AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Har lest man kan være så så mange timer borte fra baby som så mange måneder den er. Så 3 timer borte fra 3 mnd gammel baby. Er det greit å dra på besøk å drikke 1 cider også hjem til baby igjen? Babyen skal være sammen med en annen voksen fra husstanden så er hos barnevakt hun er veldig trygg på da vi begge er hjemme i permisjon med barna. Jeg har blitt invitert med på besøk hos en venn der di andre skal drikke litt (men ikke hensynsløst mye) og lurer da på om jeg kan ta 1 cider med en gang jeg kommer også hjem til barnet etter 3 timer? Evt kan barnevakten se til barnet di neste timene hvis det er for kort tid etter en cider til å ta vare på ett barn. Jeg har ikke drukket mange ganger tidligere så jeg vet ikke akkurat hvor påvirket jeg blir av en cider men veier lite og blir full av 2 cider... Anonymkode: 9dba4...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Selvfølgelig kan du det. Anonymkode: a0799...549 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Små barn kan ikke nedbryte alkohol i lederen, så husk at du ikke kan amme. Å dra på fest noen timer derimot - det går helt fint tenker jeg 😊 Bytt evt cider mot cola og unnskyld deg med at amming + drikking ikke er greit. Anonymkode: 35202...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Små barn kan ikke nedbryte alkohol i lederen, så husk at du ikke kan amme. Å dra på fest noen timer derimot - det går helt fint tenker jeg 😊 Bytt evt cider mot cola og unnskyld deg med at amming + drikking ikke er greit. Anonymkode: 35202...eb3 Hjelpes mæ da.. 1 cider brytes jo ned i mor før den når babyen.. dette er litt hysterisk synes jeg. En cider kan man drikke, problemet er vell mer at det er lett å ta mer. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 Du kan det, men da må du kaste den neste melka. Anonymkode: dfc2a...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Små barn kan ikke nedbryte alkohol i lederen, så husk at du ikke kan amme. Å dra på fest noen timer derimot - det går helt fint tenker jeg 😊 Bytt evt cider mot cola og unnskyld deg med at amming + drikking ikke er greit. Anonymkode: 35202...eb3 Har hatt problemer med amming fra start så barnet tar morsmelk tillegg☺️ Anonymkode: 9dba4...fc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #7 Del Skrevet 28. desember 2024 Hvordan gjør di som ammer fullt det hvis di drikker alkohol? Lar dere være å amme neste døgnet eller må man pumpe og kaste melka? Anonymkode: 9dba4...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 Ikke at jeg skal fremme drikking, mens man ammer fordi det er skummelt å være beruset når man håndterer en baby.. men denne metastudien belyser at det er lite som går over i baby.. snalhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24118767/ 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #9 Del Skrevet 28. desember 2024 Man kan fint amme etter å ha drukket alkohol, på tide å oppdatere kunnskapen før dere svarer. Morsmelken får samme promille som mors blodnivå, og det er ikke mulig å bli påvirket av noe med 0,2 promille! Eneste grunnen til å vise aktsomhet rundt baby ved alkoholinntak er dersom man blir så påvirket selv at man ikke klarer å håndtere baby. Selv med 3 i promille er det teoretisk helt trygt for baby å bli ammet. Anonymkode: 14efa...4df 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Små barn kan ikke nedbryte alkohol i lederen, så husk at du ikke kan amme. Å dra på fest noen timer derimot - det går helt fint tenker jeg 😊 Bytt evt cider mot cola og unnskyld deg med at amming + drikking ikke er greit. Anonymkode: 35202...eb3 Jo man kan amme Anonymkode: 7f24d...108 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 Hvorfor må du ha alkohol?? Anonymkode: 01fde...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Små barn kan ikke nedbryte alkohol i lederen, så husk at du ikke kan amme. Å dra på fest noen timer derimot - det går helt fint tenker jeg 😊 Bytt evt cider mot cola og unnskyld deg med at amming + drikking ikke er greit. Anonymkode: 35202...eb3 Jo man kan amme selv om man har drukket alkohol. Anonymkode: a0799...549 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #13 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må du ha alkohol?? Anonymkode: 01fde...629 Jeg MÅ jo ikke det. Tenkte bare det var godt å ta en cider. Men ikke hvis det blir feil i forhold til baby. Så lenge baby ikke plages med det trenger man vel ikke ha en dødsgod grunn til å ta en cider vel Anonymkode: 9dba4...fc6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #14 Del Skrevet 28. desember 2024 Ja, det kan du. Ville ammet rett før du drar, drikke cider med en gang (men ikke fort), også kan du amme igjen når du kommer hjem. Husk å ha spist godt først så det ikke gjør deg mer beruset. Og drikk mye vann etterpå. https://ammehjelpen.no/alkohol/ Anonymkode: 49012...0ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #15 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor må du ha alkohol?? Anonymkode: 01fde...629 Kutt ut 🙄 Anonymkode: a0799...549 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 28. desember 2024 #16 Del Skrevet 28. desember 2024 Ta det helt med ro …. Det er overhode ikke et problem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 28. desember 2024 #17 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Små barn kan ikke nedbryte alkohol i lederen, så husk at du ikke kan amme. Å dra på fest noen timer derimot - det går helt fint tenker jeg 😊 Bytt evt cider mot cola og unnskyld deg med at amming + drikking ikke er greit. Anonymkode: 35202...eb3 Det stemmer ikke. Melka får samme promille som blodet, så det er omtrent ingenting. Man trenger overhodet ikke tenke på melka. Det man må tenke på, er om man er i stand til å håndtere barnet. Én cider er selvfølgelig ikke farlig, hverken når det kommer til håndtering av barn eller amming. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 28. desember 2024 #18 Del Skrevet 28. desember 2024 Hvor påvirket blir du av en cider, om du blir full av to? En cider er ikke så mye, men det høres jo ut som du tåler veldig lite. Når du senere skriver at du ikke er alene med barnet, og at du ikke en gang ammer (?), har det dog mindre å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilique Skrevet 28. desember 2024 #19 Del Skrevet 28. desember 2024 Ta en cider og kos deg, dette er helt uproblematisk☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #20 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor må du ha alkohol?? Anonymkode: 01fde...629 Fordi alkohol smaker godt, det er sosialt, det avslappet og i godt selskap er det hyggelig. Vi er alle mennesker med ulike behov og preferanser. Noen velger å avstå, andre ønsker å gjøre det på en forsvarlig måte Anonymkode: 42823...aa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå