde for mannen ved at han har "fanget sitt bytte" eller "trofè". Sorry, men jeg klarer ikke å se det på noen annen måte. Og for jenta sin del vil jeg tro at hun er veldig smigret over at en eldre mann vil være sammen med henne, mulig han har bil, jobb og penger = status, og sikkert en del spenning fra hennes side også.

Høres ut som en bra deal for begge parter, og ingen tar skade av det. Seksuelle drifter er et gode det er viktig å ta vare på. Hva med å holde deres egne seksuelle preferanser + fordommer utenfor diskusjonen? Jenta er L.O.V.L.I.G. Hvor gammel må hun bli før hun kan knulle så mange 60, 70 og 80 åringer hun vil i beste Anna-Nicole-Smith stil? Er den seksuelle lavalderen for lav synes dere? Dustehuer.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke så mye imot aldersforskjeller, men dette var skikkelig i overkant, synes jeg. Men jeg vil anta at de to involverte begge synes de er voksne og forstandige, og bare vil bli skikkelig irritert av mors innspill. (Vi ville vel alle bli sinte hvis noen la seg opp i et forhold vi selv var fornøyde med?!) Så de vil vel bli sinte og sure på mor.. Jeg synes likevel du skal fortelle jentas foreldre om forholdet, det vil de nok sikkert sette pris på, det vet jeg iallefall at jeg ville. Mulig vet de det, kanskje ikke, de vil uansett sette pris på å oppnå kontakt med deg! Av hensyn til sønnen din kunne du jo fortalt ham og henne om planene dine, gitt dem muligheten til å komme deg i forkjøpet. Det er jo enkelt å vinkle det inn til at du vil be foreldrene hennes hjem på middag for å bli kjent med dem, siden disse to nå tilbringer så mye tid sammen?

Gjest gjesta
Skrevet

Som mamma til den jenta så hadde jeg gått i taket og filleristet den mannen.

Greit med aldersforskjeller, men dette er virkelig i overkant.

Gjest gammeltante
Skrevet

Det kan godt hende han ER hodestups forelsket... men som du vet sånt faller som et plask ned på jorda etter en kort stund og ingenting er igjen... så du kan jo alltids håpe..

38 år og har behov for bekreftelse at han fortsatt har draget hos de unge pene??

Eller har han rett og slett behov for en jente som han kan ta vare på?

En 16 åring har jo ikke hatt så mange erfaringer da, så de er vel enklere å ha med å gjøre enn å finne en tante på egen alder. For på egen alder settes det krav og binding og forpliktelser og fremtidsrettede tanker og ikke minst selvstendighet så en stakkers mann kan føle seg liten i sammen med. Dette langt langt over hva en 16 åring er i stand til å tenke eller kreve og dette pga livserfaring!

Jeg hadde ventet med angrep til "pang" forelskelsen hadde landet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...