AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 På den ene siden er jo dette selvsagt helt latterlig, og nesten så man ikke tror det man leser. På den andre siden er det jo litt herlig karma. Fra 1. januar må flere bedrifter ha styrer med minst 40% av hvert kjønn. Loven ble etablert for å få inn minst 40% kvinner i styret. Nå slår dette tilbake mot de som har for mange kvinner i styret. Det blir rett og slett for dumt. Et styre bør ha medlemmer basert på kompetanse og ikke kjønn. Lenge leve Woke! https://e24.no/naeringsliv/i/0VXkjB/maa-kvitte-seg-med-kvinner-i-styret-ikke-ok-aa-bli-paatvunget-det Anonymkode: 9bd7b...0ef 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Dette er da ikke noe nytt. Da jeg var aktiv i studentorganisasjoner for 20 år siden måtte det også kvoteres inn menn for å oppfylle krav om kjønnsbalanse. Jeg er ikke tilhenger av kvotering, men når man først skal kvotere må det jo gå begge veier, ellers blir det jo diskriminering. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Idioti. Anonymkode: d08be...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 All forskning viser at kjønnsbalanse i styret gir bedre profitt for bedriftene. Så når menn kun rekrutterer menn til styrene er faktisk dårlig for bedriften. Anonymkode: 0d8a5...f85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): All forskning viser at kjønnsbalanse i styret gir bedre profitt for bedriftene. Så når menn kun rekrutterer menn til styrene er faktisk dårlig for bedriften. Anonymkode: 0d8a5...f85 Feil Anonymkode: d08be...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 Synes det er helt greit, likestilling må gå begge veier. Det høres fint ut i teorien å rekruttere etter kompetanse, ikke kjønn. Men da blir kvinner systematisk tilsidesatt, og gutteklubben grei får regjere. At det i et tilfeldig gullsmedfirma tilfeldigvis er omvendt er ikke noe problem. De bør jo styremedlemmer basert på om de forstår å drive en bedrift, ikke om de synes smykker er fine. Jeg forstår ikke argumentasjonen deres. Anonymkode: 8caa5...197 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 Om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle det viktigste er at de er kompetente ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): All forskning viser at kjønnsbalanse i styret gir bedre profitt for bedriftene. Så når menn kun rekrutterer menn til styrene er faktisk dårlig for bedriften. Anonymkode: 0d8a5...f85 Det er ingen forskning som viser dette. Anonymkode: 08aff...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #9 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lenge leve Woke! https://e24.no/naeringsliv/i/0VXkjB/maa-kvitte-seg-med-kvinner-i-styret-ikke-ok-aa-bli-paatvunget-det Anonymkode: 9bd7b...0ef Jeg definerer meg som en dinosaur hvorfor får ikke jeg kvote for meg? Det er diskriminerende synes jeg Maskinfører skrev (7 minutter siden): Om det er menn eller kvinner spiller ingen rolle det viktigste er at de er kompetente ☺️ Ifølge "ekspertene" trenger folk, folk som ser ut som seg selv, for å inspireres og lykkes i livet, det de ikke innser er at det går helt imot mangfoldet de samtidig pusher hvor nesten ingen i Oslo ser ut som meg lenger. Så, hvor skal min inspirasjon komme fra siden jeg MÅ ha personer som ser ut som meg selv for å få inspirasjon. Anonymkode: f7a80...eba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): All forskning viser at kjønnsbalanse i styret gir bedre profitt for bedriftene. Så når menn kun rekrutterer menn til styrene er faktisk dårlig for bedriften. Anonymkode: 0d8a5...f85 Spørsmålet er jo om den forskningen er gjort av de samme som mener at det finnes 35 kjønn og at Amerikansk forskning er suspekt. Selv om det skulle være slik at 50% kjønnsbalanse er best for lønnsomheten så er det et statlig inngrep i friheten til å ta egne valg. Hvis det skulle være slik at bedrifter som bruker Linux er 1% mer profitable enn de som bruker Microsoft produkter, burde vi tvinge bedrifter til å velge Linux? Anonymkode: a5385...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ingen forskning som viser dette. Anonymkode: 08aff...1f8 Det er forskning som viser dette (korrelasjon), men problemet er hvor kommer den korrelasjonen fra Tenk om jeg sa at alle bedrifter med styremedlemmer (eller ansatte) med blå hatt får mer penger av meg, da vil statistikken over tid vise at personer med blå hatt er de beste til å lede styrer (altså, korrelasjon) Det det IKKE viser, er at de personen med blå hatt faktisk gjør bedre ting/arbeid/valg, ut over å ha fordel gjennom diskriminering av andre grupper Tenk en rasistisk by i USA, hvor 95% er hvite og super rasistiske, da vil statistikken kunne vise at ansetter du en farget perosn, til å stå i kassa i butikken din, vil bedriften tjene mindre penger.... Men disse samme forskerne, ville ALDRI brukt det som "bevis" på at "hvite" ansatte er "bedre". De ville pekt på aha her er det DISKRIMINERING som leder til forskjellige utfall..... Woke forskere er noe av det mest patetiske som finnes. Og jeg merker at jeg er ganske lei av WOKE tull nå. Virker som folket begynner å "våkne" (no pun intended...) så er litt håp. Anonymkode: f7a80...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 kvada skrev (3 timer siden): Det var et pussig sammentreff du. Tenk at ikke bare i trå med altuaristiske mål og idelogi, så vsder det seg også at kjønnsbalnse (gjerne i favør flertall kvinner) viser seg å være nøkkelen til profitt. Man skulle trodd det var kompetanse og tilfeldigheter og etterspørsel som hadde mest å si, men så er det altså kjønnsbalanse. Det gamle overtroiske mytene får bare tre tilbake på historien skraphaug nå som vi har våre vitenskaplige teorier om perfekt balanse, ikke bare på stjernehimmelen og i kosmos, men mellom kjønnene - ja kanskje ikke bare forestillingen om de 2, men hele universets spekter av de mangfoldige og utallige kjønnene vi stadig oppdager Klikket meg inn for å skrive noen ord til fordel for kvotering. Men etter å ha lest dette er jeg overbevist om at den mest kompetente, oppegående personen, med velformulerte argumenter. Som er i vater mentalt. Og å ha et godt norsk språk. Bør prioriteres uavhengig av kjønn. Anonymkode: d07e6...6c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. desember 2024 #13 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg definerer meg som en dinosaur hvorfor får ikke jeg kvote for meg? Det er diskriminerende synes jeg Ifølge "ekspertene" trenger folk, folk som ser ut som seg selv, for å inspireres og lykkes i livet, det de ikke innser er at det går helt imot mangfoldet de samtidig pusher hvor nesten ingen i Oslo ser ut som meg lenger. Så, hvor skal min inspirasjon komme fra siden jeg MÅ ha personer som ser ut som meg selv for å få inspirasjon. Anonymkode: f7a80...eba Ja er mye mulig det men jeg mener kompetanse er viktigst ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #14 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg definerer meg som en dinosaur hvorfor får ikke jeg kvote for meg? Det er diskriminerende synes jeg Anonymkode: f7a80...eba Likestillingsloven omfatter kun mennesker, ikke andre arter. Så nei, du er ikke diskriminert. Anonymkode: 8caa5...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 28. desember 2024 #15 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Sikkert godt av noen menn inn i det styret også… ☺️ Så kan noen av de flinke kvinnene i DA styret fylle andre styre poster der kvinner mangler. Ett styre skal vel ikke være en design gruppe, men jobbe med utvikling og ansvar i selskapet… I alle år har det vært ett stort flertall av menn i de fleste Norske styrer. Man er gode til å rekruttere personer som er like som seg selv. Og det er nesten bare menn som har da fått styreerfaring, og blitt «kompetente» i styrearbeid. Da har det blitt enda vanskeligere å komme inn i styrer for kvinner, for kvinner mangler erfaring, men menn har. Jeg synes dette er ett steg i riktig retning, og det må desverre til (for en periode) Endret 28. desember 2024 av Skyblue7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå