Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere håret bare med vann? Bruker dere balsam?

Hvordan får dere en svett hodebunn ren og forhindrer at det lukter?

Anonymkode: 15b74...455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker balsam. Svette forsvinner jo med vann. Fettproduksjonen i hodebunnen er nedsatt fordi jeg ikke har vasket håret med sjampo mer enn en gang i måneden over flere år. Ikke noe problem å holde rent

Anonymkode: 288d8...8c8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker balsam. Svette forsvinner jo med vann. Fettproduksjonen i hodebunnen er nedsatt fordi jeg ikke har vasket håret med sjampo mer enn en gang i måneden over flere år. Ikke noe problem å holde rent

Hva med lukt? Hvis man f.eks trener mye og blir svett, og så bare bruker vann til å vaske med?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med lukt? Hvis man f.eks trener mye og blir svett, og så bare bruker vann til å vaske med?

Igjen balsam. Svett er ikke fett. Vann og balsam skyller det vekk. 

• Liker 1
Skrevet

Svette og lukt forsvinner med vann. Overalt på kroppen. 

Anonymkode: 1c292...097

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vasker dere håret bare med vann? Bruker dere balsam?

Hvordan får dere en svett hodebunn ren og forhindrer at det lukter?

Jeg bruker ikke sjampo, men bruker såpe. Jeg vasker håret, og resten av kroppen, med Lano håndsåpe som jeg kjøper billig på 5-liters kanner på Felleskjøpet. Såpa er mild, parfymefri og fungerer utmerket. Såpens primære oppgave er jo å løse opp fett og skitt slik at du blir ren, og den egenskapen har alle såper, enten den heter sjampoo, håndsåpe, intimsåpe eller hva det er. Trenger ikke fancy såper til tusenvis av kroner for literen og med en liste over kjemikalieinnhold som er så lang at man ikke orker å lese hele. Jeg tror ikke det er bra for hud og kropp å smøre seg inn med alle disse fremmede kjemikaliene, heller. Får bare skader, som tørr hud og annet som må repareres med enda mer kjemikalier i form av kremer og salver.

Anonymkode: a2a3a...607

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker ikke sjampo, men bruker såpe. Jeg vasker håret, og resten av kroppen, med Lano håndsåpe som jeg kjøper billig på 5-liters kanner på Felleskjøpet. Såpa er mild, parfymefri og fungerer utmerket. Såpens primære oppgave er jo å løse opp fett og skitt slik at du blir ren, og den egenskapen har alle såper, enten den heter sjampoo, håndsåpe, intimsåpe eller hva det er. Trenger ikke fancy såper til tusenvis av kroner for literen og med en liste over kjemikalieinnhold som er så lang at man ikke orker å lese hele. Jeg tror ikke det er bra for hud og kropp å smøre seg inn med alle disse fremmede kjemikaliene, heller. Får bare skader, som tørr hud og annet som må repareres med enda mer kjemikalier i form av kremer og salver.

Anonymkode: a2a3a...607

Egentlig litt snodig at dere som bruker Lano på femliterskanner på Felleskjøpet, til hud og hår, forviller dere inn hit på forumet for Velvære, hudpleie og kosmetikk. Hvorfor, liksom? For å kunne heve dere over andre?

For å svare på spørsmålet, så droppet jeg sjampo i unge år, og vasket ikke en gang med balsam, kun vann. Årsaken til at jeg gjorde det, var fordi de jeg kjente som gjorde det, luktet så innmari godt, mye bedre enn de som brukte produkter. Så det var altså lukten, ikke det blanke fine håret, som gjorde at jeg begynte med det. Det betyr jo at det ikke kan være så mye bedre lukt av sjampo og såper. 

(Har etterhvert gitt etter for bruk av sjampo igjen, ikke minst fordi jeg bruker en del produkter som jeg liker å vaske ut.)

Anonymkode: 2993b...ab1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Svette og lukt forsvinner med vann. Overalt på kroppen. 

Anonymkode: 1c292...097

Så du bruker ikke såpe til kroppsvask?

• Nyttig 1
Skrevet

De periodene jeg ikke har brukt sjampo bruker jeg balsam. Tilpasser produktene jeg bruker etter curly girl-metoden, og håret blir gullende rent. 

Skrevet

Jeg bruker kun sjampo en sjelden gang hvis jeg har brukt skum/spray eller annet for styling i håret.

Jeg svetter så mye at jeg ser nydusjet ut etter trening. Det er null problem kun vaske med balsam. Kjæresten min kommenterer ofte hvor godt det lukter av håret mitt. Eksen gjorde også det.

Anonymkode: 68e6c...16e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du bruker ikke såpe til kroppsvask?

Bare nedentil og under armene.

Anonymkode: fff81...550

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...