Tobe2025 Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Vil gjerne reise, men har aldri vært på ferie alene, trenger tips og råd 😊 Endret 28. desember 2024 av Tobe2025 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Enkleste ting i verden å reise alene, bare å reise dit budsjett og ønsker tar deg.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 Hva ønsker du ikke ferien da? Sol og strand, storby, museum, natur eller noe annet? Aktive eller rolige dager? Du starter der. Anonymkode: 41a3c...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er deilig å reise alene! Anbefaler deg å tenke gjennom hva du kan like å gjøre på kveldstid før du bestemmer deg for reisemål. Jeg elsker f.eks. storbyer, og går gjerne på kino eller teater på kveldstid når jeg reiser alene. Anonymkode: 4751b...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 Hva liker du å gjøre, og hva er budsjettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobe2025 Skrevet 28. desember 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 28. desember 2024 Ferie for meg er varme, palmer og nydelig strand. Avslappende ferie med god mat. Det som stopper meg fra å dra alene, er kanskje frykten for ensomheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobe2025 Skrevet 28. desember 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 28. desember 2024 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Hva liker du å gjøre, og hva er budsjettet? Sol, varme og palmer 😊 Kan bruke litt penger på ferie… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #8 Del Skrevet 28. desember 2024 Tobe2025 skrev (2 minutter siden): Sol, varme og palmer 😊 Kan bruke litt penger på ferie… Hm, ok, det er jo den typen ferie som kanskje er kjedeligst alene. Men du bør vel dra et sted der du har en by i nærheten, om du ikke er interessert i å lære og utforske natur, historie og kultur, så har du et sted å gå i butikker, på kafé osv. Et hotell med restaurant kan være greit, om du ikke fristes av å gå ut og spise på kvelden, eller at du bor i en by/småsted der du har mulighet til å gå og kjøpe takeawaymat. Det finnes egne singelturer/turer for damer, husker ikke hva de reiseselskapene heter. Du kan f eks dra på en temareise som trening, vinsmaking som også inkluderer stranddager og «fritid». Balkong med fin utsikt er godt å spandere på seg, så du kan kose deg der med bøker og vin f eks. Husk nok lesestoff om du ikke leser engelsk eller bruker lesebrett/lydbok. Er du glad i å både, bør du prioritere kort vei til strand eller at det er basseng om du foretrekker det, slik at du kan gå og bade uten å ta med verdisaker. Jeg har reist mye alene, men ikke på «sydenferie» - på de turene har jeg hatt selskap (fordi det er turer der andre har valgt reisemålet). Anonymkode: 68e1f...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #9 Del Skrevet 28. desember 2024 Hvis jeg reiser alene vil jeg helst til kulturbyer i Europa. Men hvis du trenger og ønsker å slappe av, først og fremst, og vil ha sol, ville jeg reist til et bra hotell med all inclusive, så slapp jeg å lete etter spisested alene hver dag på et sydensted. Du kommer helt sikkert til å kose deg uansett hvor du drar, bare hopp i det og book deg en tur! Anonymkode: db8e7...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 Tobe2025 skrev (1 time siden): Sol, varme og palmer 😊 Kan bruke litt penger på ferie… Jeg reiste til Kroatia alene en gang. Det fungerte fint, jeg leide rom hos noen som bare hadde noen få utleieleiligheter i huset sitt. De var ganske greie og inviterte meg på mat i hagen en kveld med de andre gjestene. Jeg kom også i snakk med en annen dame som reiste alene på en restaurant. Det er forresten ganske vanlig at damer som reiser alene finner hverandre. Hvis du ikke vil dra alene så ser jeg at det finnes singelturer https://www.carpe-diem.no/ Kan det være noe? Folk er forskjellige, jeg synes det er helt fint å gjøre ting alene, men jeg skjønner at andre ikke synes det er så hyggelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #11 Del Skrevet 28. desember 2024 Anbefaler deg en mindre øy eller også fastlandet i Hellas. Kreta kan også være aktuell. Var Paleochora for 3 år siden. Kan godt gjentas. Jeg holder meg unna de store turiststedene og hotellene. Velger alltid et lite hotell med en ok balkong. Ikke noe fancy steder, men 2-3 stjerner. Beliggenhet er viktigst. Jeg kjenner meg alltid trygg der uansett hvor sent jeg er ute. Jeg hadde droppet all inclusive. Jeg kan faktisk ikke se noen fordeler med det i det hele tatt. Koser meg med å gå ut om kvelden og bare finne meg en restaurant eller cafe. Ikke sitt med nesa i mobilen, men løft blikket og se på menneskene rundt deg og omgivelsene. Anonymkode: 41a3c...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 Gratulerer ! Du er den heldige vinner av muligheten for den beste ferieformen - total avslapping der du kan gjøre som du vil, uten å ta hensyn. Og i tillegg øker mulighetene for å komme nærmere feriemålet og folk rundt deg. Vet ikke din alder og kjønn, interesser osv... Men uansett er nok en et sed i en storby eller i nærheten å anbefale. På små strandsteder kan de bli litt kjipt å væe helt alene. Det aller beste er byer med strand, så kan man få følelse av både strand og storby, der man kan gjemme seg litt bort og det er fullstendig normalt å f.eks. spise alene på restaurant. Det finnes haugevis av byer i Europa som kan passe - Barcelona, Nice, osv - mer eksotisk i Europa - Split i Kroatia, Varna i Bularia osv. En hel verden venter ! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå