AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Skrevet 28. desember 2024 Noen som har gjort det? Kan jeg risikerer bli svindlet? Anonymkode: 3be72...8ea
Million Skrevet 28. desember 2024 #2 Skrevet 28. desember 2024 (endret) Det ser amerikansk ut. Du er klar over at det er både toll og moms til den norske stat i tillegg til prisen du ser i nettbutikken? Tok et eksempel for å se og brukte tollvesenets importkalkulator (som du bør bruke før du klikker "betal" på kjøpet ditt, så du vet hva du ender opp med å skulle betale). Eksempel: Kåpe til 150 dollar Dollar omregnet til norske kroner 1681 kroner Toll og moms legges til (180 + 465 kr) Sluttpris norske kr 2326,- (frakt kommer i tillegg, den kjenner jeg ikke til i dette regnestykket) Tok en kikk på nettsiden og den virker grei, for så vidt. Men det jeg ikke liker er at det kun er mulig å komme i kontakt med kundeservice via chat-boks på nettsiden eller messenger. Ikke noe telefonnummer eller epost. Skjer det noe galt kan det virke litt vanskelig å få ordnet det. Men amerikanere pleier jo å være serviceinnstilte, så kanskje det går bra likevel. Du kan jo prøve ett enkelt kjøp til å begynne med, for kanskje maks 100 dollar, og se hva som skjer? Kommer det frem og alt er i orden, kan du øke beløpet ved senere kjøp. OBS! BRUK ALLTID KREDITTKORT til å betale med på nett, ikke bankkortet ditt!! Har du ikke kredittkort, så skaff et før du handler der. Kredittkort innebærer ekstra sikkerhet og beskyttelse mot svindel. Blir det belastet et feil beløp eller for mye, er det bare å klage til kredittkortselskapet, og belastningen slettes. Endret 28. desember 2024 av Million
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Skrevet 28. desember 2024 Takk for svar. Søkte litt rundt selv. Det ser ut som siden er kinesisk. Ikke aktuelt Anonymkode: 3be72...8ea
Million Skrevet 28. desember 2024 #4 Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Takk for svar. Søkte litt rundt selv. Det ser ut som siden er kinesisk. Ikke aktuelt Anonymkode: 3be72...8ea Kinesisk? Det så ikke jeg. Men nei, da hadde nok jeg også avstått, definitivt! De har jo helt sprø størrelser i Kina også, mye mindre enn europeiske eller amerikanske. Kvaliteten ville nok vært tvilsom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå