Gå til innhold

Beste barneforsikring?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gyda_*
Skrevet

Lurer på om det er noen glupe her som vet hvilken av barneforsikringene som er best. Har selv via sparebank1, men lurer på å gå over til vesta. Men er ikke så god på slike kjempeviktige detaljer...

Fant en artikkel her da, som sa at det var iallefall best å dekke både ulykke og sykdom såklart, men hvilket forsikringselskap er egentlig bra? http://www.lekegrinda.com/Forsikre_barnet_ditt.shtml

Ønsker gjerne innspill på dette. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg venter spent her nå.. Vi skal velge forsikring nå, og står mellom Gjensidige og Storebrand.

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som vet?? Til dere som har barn da, hvilken har dere valgt og hvorfor?

Skrevet

Jeg har hørt at den forsikringen de har i sparebank 1 Sr bank, er kåret i en undersøkelse til å være en av de beste. Jeg har forsikringene på barna mine der. :)

Skrevet

Ringte IF for to dgr siden, fikk en pris på 1476,-pr år for ulykke-og uføreforsikr.

Men skal sjekke litt rundt, bl.a Gjensidige...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke hvem som er best men jeg vet at gjensidige har en som skal være bra både på ulykke og sykdom. Jeg har en datter som har en liten fuksjons hemning og har derfor rett på hjelpestønad i fra trygdekontoret, og om vi hadde hatt rett forsikring hos Gjensidige ville hun ha fått igjen mye på forsikringen... Men det hadde vi desverre ikke... Lønner seg å undersøke litt rundt, særlig med tanke på sykdom og ikke bare på ulykke som vi gjorde!

Gjest Gjest
Skrevet

Forsikringen bør dekke sykdom også. Uførhet som følge av sykdom er like vanlig som uførhet som følge av ulykker når det gjelder mindre barn.

Jeg vet at det har stått noe om dette i et økonomiblad vi har hjemme. Vi står fortsatt mellom Storebrand og Gjensidige. Det er de dyreste forsikringene - med de dekker også mest. Dette henger sammen.

Skal si ifra når vi bestemmer oss - og hva som ga utfallet..

Gjest Gjest
Skrevet

Forsikringen bør dekke både ulykke og sykdom. Sjekk også om du f.eks. kan få "dagpenger" ved tapt arbeidsfortjeneste dersom barnet blir liggende lenge på sykehus osv. Det er stor forskjell på de beste og de som kunne dekker "basics". Ombygging av bolig ved uførhet f.eks. Jeg har valgt sparebank1. Den er veldig god. Vesta har også bra forsikring. Det finnes selskap som skryter av at de har barneforsikring til 600-700 kr året, men da er de som regel ikke like gode. Om forsikringen koster 1000 eller 1400 betyr mindre for meg, så lenge alle eventualiteter er dekket av polisen.

Skrevet

Vi har valgt Storebrand til begge våre unger, vi betaler 127 kr pr mnd pr barn. Vi fikk en utolig god veiledning av en kundebehandler der, og jeg ba bare om å bli godt nok dekket dersomatte hvisomatte alle eventualiteter ;)

Skrevet

Vesta Barneekstra har god dekning. Vet ikke prisen, for det er ikke så viktig. mer opptatt av hva man får igjen hvis behovet skulle melde seg.

Gjest Gjest
Skrevet

kopiert fra vesta.no om Barne Ekstra

Hva dekkes?

BarneEKSTRA er vår beste barneforsikring. Kan tegnes fra barnet er 1 til 16 år. Forsikringen utgår etter at barnet er fylt 20 år. Barnet må være fast bosatt i Norge og medlem av Norsk Folketrygd. Det eneste som kreves for å søke om BarneEKSTRA, er at du fyller ut og sender inn en helseerklæring til oss.

BarneEKSTRA gir erstatning ved medisinsk invaliditet - ikke bare etter ulykke, men også etter sykdom.

Følgende er omfattet med sumbegrensninger eller avtalt forsikringssum:

Ulykke

Dekker ulykkesskade på legemet forårsaket av en plutselig ytre begivenhet.

Sykdom

Dekker sykdom som rammer barnet.

Invaliditeterstatning (medisinsk invaliditet)

Medisinsk invaliditet som skyldes ulykkesskade eller sykdom gir en engangserstatning på inntil kr 1 500 000 ved livsvarig invaliditet innen 3 år. Størrelsen på erstatningen beregnes i forhold til invaliditetsgraden. Ubetalingene kommer i tillegg til eventuelle stønader fra Folketrygden.

Dødsfallserststatning

BarneEKSTRA gir erstatning ved død etter ulykke og sykdom. Erstatningen tilfaller forsikringstakeren.

Tekniske hjelpemidler og ombygging av bolig - engangsbidrag

BarneEKSTRA dekker også nødvendige utgifter til ombygging av bolig og tekniske hjelpemidler innenfor rammen av avtalt forsikringssum. Forsikringstakeren velger i hvilken bolig ombyggingen skal finne sted. Det som er det beste for barnet.

Merutgifter til dekning av nødvendig pleie og tilsyn

BarneEKSTRA dekker merutgifter dersom ulykkesskaden eller sykdommen utløser rett til hjelpestønad fra Norsk Folketrygd. Utgiftsdekningen utmåles etter størrelse på hjelpestønaden og er tidsbegrenset.

Dagpenger ved sykehusopphold

BarneEKSTRA dekker dagpenger ved sykehusopphold for sykdom eller ulykkesskade som medfører at barnet blir innlagt på sykehus i Norden. Dagpengene er tidsbegrenset og innenfor rammen av avtalt forsikringssum.

Erstatning for lege-, tannlege- og reiseutgifter dekkes bare ved ulykke

BarneEKSTRA dekker erstatning for lege-, tannlege- og reiseutgifter. Dekker også nødvendige utgifter til behandling dersom ulykkesskaden medfører dette. Erstatning innenfor rammen av avtalt forsikringssum.

Skrevet

Sparebank1's barneforsikring er meget bra og dekker både uførhet og sykdom. For de av dere som er organisert i et forbund tilsluttet LO vil dette være den beste forsikringen.

Skrevet

I denne artikkelen hos Din side finner du en sammenligning mellom ulike barneforsikringer.

Vi har valgt SpareBank 1s forsikring til våre to små. Den kan kjøpes allerede fra barnet er én måned gammel.

Skrevet

Og for de som måtte lure på det er 1G p.t. 60.661 kroner. (1G = grunnbeløpet i folketrygden. Justeres gjerne pr. 1.5. og er en benevnelse som brukes mye innenfor trygdevesen og forsikring).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...