Gå til innhold

Jeg har aldri forstått hvorfor folk vil ha hund...kan noen prøve å forklare det for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem hater naboen sin fordi de har hund? Greit nok at man ikke ønsker det ansvaret selv, men det er noe psykopatiske med folk som misliker dyr så til de grader at de hater naboen sin. 

Rene hunder lukter ikke. Det er fullt mulig å vaske dem om de stinker. Akkurat slik du gjør med deg selv og med små barn.

Hunder er lojale. De elsker deg og gir deg en overflod av kjærlighet uansett. De får deg ut i frisk luft, uansett vær og vind. 

Selv har jeg katter. Ti katter som har vært ved min side på Minde aller tyngste dager og år. "Venner forsvant", kattene ble. Jeg velger dyr over mennesker any day. Dyr dømmer ikke. Dyr forlater deg ikke. Alt du trenger å gi dem i retur, er mat og kjærlighet.

Anonymkode: 7b17a...6d2

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bare elsker når hundeeiere skriver dette. Jo, alle hunder stinker. Absolutt alle. Til og med din. Noen lukter mer enn andre, f.eks retrievere. Men alle stinker. De som lukter minst lukter utgått smør. Det lukter i alle fall ekkelt av alle sammen. 

Anonymkode: d1035...4a4

Nå lukter det veldig ofte ekkelt av mennesker også!

Anonymkode: dd404...a98

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem hater naboen sin fordi de har hund? Greit nok at man ikke ønsker det ansvaret selv, men det er noe psykopatiske med folk som misliker dyr så til de grader at de hater naboen sin. 

Rene hunder lukter ikke. Det er fullt mulig å vaske dem om de stinker. Akkurat slik du gjør med deg selv og med små barn.

Hunder er lojale. De elsker deg og gir deg en overflod av kjærlighet uansett. De får deg ut i frisk luft, uansett vær og vind. 

Selv har jeg katter. Ti katter som har vært ved min side på Minde aller tyngste dager og år. "Venner forsvant", kattene ble. Jeg velger dyr over mennesker any day. Dyr dømmer ikke. Dyr forlater deg ikke. Alt du trenger å gi dem i retur, er mat og kjærlighet.

*To katter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Bare elsker når hundeeiere skriver dette. Jo, alle hunder stinker. Absolutt alle. Til og med din. Noen lukter mer enn andre, f.eks retrievere. Men alle stinker. De som lukter minst lukter utgått smør. Det lukter i alle fall ekkelt av alle sammen. 

Anonymkode: d1035...4a4

Det får du bare synes. Jeg forstår ikke hvorfor du lar deg provosere av at andre mennesker har andre preferanser enn du selv har? Hold deg hjemme eller i hvert fall borte fra alle disse menneskene med hund, og «problemet» ditt er løst.

Det kan høres ut som du har en sneversynt og veldig lite tolerant personlighet, så du kan sikkert finne masse annet å hisse deg opp over.

Anonymkode: 09dfe...10d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia?

Når jeg kommer til et hundehus ser jeg følgende:

* det stinker

* det er skittent

* hunden bråker

* hunden slikker, hopper, skraper, spiser skolisser osv.

* det er en stor kjøtteter med et stort negativt miljøfotavtrykk

* du er bundet til hus/eiendom og må ha pass ved reise

* naboene hater deg, garantert

* det er utrolig dyrt å gjøre alt rett, særlig veterinæren koster

* det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet

* hundeeiere flest ser ikke ut til å kunne skille rett fra galt med dyrene sine

* halve bagasjerommet i bilen er tatt - det er vått, hårete og stinker det også

Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt.

Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet?

Anonymkode: 616f3...055

Jeg tenker akkurat det samme om hus der det er barn...

Forresten, så er ikke hunder jegere fra naturens side, de er åtseletere som har lært å leve i symbiose med mennesker. Det er vi som lærer dem å jakte.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er ikke vondt ment, men jeg sliter litt med å forstå hundeeiere. Når jeg nå ser denne, der noen tilbringer nyttår i tunneler for å beskytte hunden mot lyder, må jeg bare spørre...hva er greia?

* det stinker

* det er skittent

* hunden bråker

* det stakkars dyret er et nomadisk flokkdyr som er fanget inne alene store deler av døgnet

Det er liksom ingen som kommer godt ut av å ha hund i fangenskap? Jeg ser at folk får selskap og det er fantastisk med hund på jakt.

Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? Særlig nå når nyttår er rett rundt hjørnet?

Så enig med deg. Jeg klarer ikke å forstå at noen vil ha hund frivillig. Det er jo bare bryderi. Et vennepar av oss fikk hun for noen få år siden. Orker ikke å besøke de så mye mer. Den bikkja møter oss i gangen med bjeffing og hopping. Den lukter. Så skal man prøve å spise da, å den bikkja hopper opp mot bordet, opp i spisestuesofaen. De prøver å prate til den, det nytter ikke. Setter vi oss i sofaen kan de ikke ha godteri på bordet, da sluker bikkja det. Å inniblandt her er det bjeffing og bråk. De kan aldri være lenge hos oss lenger. Må jo hjem til den stakkars hunden som er alene må vite.  Å opp ved 6 tiden hver eneste morning. Nei fyttikatta. Jeg forstår virkelig ikke at folk vil. 

Anonymkode: 407ea...a5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som hundeeier mener det er veldig viktig å plukke opp etter hundene våre, det hører med til jobben. 

Anonymkode: d0f73...5f1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopter skrev (1 time siden):

Jeg er kattemenneske og skjønner heller ikke helt hvordan det føles å elske en hund. Men jeg skjønner at det må føles bra med en trofast følgesvenn. Det vi er lukten som ødelegger hundeopplevelsen for meg. Jeg lurer på om hundemennesker blir vant til lukten, eller om de ikke synes det lukter så vondt i utgangspunktet?

Jeg har verken hund eller katt, og jeg fatter ikke at noen orker noen av delene. De stinker begge to. Egentlig litt fascinerende at du som katteeier klager over lukten av hunder. Du er tydeligvis blind for stanken av katten din. De lukter nøyaktig like ille. Du bare kjenner ikke stanken i ditt eget hjem.

Anonymkode: 8c10a...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har verken hund eller katt, og jeg fatter ikke at noen orker noen av delene. De stinker begge to. Egentlig litt fascinerende at du som katteeier klager over lukten av hunder. Du er tydeligvis blind for stanken av katten din. De lukter nøyaktig like ille. Du bare kjenner ikke stanken i ditt eget hjem.

Anonymkode: 8c10a...949

Ikke enig i dette. Har hatt både hunder og katter, lukter definitivt mere av en hund. Hvis katten er frisk og normalt renslig, lukter de ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 4f764...67b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* det stinker

* det er skittent

* hunden bråker

Dyr er nydelige engler på denne jord . Fantastiske vesner med større hjerte enn ditt. 

Anonymkode: f143f...3ac

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kattemenneske og skjønner heller ikke helt hvordan det føles å elske en hund. Men jeg skjønner at det må føles bra med en trofast følgesvenn. Det vi er lukten som ødelegger hundeopplevelsen for meg. Jeg lurer på om hundemennesker blir vant til lukten, eller om de ikke synes det lukter så vondt i utgangspunktet?

kanskje det er litt som røyk man blir immun? 

Anonymkode: d6b9a...2fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dette veie opp for alle disse ulempene? Hva tenker dere om det? 

Det er ingenting på denne jorden som har såret eller skadet meg mere enn mennesker. Hundene mine har aldri sagt et stygt ord til meg, eller forlatt meg. Tvert i mot så har de vært der gjennom alvorlig sykdom, hvor mennesker forsvant, og overlot meg til meg selv.

Så hvorfor vil noen bringe flere slike mennesker til verden?

Anonymkode: 25bbd...ba9

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ingenting på denne jorden som har såret eller skadet meg mere enn mennesker. Hundene mine har aldri sagt et stygt ord til meg, eller forlatt meg. Tvert i mot så har de vært der gjennom alvorlig sykdom, hvor mennesker forsvant, og overlot meg til meg selv.

Så hvorfor vil noen bringe flere slike mennesker til verden?

Anonymkode: 25bbd...ba9

dette er litt mine fordommer mot hundeeiere :P har ikke noe imot hundeeiere som går tur med hundene sine og som liksom er "sjefen" for hunden sin, de går tur og det er det, men så er det de som bruker hunden sin for å ta masse plass, stirre, glo, bare stå i veien, som om de trenger en slags retard som kan ta skylden for oppførselen deres. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at du er superkritisk, snur hver eneste sten og utforsker alle problemstillinger som finnes ved hundehold.. Det er ikke for alle å påta seg ansvaret for et "barn" som aldri modnes. 

Selv har jeg fulgt en labrador fra krybbe til grav. Det var ikke en selvfølgelig eller uproblematisk oppgave. Det var 13 år med grenseløs kjærlighet og lojalitet, etterfulgt av et voldsomt smertelig tap. 

Har du ett fnugg av tvil, så la vær. Men med innsats og trening, så vil du aldri oppleve en så pur og gledelig forbindelse med noe annet vesen. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange raser lukter ikke noe i det hele tatt. Korthårede raser er ofte ikke-luktende.

Mens andre igjen synes at katter lukter heslig.. Og ikke minst at de drar mus- og fugleinvoller utover hele huset. Hadde ikke orket å leve med det.

Anonymkode: d84b8...efb

Alle hunder lukter. Noen lukter selvfølgelig mer/mindre enn andre. Men alle lukter vondt. 

Jeg har hørt utallige hundeeiere si a min hun lukter ikke, men det gjør den jo alltid... Eieren er bare så vant til lukta at han/hun ikke merker det.

Jeg vil ikke ha hund, og lukta er hovedårsaken. 

Men folk er forskjellige.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette er litt mine fordommer mot hundeeiere :P 

Hvilke fordommer har du mot hundeeiere som er relevant for det jeg skrev?  

Anonymkode: 2e647...dfb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du ta tak i renholdet i ditt eget hjem, samt barneoppdragelsen. 

Anonymkode: 5f523...82e

samme gjelder vel de som har hund og derfor har det skittent 😝 men det er altså min erfaring på besøk hos barnefamilier. 

Anonymkode: ad87d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir vant til lukten. Jeg merker at den er der, men blir ikke plaget av den. Når hunden er våt lukter det mye sterkere. Hvis man bader den med hundeshampoo så lukter den nøytralt i en stund.

Når jeg er i garasjen nå og lukter buret og teppet etter hunden vi hadde så blir jeg litt trist.

Anonymkode: fa035...584

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt, jeg liker dyr generelt bedre enn mennesker. 

Min hund har ikke alle disse fordommene, han bryr seg ikke om utseende, han forstår ikke menneskelige sosiale koder, han har ikke en forventning til hvordan jeg bør være, eller snakke. Han er ved min side uansett, alltid. Hunden min har hjulpet meg ut av en tung depresjon, han får meg ut i bevegelse hver dag, holder meg med selskap hver dag og det båndet er noe helt spesielt. 

Jeg forstår meg ikke på folk som misliker hunder (eller dyr), jeg kan ikke se for meg et liv uten. Så vi får vel bare respektere at folk er forskjellige, og vi får leve slik vi selv ønsker.

Anonymkode: 32fad...aee

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...