Nussepus Skrevet fredag kl 11:53 #261 Del Skrevet fredag kl 11:53 Ingvelina87 skrev (56 minutter siden): De jeg har møtt under UL har vært ekstremt kliniske. Flinke folk, selvsagt. jordmoren jeg gikk til gratulerte meg heller aldri. Den eneste av helsepersonell som har gratulert var en jeg tok blodprøve hos en gang, men han fortalte at han skulle bli far selv. Dette. Er er da fader meg bare jobben deres. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet fredag kl 11:53 #262 Del Skrevet fredag kl 11:53 Ingvelina87 skrev (55 minutter siden): De jeg har møtt under UL har vært ekstremt kliniske. Flinke folk, selvsagt. jordmoren jeg gikk til gratulerte meg heller aldri. Den eneste av helsepersonell som har gratulert var en jeg tok blodprøve hos en gang, men han fortalte at han skulle bli far selv. Ja, sant. De er der for å gjøre en jobb først og fremst. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvelina87 Skrevet fredag kl 12:42 Forfatter #263 Del Skrevet fredag kl 12:42 Nussepus skrev (48 minutter siden): Dette. Er er da fader meg bare jobben deres. Dessuten tror jeg ikke helsepersonell skal legge så mye følelser i graviditeten til den enkelte kvinne. Kan oppleves belastende for en kvinne med alvorlig svangerskapsdepresjon å skulle hele tiden få gratulasjoner. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet fredag kl 12:55 #264 Del Skrevet fredag kl 12:55 Ingvelina87 skrev (9 minutter siden): Dessuten tror jeg ikke helsepersonell skal legge så mye følelser i graviditeten til den enkelte kvinne. Kan oppleves belastende for en kvinne med alvorlig svangerskapsdepresjon å skulle hele tiden få gratulasjoner. Veldig godt poeng. Nå vet ikke jeg hva som ble sagt og ikke da de fikk vite at jenta hadde DS, men jeg klarer ikke se for meg et scenario der helsepersonell ikke gir god, nøytral informasjon om hvilke valg man har. At det kan oppfattes som press, er nok mulig, men det handler vel mer om at det er en følelsesmessig reaksjon hos foreldrene som oppstår. Ikke at helsepersonell er kalde og nærmest skal tvinge folk til å ta abort. Foreldre tolker jo stadig vekk alt mulig som kritikk eller angrep på egne barn, selv om det i realiteten ikke finnes en grunn for det. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvelina87 Skrevet fredag kl 19:15 Forfatter #265 Del Skrevet fredag kl 19:15 xQueenKx skrev (6 timer siden): Veldig godt poeng. Nå vet ikke jeg hva som ble sagt og ikke da de fikk vite at jenta hadde DS, men jeg klarer ikke se for meg et scenario der helsepersonell ikke gir god, nøytral informasjon om hvilke valg man har. At det kan oppfattes som press, er nok mulig, men det handler vel mer om at det er en følelsesmessig reaksjon hos foreldrene som oppstår. Ikke at helsepersonell er kalde og nærmest skal tvinge folk til å ta abort. Foreldre tolker jo stadig vekk alt mulig som kritikk eller angrep på egne barn, selv om det i realiteten ikke finnes en grunn for det. Jeg kan forstå at å flere ganger få informasjon om abortloven er frustrerende og unødvendig når man har tatt et valg, og ønsker å beholde. Likevel vil alltid ens følelser påvirke hvordan man tolker informasjon og beskjeder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå