Gå til innhold

Magnus Karlsen…,,,

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Hadde han vært tjent med å være litt mer ydmyk? Synes han virker litt arrogant og egenrådig. Et fantastisk sjakk talent uten tvil, men evne til å være en god  taper eller å innrette seg i noe så enkelt som  regler om kleskode, nei det gidder han ikke.

Endret av Rødstrupa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (9 minutter siden):

Hadde han vært tjent med å være litt mer ydmyk? Synes han virker litt arrogant og egenrådig. Et fantastisk sjakk talent uten tvil, men evne til å være en god  taper eller å innrette seg i noen så enkelt som  regler om kleskode, nei det gidder han ikke.

Du må sette deg litt mer inn i situasjonen, dette har pågått i flere år. Og jeg heier på Magnus Carlsen (som han heter), og hater det russiske FIDE regimet. Det handler ikke om et par med dongeribukser. 

Anonymkode: 84955...69b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han står opp mot et gjennomkorrupt forbund, som også slikker det russiske regimets føtter, synes jeg er kjempefint. Det er virkelig det han gjør.

Så tror jeg nok at han kunne valgt seg en bedre sak å markere dette bruddet med FIDE på enn bukseregler i hurtigsjakk-VM, sånn hvis målet var å nå alle uten noen selvstendig oppfatning av hvor jævlig FIDE er. Han fremstår selvfølgelig ganske egenrådig da. Jeg tipper han tenker at det ikke er så nøye hva vi som uansett ikke har noen stemme av betydning i sjakkverdenen tenker om ham. Ikke gitt at det er lurt, men også vanskelig for meg å vurdere om det er verdt den energien det ville krevd av ham. Det blir i overkant banalt å redusere det til at han er en trassig drittunge som ikke gidder å skifte bukser.

Anonymkode: a9b84...ab7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (27 minutter siden):

Hadde han vært tjent med å være litt mer ydmyk? Synes han virker litt arrogant og egenrådig. Et fantastisk sjakk talent uten tvil, men evne til å være en god  taper eller å innrette seg i noe så enkelt som  regler om kleskode, nei det gidder han ikke.

Ydmyk?? Kjenner du noe til historien og saken her i det hele tatt??

Anonymkode: 1a5c5...61e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (47 minutter siden):

Han er jo ikke "et fantastisk sjakk talent" (sic) lenger, blant sjakkspillere begynner han å bli en av de eldre spillerne på toppnivå. Han har vært verdens beste sjakkspiller i langt over 10 år, og har vunnet det som vinnes kan. 

Han har på grunn av dette også sikret seg meget godt økonomisk, med blant annet en formue som nå har vokst raskt til over 100 millioner og mulighet for å tjene veldig godt i årene fremover gjennom ulike selskaper han er deltager i, i tillegg til premiepenger fra sjakkturneringer.

Dette betyr også at han står fritt til å gjøre akkurat det han vil, og å gi flatt faen i det han ikke har lyst til å gjøre. 

Fiendtligheten hans mot FIDE har nok bygget seg opp over mange år, og når han nå begynte turneringen ganske ræva var det en gyllen mulighet til å bokstavelig talt si "fuck you" til FIDE og trekke seg fra hele opplegget. Det gir masse oppmerksomhet til Magnus Carlsen, FIDE står igjen som taperen, og Carlsen kunne samtidig benytte anledningen til å reklamere for sin nye "freestyle chess"-satsning (som han også har økonomiske interesser i). 

Magnus Carlsen har vel aldri fremstått som en ydmyk og likandes kar, men det som skjedde i kveld var nok ganske logisk. Det eneste jeg reagerte på, var at han sa han ikke hadde fått reaksjoner på feil bekledning tidligere. Han har jo en lang historikk med å møte opp (ofte for sent) i joggebukse, shorts og så videre... 

Anonymkode: 760e5...7ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kleskoder er da unødvendig i sjakk. Jeg forstår godt at det er viktig for publikumsappellen at strandvolleyballjentene spiller med minimale bikinier men ingen bryr seg vel om hvordan de mannlige sjakkspillerne kler seg?

Anonymkode: 7dd9e...b1c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig har jeg en enkel regel ; Du kan være så arrogant og storkjefta du vil, om du kan backe det opp. 

Magnus er best i verden akkurat nå. 

La mannen herje 😁

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rødstrupa skrev (8 timer siden):

Hva skulle han tjent på det tenker du?

Anonymkode: 9fe39...195

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (8 timer siden):

Er så typisk norsk å ikke takle folk som er verbale om at de er best. Magnus Carlsen er verdens beste sjakkspiller, motstanderne vet det, og han vet det, da har han gjort seg fortjent til å være litt stor i kjeften 

Og det handler vel ikke om at han ikke klarer å forholde seg til regler, men at han demonstrerer mot regler han mener er tullete, og må si meg enig der, slike kleskoder er bare tull

Endret av Arild37
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde han enda ledet turneringen og ikke spilt så elendig, så gir det mer å trekke seg. Nå ble det litt som om Norge (fotball herrer) skulle trukket seg fra VM som dem ikke kommer til. 

Anonymkode: ff464...1bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KnekkeBørre skrev (3 timer siden):

Personlig har jeg en enkel regel ; Du kan være så arrogant og storkjefta du vil, om du kan backe det opp. 

Magnus er best i verden akkurat nå. 

La mannen herje 😁

Fint samfunn den regelen produserer, når de med makt kan gjøre akkurat som de vil, bare fordi de kan «backe det opp».

Anonymkode: 6c881...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fint samfunn den regelen produserer, når de med makt kan gjøre akkurat som de vil, bare fordi de kan «backe det opp».

Anonymkode: 6c881...7e5

Det har ingenting med makt å gjøre. Men kapasitet. Det kan hvem som helst inneha. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...