AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Vi har så dårlig arbeidsmiljø og jeg vil gjentar bidra til endring. Jeg er sykepleier, jobbet samme sted de siste 20 årene. Vi som har vært der i mange år har det helt topp på jobb, men mange nye som har begynt det siste året opplever miljøet som tøft. hva gjør jeg? Anonymkode: c7017...890 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Dårlig arbeidsmiljø er et resultat av dårlig ledelse, og da er det sjeldent noe man kan gjøre. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Verneombud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden 000VF000 skrev (1 minutt siden): Dårlig arbeidsmiljø er et resultat av dårlig ledelse, og da er det sjeldent noe man kan gjøre. Her er det heller at de som har vært der lenge ikke har tid, ork eller lyst til å inkludere de nye Anonymkode: c7017...890 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det heller at de som har vært der lenge ikke har tid, ork eller lyst til å inkludere de nye Anonymkode: c7017...890 At de andre ikke har tid eller ork, er et ledelses problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Filifjonkamor skrev (5 minutter siden): Verneombud? Men, hva kan JEG gjøre? Hva gjør du? Anonymkode: c7017...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har så dårlig arbeidsmiljø og jeg vil gjentar bidra til endring. Jeg er sykepleier, jobbet samme sted de siste 20 årene. Vi som har vært der i mange år har det helt topp på jobb, men mange nye som har begynt det siste året opplever miljøet som tøft. hva gjør jeg? Anonymkode: c7017...890 Du kan spørre hvordan folk har det i jobb, hva kan du bidra med for å hjelpe de med å få en god vakt på jobb i dag. Er det noe de ønsker å lære, kunne mer om, bli tryggere på osv. Ang situasjoner man kan komme i med andre pasienter mm så kan du reflektere litt høyt om disse situasjonene og høre hvordan andre løser disse eller tenker/handler i dem. Selv om du får det til godt så kan det hende at de nye trenger flere knagger og mer følelsen av at det er ok å være ny og utrygg i ting. Dere har jo alle vært i samme båt, selv om opplevelsene kan være annerledes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men, hva kan JEG gjøre? Hva gjør du? Anonymkode: c7017...890 Vanskelig å si hva du kan gjøre, når jeg ikke vet hva grunnen til det dårlige arbeidsmiljøet er Først må man jo vite hva er grunnen til at det er slik og deretter sette inn tiltak rettet mot problemet. Ser lederen at det er et dårlig arbeidsmiljø? Er problemet stort må det mer til enn hva en person gjør. Alle er med på å skape et godt arbeidsmiljø Endret 13 timer siden av Filifjonkamor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Bytte ledelsen? De sparker så ofte folk at vi ikke rekker å bli kjent engang. Anonymkode: 9f30c...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Jeg er hyggelig,hjelpsom og prøver å gi nyansatte en god start og grundig opplæring. Når jeg selv var ny satte jeg veldig pris på en dame som hadde vært der i mange år som tok seg litt ekstra av meg. Prøver å bidra eg godt miljø ved å f.eks ved å "se" mine kollegaer,spørre de om ting de har snakket om tidligere og vise interesse for deres synspunkter. Tar del i baksnakking så lite som mulig og framsnakker heller kollegaer når de ikke er tilstede. Anonymkode: 4e2f7...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Vi har både dårlig arbeidsmiljø og dårlig ledelse. Hatt over lang tid. Ser etter ny jobb. Mens jeg enda jobber her, forsøker jeg egentlig bare å gå, når folk begynner med slarv og baksnakking, for å i alle fall vise at jeg tar avstand fra det. Nytter ikke å si noe. Følger tråden videre, lykke til TS ❤️ Anonymkode: 71069...29f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Når det starter nye folk, så sier jeg hei og slår av en liten prat. Setter meg sammen med dem i lunsjen. Tar følge ut av bygget etter jobb hvis jeg ser at de er på vei når jeg skal ut. Sånne ting. Prøver bevisst å ikke sitte med de samme i lunsjen hele tida. Anonymkode: 382a9...a2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har så dårlig arbeidsmiljø og jeg vil gjentar bidra til endring. Jeg er sykepleier, jobbet samme sted de siste 20 årene. Vi som har vært der i mange år har det helt topp på jobb, men mange nye som har begynt det siste året opplever miljøet som tøft. hva gjør jeg? Anonymkode: c7017...890 Jeg lurer mest på hvordan dere som har vært der lenge har det helt topp, mens alle andre vantrives. Er dere veldig "klikkete"? Sitter dere i lunsjen og snakker over hodene på dem? Har dere internhumor (sjargong)? Himler dere med øynene når de nye spør om noe? Hva innebærer det at de eldre ikke "har ork" til å inkludere nye? Å tørrprate litt innimellom koster da vitterlig ikke mange kaloriene... 000VF000 skrev (9 timer siden): At de andre ikke har tid eller ork, er et ledelses problem. Nei, det er et holdningsproblem. Ofte sett på kvinnedominerte arbeidsplasser der sladder, klaging og baksnakking er den største gleden folk har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Knirke skrev (1 time siden): Nei, det er et holdningsproblem. Ofte sett på kvinnedominerte arbeidsplasser der sladder, klaging og baksnakking er den største gleden folk har. Overarbeidede sykepleiere er ikke et holdningsproblem. Du har tydeligvis aldri opplevd hva det vil si å være overarbeidet, og i tillegg vært forbannet med dårlig ledelse. Endret 3 timer siden av 000VF000 Ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke så lett, gitt at dårlig arbmiljø kommer av dårlig ledelse. Favorisering, lite støtte, lav/skjev lønn, lite anerkjennelse, baksnakking og grupperinger etc. Som enkeltperson prøver jeg å være hjelpsom, lyttende og inkluderende. Vi har et elendig arbeidsmiljø selv (sett bort fra de gamle traverne som blir favorisert av leder), så jeg vet ikke om det har noe effekt. Anonymkode: 65e1f...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har så dårlig arbeidsmiljø og jeg vil gjentar bidra til endring. Jeg er sykepleier, jobbet samme sted de siste 20 årene. Vi som har vært der i mange år har det helt topp på jobb, men mange nye som har begynt det siste året opplever miljøet som tøft. hva gjør jeg? Anonymkode: c7017...890 Er hyggelig men kort. Jeg lar folk være i fred. Men sier alltid god morgen osv. Jeg liker ikke nærgående kolleger. Jeg vil ha det kjekt med null drama men vi trenger ikke å være som en familie /venner på jobb. Tar avstand fra baksnakking og drama. Og lar ikke en dårlig dag/ humør gå ut over andre. Man tar en maske på. Det får være nok. Og jeg vet at kollegene mine setter pris på at jeg er slik. Anonymkode: ad41e...153 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden 000VF000 skrev (14 minutter siden): Overarbeidede sykepleiere er ikke et holdningsproblem. Du har tydeligvis aldri opplevd hva det vil si å være overarbeidet, og i tillegg vært forbannet av dårlig ledelse. 😂 Super unnskyldning. «Jeg er overarbeidet, derfor behandler jeg kollegaene mine som dritt». Det må være et helsevesen-fenomen. I andre bransjer er overbelastning noe man enten lærer seg å takle, eller så bytter man jobb. FYI: Jeg har vært utbrent selv, grunnet bla. underbemanning og grusom sjef, men det gikk ikke utover kollegaene mine. Tvert imot, vi støttet hverandre og sto sterkere sammen etterpå. Dog mange sluttet, og det har jeg full forståelse for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Knirke skrev (Akkurat nå): 😂 Super unnskyldning. «Jeg er overarbeidet, derfor behandler jeg kollegaene mine som dritt». Det må være et helsevesen-fenomen. I andre bransjer er overbelastning noe man enten lærer seg å takle, eller så bytter man jobb. Jeg jobber ikke innen helse, så latterfjeset ditt kan du spare meg for. Med mindre du bor under en stein bør du ha fått med deg at underbemanning er et kronisk problem innen sykepleie, og hvordan hadde det tatt seg ut om sykepleierne våre bare hadde byttet yrke? Arbeidsmiljø ER et av ledelsens ansvarsområder. Og all verdens «jeg har opplevd» fra din side forandrer ikke det faktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden 000VF000 skrev (11 timer siden): Dårlig arbeidsmiljø er et resultat av dårlig ledelse, og da er det sjeldent noe man kan gjøre. Hvor mange år i arbeidslivet har du og kan du vise til noe som underbygger påstanden din? Anonymkode: 54a87...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden 000VF000 skrev (11 timer siden): Dårlig arbeidsmiljø er et resultat av dårlig ledelse, og da er det sjeldent noe man kan gjøre. Sjelden, ikke sjeldent. Sjeldent betyr noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå