AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #41 Del Skrevet 22 timer siden Neste år invitasjon: dra et offentlig sted å se på fyrverkeri. Anonymkode: 9ab07...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #42 Del Skrevet 22 timer siden Jeg blir veldig nysgjerrig på hva gjestene sa mer enn "nei" da du ba dem ta med fyrverkeri. Jeg vil tro noen av dem svarte med en lengre setning enn det, så kanskje det kom noen form for begrunnelse? Å ikke ha med vertinnegave når man er invitert i et slikt selskap er veldig merkelig, men jeg hadde aldri bidratt med fyrverkeri. Som mange andre har påpekt, så går vi gjerne ut og ser på fyrverkeriet ved midnatt, det er liksom tradisjon, men jeg hadde foretrukket totalforbud, og det ville være helt uaktuelt å kjøpe det selv. Det er godt mulig gjestene dine heller ikke er så opptatt av fyrverkeri som du tror. Grandidosa83 skrev (5 timer siden): Kjøp det fyrverkeriet ungene deres vil kose seg med og fyr opp for dem. Drit i resten. Drikke får folk holde selv. Lag en vippsgruppe på resten. enkelt. Du kan ikke be folk vippse for et selskap de er invitert i. Det måtte i så fall stått i invitasjonen. Anonymkode: c14a8...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #43 Del Skrevet 22 timer siden Grüner skrev (5 timer siden): Frekke gjester som verken bidrar til NM mat, drikke eller fyrverkeri. Normal skikk og bruk å spørre på eget initiativ om det er noe en skal ta med eller bidra med. Du får regne på summen og sende vipps-krav til de gjerrige vennene, så de ser hva det faktisk koster 😉, evt avlyse og si dere ble syke, slik at de faktisk må bruke egne penger og stelle i stand til nyttår selv 😈. Hadde ikke orket å invitere de gjerrigknarkene der 6 år på rad. Er jo bare å avlyse så mye man vil. Hva er problemet med det? Anonymkode: 9bb9f...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #44 Del Skrevet 21 timer siden Vi ber inn fordi vi synes det hyggelig å samle familien, men det er bare vi som ber inn gang på gang. Ikke bare til nyttår, men vi ber alltid inn til 2 juledag middag også. I tillegg har vi ofte andre ting som påksemiddag, grilling 17 mai osv. Det er jo såklart et selvvalgt valg vi tar, men hadde det ikke vært for at vi ba inn så hadde det ikke blitt noe selskap. Kun juleaften ber noen andre inn, min mor. Men vi har hatt juleaften noen ganger også. Vi er glade for å kunne samle alle, og alle er glade for at vi ordner. Jeg har aldri krevd en eneste krone, det er da tross alt vi som ber inn. Men det hadde jo såklart vært hyggelig med en liten vertinnegave eller spørmål om man skal ta med noe. Eller at man hadde blitt invitert i retur en gang i blandt, men som sagt så ordner ingen andre noe hvis ikke vi gjør. Det er offentlig fyrverkeri her i byen, og vi har noen år dratt og sett det. Men gjestene synes det er morro når vi skyter opp fyrverkeri, og det har vært litt stress for flere har det virket som å haste med til sentrum rett før midnatt. Til deg som lurte på om gjestene vi spurte om å kunne bidra med fyrverkeri, sa noe begrunnelse. Nei, faktisk ikke. De skrev bare at de ikke ønsket å ta med fyrverkeri. Jeg regner jo med at de ikke gidder fyre opp penger, noe som er greit nok. Men det er jo ikke noe mer gøy for oss. Til deg som skrev at jeg er negativ til familien, overhode ikke. Det er lov å være litt oppgitt når andre ikke vil bidra. Med det sagt, så synes vi det er hyggelig å samle alle vi er glade i til en stor feiring, og gjør det med glede. Selvom jeg "klager" litt her, så ser jeg frem til at alle kommer på nyttårsaften. Ts Anonymkode: 872a1...f27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #45 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi ber nok en gang, på 6 året familien på feiring nyttårsaften. Vi står for all mat, dessert, drikke og snacks. Det er mange gjester og det koster mye, men det er greit siden vi tross alt velger å invitere. Hadde ikke vi invitert hadde det ikke vært noen feiring. Barna i huset her elsker fyrverkeri og gjestene liker godt å se på det andre skyter opp, men gidder ikke kjøpe noe selv. Derfor pleier vi kjøpe litt fyrverkeri også. I år spurte vi noen av gjestene om de kunne ta med et lite batteri hver, behøver ikke være store greiene. Alle sa nei selvom de som sagt elsker å se på det. Og jeg skjønner godt at mange ikke liker å fyre opp pengene sine, men er det ikke greit å bidra med en liten ting da når man kommer til flott dekket bord? Sa selvsagt ok, og gjorde ikke noe mer ut av det. Men jeg ble litt skuffet. De kommer alltid helt tomhendt, har ikke med en pose twist en gang. Alle som kommer har god råd. Anonymkode: 872a1...f27 Jeg ønsker ikke å kjøpe fyrverkeri. Det er ikke noe miljøet vårt tjener på. Og i tillegg har mange dyr som opplever disse dagene som et mareritt. Bare prøv å forestille deg hvordan dyrene ute i det fri har det! Be heller gjestene dine om bidrag til mat og kos. Kanskje noen er drevne på musikk og lysshow og kan stelle til med noe sånt? Her i Hafrsfjord så ble det arrangert lysshow og musikk på fjellet her forrige nyttår. Var noen som fant på dette og arrangerte det, og vi håper at de gjentar det i år også. Det var fantastisk! Skulle vi finne ut hvem det var så ville vi gjerne gitt dem noe penger for å stelle til, det vet jeg flere her i nabolaget ville gjort! Nei til fyrverkeri!! Egentlig merkelig at du ikke er mer opplyst enn som så.. Be om bidra på en annen måte, det synes jeg du har all rett til. Virkelig! Anonymkode: bc699...06b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 16 timer siden #46 Del Skrevet 16 timer siden Tråden er ryddet for spam og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #47 Del Skrevet 15 timer siden Du vet at det er dere som inviterer til "alle" selskaper, og du vet at det ikke blir noe ellers. Som du sier, er dette noe du velger selv. Nå vet jeg ikke hvor mange år det har vært slik, men kan høres ut som om andre bare regner med at dere ordner i stand? Jeg elsker selv å invitere til selskaper, men hvis noen andre hadde gjort dette i mange år, hadde jeg tenkt at de faktisk liker det ENDA mer enn meg, og latt de få gjøre det. Så, hvis det er et "problem" at det er kun dere som gjør det, bare la være. Se om noen tar opp tråden etterhvert. Når det kommer til fyrverkeri, som mange andre sier, jeg ville heller ikke tatt med. Det føles altså høyst grunnløst å skulle sende opp slikt, selv om jeg liker se på det. Så, hvis dere nå skal lage selskap neste år også, sier dere bare at enten står dere for mat, eller så står dere for fyrverkeri. Hvis folk ønsker at dere faktisk skal sende opp fyrverkeri, ber dere om hjelp til maten.. Anonymkode: 40cbb...ccd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #48 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi ber inn fordi vi synes det hyggelig å samle familien, men det er bare vi som ber inn gang på gang. Ikke bare til nyttår, men vi ber alltid inn til 2 juledag middag også. I tillegg har vi ofte andre ting som påksemiddag, grilling 17 mai osv. Det er jo såklart et selvvalgt valg vi tar, men hadde det ikke vært for at vi ba inn så hadde det ikke blitt noe selskap. Du kan ikke legge beslag på alle årets merkedager og samtidig klage over at ingen andre arrangerer selskap. Skal de kuppe påskemiddagen eller konkurrere om gjestene? Du må gi slipp og la andre trå til. Også hvis det betyr at det ikke blir selskap i påsken, eksempelvis, fordi ingen rekker det eller foretrekker pinsemiddag, hvem vet. Anonymkode: e28ae...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #49 Del Skrevet 13 timer siden Har opplevd skader med fyrverkeri så har null interesse av det nå. Ingen støtte til ts fra meg. Anonymkode: 908cf...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #50 Del Skrevet 9 timer siden De er egoistiske som ikke bidrar med noe, men du spurte etter min mening om feil bidrag. Jeg liker også å se på fyverkeri (som de fleste), men gjør meg ingenting om det ikke er, og har aldri i mitt liv kjøpt fyrverkeri selv. Du hadde nok fått bedre respons og forståelse på å be om å ta med noe av mat/drikke. Og hvis ikke, hadde du definitivt kunnet avskrevet de som gjerrige og/eller egoistiske. Anonymkode: f4f6c...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #51 Del Skrevet 9 timer siden Jeg ville heller ikke vært med å betale for fyrverkeri. Men hadde du sendt en melding som sa om vi kunne være med å spleise på middag, så hadde jeg vært med på det. Anonymkode: adc54...133 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #52 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi ber inn fordi vi synes det hyggelig å samle familien, men det er bare vi som ber inn gang på gang. Ikke bare til nyttår, men vi ber alltid inn til 2 juledag middag også. I tillegg har vi ofte andre ting som påksemiddag, grilling 17 mai osv. Det er jo såklart et selvvalgt valg vi tar, men hadde det ikke vært for at vi ba inn så hadde det ikke blitt noe selskap. Kun juleaften ber noen andre inn, min mor. Men vi har hatt juleaften noen ganger også. Vi er glade for å kunne samle alle, og alle er glade for at vi ordner. Jeg har aldri krevd en eneste krone, det er da tross alt vi som ber inn. Men det hadde jo såklart vært hyggelig med en liten vertinnegave eller spørmål om man skal ta med noe. Eller at man hadde blitt invitert i retur en gang i blandt, men som sagt så ordner ingen andre noe hvis ikke vi gjør. Det er offentlig fyrverkeri her i byen, og vi har noen år dratt og sett det. Men gjestene synes det er morro når vi skyter opp fyrverkeri, og det har vært litt stress for flere har det virket som å haste med til sentrum rett før midnatt. Til deg som lurte på om gjestene vi spurte om å kunne bidra med fyrverkeri, sa noe begrunnelse. Nei, faktisk ikke. De skrev bare at de ikke ønsket å ta med fyrverkeri. Jeg regner jo med at de ikke gidder fyre opp penger, noe som er greit nok. Men det er jo ikke noe mer gøy for oss. Til deg som skrev at jeg er negativ til familien, overhode ikke. Det er lov å være litt oppgitt når andre ikke vil bidra. Med det sagt, så synes vi det er hyggelig å samle alle vi er glade i til en stor feiring, og gjør det med glede. Selvom jeg "klager" litt her, så ser jeg frem til at alle kommer på nyttårsaften. Ts Anonymkode: 872a1...f27 Hva skjer om dere slutter å invitere i hele 2025? Anonymkode: 65c48...543 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå