AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei! jeg er i et utrolig ubehagelig forhold med en mann som ikke er snill med meg, i form av psykisk vold.. jeg ønsker å flytte ut men må da leie, jeg har sett at de fleste som leier ut ønsker depositum som tilsvarer 2 eller 3 mnd leiesum. jeg har ønsker svært lite å å ta meg opp et lån… og har ingen buffer. hvor sannsynlig vil det være at en husleier vil droppe depositumet dersom hun/han ønsker å leie ut til deg? er det helt lost case? jeg har 1 barn som er 10 år… og jeg har fast stabil jobb. Anonymkode: a62cf...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Veldig usannsynlig at en utleier dropper depositumet siden det er en sikkerhet både for utleier og leietager, de fleste utleiere godtar heller ikke garantier fordi det er alt for tungvindt og det tar for lang tid før pengene er på konto. Husk at bolig og eiendom er noe av det dyreste man investerer i og da tar man ikke unødvendig risiko. Anonymkode: f4648...4ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Ingen utleier vil droppe depositum. Men du kan forhandle deg til 2 måneder og ikke 3. Jeg fikk det mot at jeg flytta inn nesten på dagen; sånn at de fikk husleie for den måneden også. Og jeg tok opp lån til depositum. Husk at DU får renter på pengene som står på depositumskonto. Dette skal du kunne følge med på i nettbanken. Anonymkode: 2c48c...229 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! jeg er i et utrolig ubehagelig forhold med en mann som ikke er snill med meg, i form av psykisk vold.. jeg ønsker å flytte ut men må da leie, jeg har sett at de fleste som leier ut ønsker depositum som tilsvarer 2 eller 3 mnd leiesum. jeg har ønsker svært lite å å ta meg opp et lån… og har ingen buffer. hvor sannsynlig vil det være at en husleier vil droppe depositumet dersom hun/han ønsker å leie ut til deg? er det helt lost case? jeg har 1 barn som er 10 år… og jeg har fast stabil jobb. Anonymkode: a62cf...466 Oppsøk NAV og snakk med de. Kom deg ut av det dårlige forholdet så fort du kan. https://www.nav.no/ikke-bolig Det at du også har barn burde gjøre at du prioriteres. Endret 15 timer siden av 000VF000 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Må har jeg ikke testet ut dette selv, så ingen erfaring. Men var hørt at husleie.no har depositum garanti så du kan jo sjekke litt opp i det om det kanskje noe for deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei! jeg er i et utrolig ubehagelig forhold med en mann som ikke er snill med meg, i form av psykisk vold.. jeg ønsker å flytte ut men må da leie, jeg har sett at de fleste som leier ut ønsker depositum som tilsvarer 2 eller 3 mnd leiesum. jeg har ønsker svært lite å å ta meg opp et lån… og har ingen buffer. hvor sannsynlig vil det være at en husleier vil droppe depositumet dersom hun/han ønsker å leie ut til deg? er det helt lost case? jeg har 1 barn som er 10 år… og jeg har fast stabil jobb. Anonymkode: a62cf...466 Helt usannsynlig. Hilsen utleier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Ta lån, flytt vekk fra voldelig samboer (for både din egen del men ikke minst for barnet ditt), betal ned lånet så fort du kan… Anonymkode: 85ae3...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden 000VF000 skrev (10 minutter siden): Oppsøk NAV og snakk med de. Kom deg ut av det dårlige forholdet så fort du kan. https://www.nav.no/ikke-bolig Det at du også har barn burde gjøre at du prioriteres. Kan man få hjelp til depositum når man har fast jobb og inntekt? Anonymkode: a62cf...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Hadde ikke under noen omstendigheter leid ut til noen uten depositum. Uansett hvirctristvhistorie eller hvir hyggelig de er. De som gjør det er i så fall helt hjernedøde, den risken tar man ikke som utleier. Anonymkode: c273f...ea0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan man få hjelp til depositum når man har fast jobb og inntekt? Anonymkode: a62cf...466 De kan hjelpe deg til å finne leilighet og ordner alt det formelle. Ta kontakt så snart de åpner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden Traktor skrev (39 minutter siden): Helt usannsynlig. Hilsen utleier. Annen utleier. Jeg har av og til kuttet depositum, fordi jeg har troa på folk. Og ikke angret på det ennå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! jeg er i et utrolig ubehagelig forhold med en mann som ikke er snill med meg, i form av psykisk vold.. jeg ønsker å flytte ut men må da leie, jeg har sett at de fleste som leier ut ønsker depositum som tilsvarer 2 eller 3 mnd leiesum. jeg har ønsker svært lite å å ta meg opp et lån… og har ingen buffer. hvor sannsynlig vil det være at en husleier vil droppe depositumet dersom hun/han ønsker å leie ut til deg? er det helt lost case? jeg har 1 barn som er 10 år… og jeg har fast stabil jobb. Anonymkode: a62cf...466 Snakk med krisesenteret og få dem til å både veilede og hjelpe deg. Anonymkode: d79fb...300 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! jeg er i et utrolig ubehagelig forhold med en mann som ikke er snill med meg, i form av psykisk vold.. jeg ønsker å flytte ut men må da leie, jeg har sett at de fleste som leier ut ønsker depositum som tilsvarer 2 eller 3 mnd leiesum. jeg har ønsker svært lite å å ta meg opp et lån… og har ingen buffer. hvor sannsynlig vil det være at en husleier vil droppe depositumet dersom hun/han ønsker å leie ut til deg? er det helt lost case? jeg har 1 barn som er 10 år… og jeg har fast stabil jobb. Anonymkode: a62cf...466 Jeg har ved behov latt leietakere fylle opp depositum kontoen sakte men sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kan man få hjelp til depositum når man har fast jobb og inntekt? Anonymkode: a62cf...466 Ja, du kan få depositum lån av nav 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden Traktor skrev (1 time siden): Helt usannsynlig. Hilsen utleier. Er selv utleier og har enda ikke dritte på draget på at noen får egne ordninger pga livssituasjon. Noe jeg har lært er at alle kan gå på ræv i livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hadde ikke under noen omstendigheter leid ut til noen uten depositum. Uansett hvirctristvhistorie eller hvir hyggelig de er. De som gjør det er i så fall helt hjernedøde, den risken tar man ikke som utleier. Anonymkode: c273f...ea0 Huff, skal omgående ringe 113 da hjernen min ikke kan ha fungert i over 2 år. Anonymkode: d12cc...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Du kan ta opp lån for depositum. Det skal ikke være problem om du har fast inntekt. Omså et forbrukslån på 50k. Bare husk å betale det ned fort som fy! Jeg fikk også en gang lov til å fordele depositumet på to måneder av utleier. Husk at depositum alltid skal inn på egen konto som skal stå i ditt navn! Aldri inn på utleies konto. Det er også utleier som skal betale for opprettelsen av denne kontoen (utleier nektet en gang å betale dette, jeg trakk det fra husleien noen måneder senere). Anonymkode: 033d5...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Fru Uperfekt skrev (19 minutter siden): Er selv utleier og har enda ikke dritte på draget på at noen får egne ordninger pga livssituasjon. Noe jeg har lært er at alle kan gå på ræv i livet Bless you. Godt å høre at slike som deg finnes for de som trenger det. Anonymkode: 38232...ee1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Søk på nettet på depositumsgaranti og depositumslån. Jeg tror de fleste vil være skeptisk til en alenemor uten midler til å stille depositum. Det finnes da mange "bedre" kandidater. Anonymkode: 15a63...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Tråden er ryddet for spam. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå