Gå til innhold

Bihulebetennelse - Otrivin og Nasonex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde kraftig bihulebetennelse i våres, som jeg ikke ble kvitt før etter 2 runder med antibiotika. Nesa/bihulene har dog vært av og på-hovne og litt verkende siden. Otrivin har hjulpet på hovenhetsfølelsen. Jeg fikk også resept på mometasone sandoz (Nasonex) for å ta knekken på betennelsen, men jeg har ikke vært konsekvent med å ta den lenge nok. Nå tenkte jeg å ta den som en kur og håpe at slimhinnene stabiliserer seg. Men er det noen som vet om jeg kan ta otrivin samtidig i en overgangsfase? Og noen som evt har erfaring med betennelsesfølelse i bihuler/nesa etter enn bihulebetennelse? Takknemlig for svar 🫶🏻

Anonymkode: cff13...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde kraftig bihulebetennelse i våres, som jeg ikke ble kvitt før etter 2 runder med antibiotika. Nesa/bihulene har dog vært av og på-hovne og litt verkende siden. Otrivin har hjulpet på hovenhetsfølelsen. Jeg fikk også resept på mometasone sandoz (Nasonex) for å ta knekken på betennelsen, men jeg har ikke vært konsekvent med å ta den lenge nok. Nå tenkte jeg å ta den som en kur og håpe at slimhinnene stabiliserer seg. Men er det noen som vet om jeg kan ta otrivin samtidig i en overgangsfase? Og noen som evt har erfaring med betennelsesfølelse i bihuler/nesa etter enn bihulebetennelse? Takknemlig for svar 🫶🏻

Må legge til at jeg ikke har brukt otrivin fast siden i våres. Bare en spray her og der når det har trykket på som verst. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den har jeg prøvd faktisk, hjalp ikke en døyt på meg. Reiv godt i nesa da 😆 sliter ikke med snørr/verk heller. Bare hoven og trykkende. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan fint brukes samtidig. Har ikke vitenskapelig holdepunkt for å si det, men har gjort det selv flere ganger uten problemer.

Anonymkode: 5659a...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den har jeg prøvd faktisk, hjalp ikke en døyt på meg. Reiv godt i nesa da 😆 sliter ikke med snørr/verk heller. Bare hoven og trykkende. Ts

Har du vært og sjekket hos øre nese hals? Jeg har også slitt med bihulene siden i sommer, helt jævlig 

Anonymkode: 8bdcd...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De kan fint brukes samtidig. Har ikke vitenskapelig holdepunkt for å si det, men har gjort det selv flere ganger uten problemer.

Anonymkode: 5659a...c0c

Så bra! 👍🏻 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du vært og sjekket hos øre nese hals? Jeg har også slitt med bihulene siden i sommer, helt jævlig 

Nei dessverre. Jeg har ME i tillegg, så kommer meg svært sjeldent ut av huset. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei dessverre. Jeg har ME i tillegg, så kommer meg svært sjeldent ut av huset. Ts

Da føler jeg virkelig med deg, jeg blir skikkelig sliten og tett i huet av dette her, forverrer det me din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den bihulesprayen uten resept er bedre. Du får nyst skikkelig. 

Anonymkode: 630fe...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da føler jeg virkelig med deg, jeg blir skikkelig sliten og tett i huet av dette her, forverrer det me din?

Ja det gjør det dessverre. Blir ekstra sliten og utmattet av å gå med sånne plager. Påvirker hodet en del også, har mye vondt 😣 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Den bihulesprayen uten resept er bedre. Du får nyst skikkelig. 

Anonymkode: 630fe...a86

Den er vel bedre om det ligger snørr der som ikke kommer ut? Det sliter ikke jeg med. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså Otrivin skaper jo tetthetsfølelse så hvorfor skal du bruke den når det ikke er tett? Sånn egentlig. Du får vel puste med munnen noen dager og bruke nasonex, så skal du se at det blir bedre. 

Anonymkode: 4d635...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså Otrivin skaper jo tetthetsfølelse så hvorfor skal du bruke den når det ikke er tett? Sånn egentlig. Du får vel puste med munnen noen dager og bruke nasonex, så skal du se at det blir bedre. 

Anonymkode: 4d635...3e8

Otrivin skaper tetthetsfølelse? Mener du ved langvarig bruk da eller? 

Bruker den som sagt bare når det sprenger som verst og den hjelper på det. En eventuell betennelse vil selvfølgelig ikke gå over ved at jeg puster med nesa i noen dager. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker saltvannsspray når jeg sliter, den er god.

Anonymkode: b4e54...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...