AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Finnes det en radon måling app som kan brukes på mobil, uten annet utstyr? Noen som vet? Anonymkode: e1ada...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Du må kontakte et firma som driver med det. Ingen app som måler. Du får en slags boks som skal ligge en viss tid for å måle hvor mye/lite radon det er i huset ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Radon er en gass og kan dermed ikke måles av en mobil. Du kan se på kartet til Norges geologiske undersøkelse og se om plassen du bor har middels til høy sannsynlighet for radon, og lese deg opp om gassen. Anonymkode: fb9c0...368 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Javisst, vet at en kan bestille radon måling.. Anonymkode: e1ada...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Airthings Wave - digital radonmåler med app | sikkerheten-selv.no Anonymkode: 9b9a2...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Radon er en gass og kan dermed ikke måles av en mobil. Du kan se på kartet til Norges geologiske undersøkelse og se om plassen du bor har middels til høy sannsynlighet for radon, og lese deg opp om gassen. Anonymkode: fb9c0...368 Kartet NGU har på sine sider er nok det beste tror jeg, hvis kartet ikke viser radon i området tror jeg man er ganske trygg, viser det forekomster bør man nok ha en måler, leier man ut er vel måler påbudt også. For noen uker siden hadde vi noen som solgte radonmålere på døra her og de hevdet at det var funnet ganske store mengder i ett boligområde mindre enn en km fra der jeg bor, i følge NGUs kart er det ikke radon der, hørte rett etter at de hadde beslkt husstander i en nærliggende kommune ett par uker tidligere så vær i all fall skeptisk til tilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finnes det en radon måling app som kan brukes på mobil, uten annet utstyr? Noen som vet? Anonymkode: e1ada...8e9 Skal du måle Radon så må du ha spesialutstyr. Så du kanskje på nyhetene i går der de målte radon? Der hadde hun en egen boks/dings i kjelleren, som var koblet opp mot mobilen. Radon måler du om vinteren, så skal du måle denne vinteren må du henge i stroppen, jeg vil tro du er seint ute. Vær òg klar over at der finnes useriøse og seriøse fagfolk som driver med Radonmålinger. Anonymkode: 1210c...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå