Gå til innhold

Jeg har aldri forstått hvorfor folk vil ha hund...kan noen prøve å forklare det for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når jeg kommer til et hundehus ser jeg følgende:

* det stinker

Nei det stinker ikke...hvor har du vært ol de stinker? De blir vasket og gredd og lukter ikke mer en deg 

* det er skittent

Hvordan gjør et hund der skiten? Ok.. våte labber med litt møkk på gulvet...men det vaskes bort

* hunden bråker

Nei....og igjen...hvem hunder har du vært på besøk hos?

* hunden slikker, hopper, skraper, spiser skolisser osv.

Ja valper og urolig hunder kan gjøre dette...men aller fleste gjør ikke slikt

* det er en stor kjøtteter med et stort negativt miljøfotavtrykk

* du er bundet til hus/eiendom og må ha pass ved reise

Nei...de fleste går løs hjemme..og i hage er det ofte gjerder og om de er bundet fast har de lang line

Og som de må ha pass? Der må barna våres å om vi skal reise uten dem

* naboene hater deg, garantert

Hvor har du dette fra? 

* det er utrolig dyrt å gjøre alt rett, særlig veterinæren koster

Ja det er dyrt..men derfor man har forsikring og sparer. Barn er også dyrt 

* det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet

Igjen...hvem hund følger du? Her er hunden aldri hjemme alene. Og de fleste er bare noen timer alene 

* hundeeiere flest ser ikke ut til å kunne skille rett fra galt med dyrene sine

Joda...ved p skaffe seg hund må du sette deg inn i mye regler og hvordan du skal oppdra hunden 

* halve bagasjerommet i bilen er tatt - det er vått, hårete og stinker det også

Det stinker ikke..om det er vått er det i buret..og joda det tar mye plass...men har du problemer med det?

Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt.

Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet?

Vi skaffet ogh hund i fjor..i september...og jeg begynte med nyttårs lyder fra han var valp og vin holdt på med dette i 4 mnd og har en hund som sover igjennom.

Jeg går hjemme og hadde ikke kommet med ut like mye uten han...han er min støtte og for meg ut av døra og ut av sofaen.

Synd at du har så dålig syn på hunder 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia?

* det stinker

* det er skittent

* hunden bråker

* det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet

Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt.

Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet?

Anonymkode: 616f3...055

Akkurat dette gjelder barn også , de og stinker, sikkler og bråker.

Anonymkode: 2f2f1...0d3

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud… aldri vært borti noen hund som spiser skolisser 😂 ikke alle hunder lukter heller. Barn, derimot… 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er mitt "første barn" og hjalp meg faktisk masse i en veldig mørk periode i livet mitt og gjorde at jeg unngikk antidepressiva den gang jeg gikk valpen min. Ingen blir så glad hver eneste morgen av å se meg, hver eneste dag jeg kommer hjem fra jobb. De turene hvor vi rusler er bare kos. Jeg har en selskapshund som krever en del pelsstell, så vasker han ca hver 3-4 uker. Han stinker ikke, har også spurt folk som kommer på besøk om de kan kjenne at det lukter hund, og det gjør det ikke. Han tar ikke halvparten av bagasjerom, det finnes også seler som gjør at hund kan sitte i sete. Det er litt jobb og en forpliktelse, men man kan reise på ferie med hund (i alle fall i vårt størrelse, vi velger likevel å ikke gjøre det da det kan fort være for varmt for han i typisk "syden"). Men barn er like mye og mer forpliktelse, så kan jo begynne med hvorfor folk får barn, når det går sånn med planeten som det gjør, de har og negativt innvirkning på miljø og forurensning og bruker opp ressursene for planeten. 

Anonymkode: fe146...6e4

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund, men noen har. Og jeg hater ikke naboen for at han har hund.

Anonymkode: 4b300...377

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke hund, men noen har. Og jeg hater ikke naboen for at han har hund.

Naboen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her var det mye svarthvit- tenking fra din side ts! Hvorfor tror du alle hunder og alle hundeeiere er akkurat sånn, og har det akkurat sånn som du beskriver? Tydelig at du ikke har peiling på hverken hunder eller hundeeiere.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia?

* det stinker

* det er skittent

* hunden bråker

ganske likt som å ha barn, med andre ord.

* det stinker

* det er skittent

* barn bråker

* barn slikker, hopper, roter, søler osv.

* det er en stor forbruker med et stort negativt miljøfotavtrykk

* det er utrolig dyrt å gjøre alt rett

* hele baksetet i bilen er tatt og i vogn-alderen også bagasjerommet

Anonymkode: ad87d...862

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

* det stinker

* det er skittent

* barn bråker

He he helt sant 🤣 hilsen en med 2 barn...og hund 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er røytefri, krever en del pelsstell og dusjes jevnlig. Lukter ingenting med mindre den er våt, men det løser vi med regndekken når det regner. Veier 10 kg, verken hopper eller bjeffer. Varsler ikke når noen kommer inn eller ringer på dørå, kun dersom noen står utføre og oppfører seg mistenksomt, og det er bare en sikkerhet for oss. Hun og barna forguder hverandre og gjorde bla at vi kunne si opp sfo plass tidlig pga de syns de slapp og komme hjem til tomt hus og fant selskap og trygghet i hunden (penger spart). Jeg går ufattelig mange mil i året som jeg ellers ikke hadde hatt motivasjon til uten hund. Stort sett bare gleder for vår del.

Anonymkode: 992f4...23d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ramset opp samme lista, bare byttet ut hund med barn.

Endret av Phoenix Heart
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min hund er røytefri, krever en del pelsstell og dusjes jevnlig. Lukter ingenting med mindre den er våt, men det løser vi med regndekken når det regner. Veier 10 kg, verken hopper eller bjeffer. Varsler ikke når noen kommer inn eller ringer på dørå, kun dersom noen står utføre og oppfører seg mistenksomt, og det er bare en sikkerhet for oss. Hun og barna forguder hverandre og gjorde bla at vi kunne si opp sfo plass tidlig pga de syns de slapp og komme hjem til tomt hus og fant selskap og trygghet i hunden (penger spart). Jeg går ufattelig mange mil i året som jeg ellers ikke hadde hatt motivasjon til uten hund. Stort sett bare gleder for vår del.

Kan legge til at det eneste hun har tygget istykker er en bok når hun var valp. Barna har ødelagt ufattelig mye mer når di var små. Kan være enig i at jeg har vært i hjem med store hunder som røyter, lukter og sikler. Frister ikke meg å ha den type hund men kan veldig godt forstå at andre ser gleder i sin hund.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

* det stinker

* det er skittent

* hunden bråker

negativt miljøfotavtrykk🤦🏼‍♀️ du er jo helt lost……..

Anonymkode: c2380...967

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

* det stinker

* det er skittent

* barn bråker

Da bør du ta tak i renholdet i ditt eget hjem, samt barneoppdragelsen. 

Anonymkode: 5f523...82e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er sjukt å sammenligne hunder med barn 🤮

Mrm mye er sant he he. Jeg har hund og barn. Begge er dyre, begge tar plass i bilen, de kan stinke innimellom ( serlig bleiebarn) ja de roter og søler ( har du lekt slim med barna noen gang,? Eller bake? Oh de må ha pass om de ikke kan være med 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ikke alle hunder som lukter. Polarhunder gjør ikke det…

Anonymkode: 3a4dc...cee

Bare elsker når hundeeiere skriver dette. Jo, alle hunder stinker. Absolutt alle. Til og med din. Noen lukter mer enn andre, f.eks retrievere. Men alle stinker. De som lukter minst lukter utgått smør. Det lukter i alle fall ekkelt av alle sammen. 

Anonymkode: d1035...4a4

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske enig med deg ts. Jeg forstår ikke hvorfor så mange har hund. Jeg kan forstå at det er koselig med en venn som elsker deg ubetinget, men..

Og jo, alle hunder lukter. Dere kan mene de er luktfri så mye dere vil, men at de lukter mindre enn andre hunder betyr ikke at de er luktfrie. Selvsagt kjenner ikke dere lukten av deres eget hjem. Det er det de som kommer på besøk som gjør. Jeg kjenner mange med hund, ulike raser (også såkalte luktfrie) og det lukter hund i alle disse hjemmene. 

Det er ekkelt og irriterende å være på besøk hos folk med hunder som biter deg i anklene og skal slikke deg i ansiktet. 

Og nei, du kan selvsagt ikke sammenlikne med barn. Barn kan du ta med deg på ferie, i selskap osv. og de griser og er skitne bare en veldig kort tid av barndommen. Veloppdragne barn er heller ikke støyete innendørs. 

Anonymkode: 93172...1ab

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Mrm mye er sant he he. Jeg har hund og barn. Begge er dyre, begge tar plass i bilen, de kan stinke innimellom ( serlig bleiebarn) ja de roter og søler ( har du lekt slim med barna noen gang,? Eller bake? Oh de må ha pass om de ikke kan være med 

Barn bruker bleier 2-3 år av sitt liv. Hvor lenge må du forholde deg til hundebæsj? Forhåpentligvis i 15-16 år. Håpløs sammenligning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...