Gå til innhold

Rødt flagg med menn som kaller deg " vennen" fra første stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere er det ok at en mann kaller deg " vennen", eller er det et rødt flagg?

Anonymkode: fa7f6...ee6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker dere er det ok at en mann kaller deg " vennen", eller er det et rødt flagg?

Anonymkode: fa7f6...ee6

Rødt flagg, men da knyttet til intelligens.

Anonymkode: 32d7a...ec8

• Liker 3
Skrevet

Rødt flagg uansett hvem som sier det.

Anonymkode: be69e...721

Skrevet

Trenger vel hverken være ok eller et rødt flagg?

Det høres dust ut i en tidlig datingfase, og i visse sammenhenger kan det utvilsomt også virke nedlatende. Samtidig tipper jeg det vanligvis er misforstått og klønete, heller enn en eller annen hersketeknikk eller uttrykk for onde intensjoner, hvis han ellers er hyggelig og grei. I så fall bare å gi beskjed om hvordan det høres ut for mottaker og forvente at det respekteres.

Så er jeg enig med den over her i at det ikke høres særlig glupt ut. Synes bare det er litt pussig å mene at det enten må være helt fint eller et rødt flagg. 

Anonymkode: 04a0a...a47

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde fått en skikkelig dårlig magefølelse og avsluttet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det feil å si?

Er det ikke bare et kjælenavn, å prøve å kalle deg noe fint, eller er jeg helt ute?

Ble kalt «lille venn» av en eks, nå kom jeg plutselig i tanker om det var ment nedlatende og var «feil» å si😅

Anonymkode: 741ae...faf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det feil å si?

Er det ikke bare et kjælenavn, å prøve å kalle deg noe fint, eller er jeg helt ute?

Ble kalt «lille venn» av en eks, nå kom jeg plutselig i tanker om det var ment nedlatende og var «feil» å si😅

Anonymkode: 741ae...faf

Det er jo noe med settingen. Ektemann som, ved god stemning og koselig prat, kaller kona si for lille venn? Sannsynligvis bare hyggelig for de fleste. Voksen mann som med et flir og en belærende tone tiltaler en kvinnelig kollega han ikke tar helt på alvor som lille venn? Neppe særlig okay. 

"Vennen" har noe mindre potensial for å fremstå nedlatende enn "lille venn", men fortsatt et sted i samme landskapet. Å si det fra første date virker rart, i hvert fall om man ikke begge er igang med sånne ertende kjælenavn fra første stund.

Jeg tenker, som nevnt over her, at det finnes noe mellom "helt normalt og ok" og "bryt av umiddelbart og kom deg unna!". Så jeg er nok ikke den som reagerer mest her heller. Tenker likevel at det å si "vennen" fra første stund fremstår ganske merkelig. 

Anonymkode: 04a0a...a47

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Rødt flagg uansett hvem som sier det.

Anonymkode: be69e...721

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Rødt flagg, men da knyttet til intelligens.

Anonymkode: 32d7a...ec8

Phoenix Heart skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde fått en skikkelig dårlig magefølelse og avsluttet. 

Haha dere er ikke sanne altså. Vennen er et uttrykk for at vedkommende liker en. Det er hva man på engelsk kaller for “a term of endearment”.  

Har dere i det hele tatt vært i forhold før? 

Anonymkode: 93b73...607

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er i hvert fall ikke et rødt flagg. Herregud, dere vet ikke hva et rødt flagg symboliserer...

Usjarmerende? Ja, kanskje.

Ulekkert? Mhm

Koselig? Nja... 

Malplassert? Ja, det vil jeg si

Et tegn på at man er psykopat eller et menneske man skal holde seg unna? Nei! 

Anonymkode: d14cd...410

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Molbotråd. Har TS null sosiale antenner? Dette er da ingenting å reagere på, og er innenfor normal sjargong. Det er da ikke noe verre enn å bli kalt "søta" eller "kjekken". Ikke at jeg ønsker noen av disse tre, men jeg ville ikke svartelistet noen om de brukte begrepene.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

«Vennen» fra da en? Eller vennen etter å ha kjent i flere år?

Anonymkode: 578e8...de8

Skrevet

Hadde han kalt meg det helt ut av det 'blå' uten å kjenne han, så hadde jeg synes det hadde vært rart. 

Er det opparbeidet en god relasjon der vi forstår hverandre godt, så er det bare koselig 💕

Skrevet

Stort sett ikke mer rødt flagg en om dama bruker mørke strømper femte gang man treffes, utgjør svært lite fare for liv og helse. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke et pluss, men litt avhengig av situasjon.

Anonymkode: a42f3...695

Skrevet (endret)

Ikke ett rødt flagg.

Endret av Hannabanna
Skrevet (endret)

Ikke nødvendigvis et rødt 🚩, men jeg liker veldig dårlig å bli kalt "vennen", uansett hvem som sier det(menn eller damer).... Det er sånn som foreldre sier til sine små barn, tenker jeg.  

Bruk heller navnet mitt og ta deg godt tid til å bli skikkelig kjent med meg. 

Endret av Mardina
  • Liker 2
Skrevet

Ingen i utgangspunktet positive kallenavn er et problem i seg selv. Det kan i de rette (eller gale...) sammenhenger være nedlatende, en hersketeknikk eller negativt ladet, men da er det neppe det største og viktigste tegnet på at noe er galt. Det kan også bare tyde på at han er dårlig på å huske navn...

• Liker 1
Skrevet
knooters skrev (3 timer siden):

Molbotråd. Har TS null sosiale antenner? Dette er da ingenting å reagere på, og er innenfor normal sjargong. Det er da ikke noe verre enn å bli kalt "søta" eller "kjekken". Ikke at jeg ønsker noen av disse tre, men jeg ville ikke svartelistet noen om de brukte begrepene.

Det kommer da an på hvordan hver enkelt oppfatter det!

Jeg ble stadig kallt det av en eks som viste seg etterhvert å være verdens verste løgner, så for meg er det no go å bli kalt det. 

Anonymkode: d3339...0de

Skrevet

Jeg vil tenkt «bondeknøl», men nedlatende synes jeg ikke det er.

Anonymkode: ac9f2...8d7

Skrevet

Jeg tenker ikke noe som helst m detege teig. Kommer an på hvordan.

Jeg er kvinne og kaller min kjæreste for vennen av og til

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...