AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Bor på Vestlandet, og har så langt i livet bare hatt hunder med relativt kort og stri pels, men planlegger ny hund i løpet av året. Dere vestlendinger som har krølleraser, enten det er puddel, spansk/portugisisk vannhund etc. går det greit med tanke på alt regnet? Jeg har ikke kunnskap om den type pels og hvordan den funker mot elementene. Håper noen har tips og kunnskap Anonymkode: 1918c...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Både portisen og toypuddelen her blir fort kalde om de blir våte, men et godt regndekken fikser det problemet. Ikke vestlending, men still 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Regndress på lengre turer er hvertfall ett must for min søsters pudler. Pelsen er som en svamp omtrent å suger til seg fuktighet og de blir iskald. Anonymkode: befdb...a12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Tusen takk! Føner dere de etter hver tur da? For det blir vel fort floker om man bare tørker med håndduk? Anonymkode: 1918c...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Det varierer nok litt, ikke alle krøllepelser er like. Har Lagotto og bruker regndekken når det er vått og kaldt på lengre turer. Min hund har veldig ullete pels, men når den blir våt blir den kald etterhvert. Jeg synes f.eks. at puddelpels er veldig annerledes og pudler fort blir kalde om det er vått eller ikke. Siden min hund teknisk sett har dekkhår, så har den litt bedre beskyttelse mot vær og vind, men siden det er en klipperase så er jo dekkhårene samme lengde som ulla så effekten blir jo ikke like god som om dekkhårene hadde hatt litt mer lengde enn ulla. Foretrekker å la hunden lufttørke når den blir våt, men er den veldig våt går jeg over med et håndkle og tørker verste fukten. Det kan bli tover om du gnir mye, men det avhenger mye av pelskvalitet og lengde også. Anonymkode: e8f0c...ead Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det varierer nok litt, ikke alle krøllepelser er like. Har Lagotto og bruker regndekken når det er vått og kaldt på lengre turer. Min hund har veldig ullete pels, men når den blir våt blir den kald etterhvert. Jeg synes f.eks. at puddelpels er veldig annerledes og pudler fort blir kalde om det er vått eller ikke. Siden min hund teknisk sett har dekkhår, så har den litt bedre beskyttelse mot vær og vind, men siden det er en klipperase så er jo dekkhårene samme lengde som ulla så effekten blir jo ikke like god som om dekkhårene hadde hatt litt mer lengde enn ulla. Foretrekker å la hunden lufttørke når den blir våt, men er den veldig våt går jeg over med et håndkle og tørker verste fukten. Det kan bli tover om du gnir mye, men det avhenger mye av pelskvalitet og lengde også. Anonymkode: e8f0c...ead Mange takk for svar! Er mye å sette seg inn i med ny pelstype. Anonymkode: 1918c...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Har en Havanais, må bruke dekken når det regner eller er surt, tørker så delene som har likevel blitt våte (hode, labber, hale, undersiden). Føner ikke etter hvert tur. Blir ikke så mye floker av håndkletørk men kan ikke være veldig hardhendt heller. Anonymkode: 5a94c...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Finner som regel et regnfritt vindu i løpet av dagen, men om det faktisk skulle regne hele dagen bruker puddelen regndekken. Også går vi i skogen for å unngå mest mulig regn. Jeg holder ham relativt kort klipt hele året, så her er det nok at jeg tørker bena med et håndkle når vi kommer inn. Anonymkode: 5ec74...1bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk! Føner dere de etter hver tur da? For det blir vel fort floker om man bare tørker med håndduk? Anonymkode: 1918c...d24 Spørs hvor våte de blir, går de med regndekken gjør jeg ingenting når vi kommer hjem. Særlig minste her blir fort kald så om hun har blitt våt får hun på ulldekken etter tur. Å føne litt når hun er nesten tørr gjør underverker mtp å begrense floker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en Havanais, må bruke dekken når det regner eller er surt, tørker så delene som har likevel blitt våte (hode, labber, hale, undersiden). Føner ikke etter hvert tur. Blir ikke så mye floker av håndkletørk men kan ikke være veldig hardhendt heller. Anonymkode: 5a94c...e04 Dekken skal den få i massevis 😊 jeg syr endel selv, får øve på å bli lett på hånden 😄 Anonymkode: 1918c...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Arx skrev (1 time siden): Spørs hvor våte de blir, går de med regndekken gjør jeg ingenting når vi kommer hjem. Særlig minste her blir fort kald så om hun har blitt våt får hun på ulldekken etter tur. Å føne litt når hun er nesten tørr gjør underverker mtp å begrense floker. Så greit å vite! ☺️ Anonymkode: 1918c...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå