Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg skal være alene på nyttårsaften. Dere andre som er alene, hva gjør dere? Hva spiser dere?

Jeg er fra tidligere vant til å være flere så dette er første nyttår uten noe spesielt som skjer. Blir ikke kvelden fryktelig lang og som en helt vanlig kveld? 

Hva gjør dere som bare er to? 

Anonymkode: d5db8...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyttårsaften synes jeg er oppskrytt og har ikke gått på Nyttårsfest siden 20 årene.

Her blir det jeg, typen og 3 barn.

Blir rolig middag og vanlig kveld og se an om ungene lever til midnatt😅

Hadde det bare vært oss to hadde vi nok ikke gjort så mye annerledes. 

Anonymkode: dfbec...3c3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nyttårsaften synes jeg er oppskrytt og har ikke gått på Nyttårsfest siden 20 årene.

Her blir det jeg, typen og 3 barn.

Blir rolig middag og vanlig kveld og se an om ungene lever til midnatt😅

Hadde det bare vært oss to hadde vi nok ikke gjort så mye annerledes. 

Typen? Er du 14 år?

Anonymkode: fce0a...e5c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Typen? Er du 14 år?

Anonymkode: fce0a...e5c

Fordi jeg kaller kjæresten typen? 

Helt normalt der jeg er fra å si.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samboeren min og jeg skal være alene på nyttårsaften. Dere andre som er alene, hva gjør dere? Hva spiser dere?

Jeg er fra tidligere vant til å være flere så dette er første nyttår uten noe spesielt som skjer. Blir ikke kvelden fryktelig lang og som en helt vanlig kveld? 

Så koselig 💕 Tror kvelden hadde gått altfor for fort for min del 😂

Skrevet

Det vi ellers gjør når vi har en koselig fridag sammen hjemme. Bare med litt ekstra god mat og drikke. 

Vi starter dagen som vanlig. Kaffe på senga. Tar en treningstur, felles eller hver for oss. Lager ekstra god lunsj. I år skal vi ha gravet laks med rugbrød, og sennepsaus. Så pusler vi ofte puslespill, og slapper av hver for oss. pleier å ha på TV litt for å se feiringer rundt om i verden. 

Åpner en flaske god hvitvin. Bruker tid på kjøkkenet, lager en god treretters. Bruker så lang tid ved bordet, med gode samtaler. Så ser vi TV en stund, gjerne nyttårskavalkade. Kler oss og går en tur ved midnatt, ser på fyrverkeri, ønsker naboene godt nyttår. Deler snaps, og melder med venner og familie. Så i seng før kl 1. 

Anonymkode: 15d41...69d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi feiret alene i 2020 da det var koronatider. Spiste biff og tok det med ro. Gikk ut for å se på fyrverkeri. Synes det var hyggelig, det viktigste var å være sammen oss to da forholdet var nytt og spennende. 

Anonymkode: 8c127...4ab

Skrevet

Vi skal ha et vennepar på besøk, men kvelden hadde blitt ganske lik om de ikke kom. Hadde laget en svært god middag. Fem-seks retter og god vin.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi feiret alene i 2020 da det var koronatider. Spiste biff og tok det med ro. Gikk ut for å se på fyrverkeri. Synes det var hyggelig, det viktigste var å være sammen oss to da forholdet var nytt og spennende. 

Anonymkode: 8c127...4ab

Vi har vært sammen i 22 år. Slik tid sammen er fortsatt noe vi trives veldig god med, og koser oss med. Hverdagen er hektisk nok. 

• Liker 1
Skrevet

Foretrekker å markere nyttårsaften helt alene. Alternativet kunne være å sitte sammen med noe slekt som jeg har tilbrakt halve jula med. Det hadde vært utrolig kjedelig - etter noen dager er alle tema brukt opp og jeg er sliten av samværet.

Pleier å lage veldig god og ekskusiv mat. De har gått i sjøkreps, reinsdyrfilet, Champagne og god rødvin, fin dessert og konjakk. Jeg starter gjerne med Champagne litt før Kongens tale og ser den. Kanskje litt kanapeer med kaviar til dette. Deretter går jeg på kjøkkenet og lager mat. Tar på meg fin skjorte og dressbukse til middagen. Drikke hele flaska rødvin og deretter whisky/konjakk og kanskje en sigar. Går kanskje liten tur ut for å se på fyrverkeri. Etter middatt er det over i joggebukse så blir det å ta natta rundt 3-4.

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Vi dekker fint nyttårsbord for to, med hvit duk, levende lys og blomster.  Vi skal ha forrett, hovedrett og dessert.  Hovedretten blir kalkun, men resten er ikke bestemt enda.  

Så ser vi sikkert på TV sammen til kl blir midnatt, og vi kan skåle i champagne for å takke for et godt år, og se fram til et nytt.  Jeg er glad vi et to enda :)

• Liker 2
Skrevet

Det er jo de beste nyttårsfeiringene! Er du sammen med rett mann om du føles kvelden blir lang om det bare er dere to?

Anonymkode: 29b69...07b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi skal ha datenight. Vi skal spise kreps og blåskjell, med foccacia og aioli ta oss et glass vin. kose oss med film fram til det blir raketter 

Anonymkode: d4354...b76

Skrevet

Spiser ekstra god mat, spiller brettspill og ser på tv. Ute og ser andre sitt fyrverkeri rundt midnatt og så er det sengetid. Akkurat slik vi ønsker oss det. 

Anonymkode: b8405...8c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men kan jeg spørre; er det slik du føler det om det kun er dere to ellers?

For meg er dette de beste kveldene. Der vi har god tid, kan lage ekstra god mat sammen, sitte lenge til bords, ta litt vin, gå en tur, og egentlig nyte det å bare være oss, uten andre forventninger. 

• Liker 2
Skrevet

Lager god kalkunmiddag og spiser kake. Passer godt på husdyra. Ser på raketter ved midnatt. 

Anonymkode: 51d48...f16

• Liker 2
Skrevet

Vi er alene på nyttårsaften. Som regel bruker vi å lage julemiddag, men denne gangen tar vi bare deler av den. Vi dekker fint på bordet og pynter oss.  Vi sover lenge, har lang frokost osv. Leser bok, spiller spill eller lignende. Ser serie sammen. Vi liker å være sammen. Vi har ikke behov for å se fyrverkeri eller dra på noe arrangement. Dette er første året med hund også. 

Anonymkode: 4ec8d...c80

Skrevet

Sååå deilig! Dette ønsker jeg meg og. Finne en digg meny, hadde jeg valgt nå mrd en gang hadde jeg valgt en luksus burger, eller pinnekjøtt. God dessert eller masse snop. En film, muligens litt sex for å bygge opp appetitten. :lur: 

Anonymkode: 9bcce...34e

Skrevet

To sammen er da ikke "alene" - men for de som er helt alene, så anbefaler jeg å steke en kalkun - da kan du fortelle omverden at dere er to til bords denne kvelden - du og kaklunen. 😄

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...