AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Er det flere som har hatt en dårlig magefølelse gjennom svangerskapet, men så har alt gått bra likevel? Jeg er 30 uker, alt har sett ok ut på ultralyd, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på at dette skal gå bra. At jeg skal være så heldig å få et friskt barn. Har ingen konkrete bekymringer, bare magefølelse. Dette gnager i bakhodet. Er det normalt kanskje? Anonymkode: ea490...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Jeg hadde dårlig mage følelse to ganger og endte i SA og en i MA. Men dette var jo tidlig. Du er nok bare bekymret og kan forveksle det med dårlig mage følelse. Kanskje noe angst? Anonymkode: 5c8f3...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde dårlig mage følelse to ganger og endte i SA og en i MA. Men dette var jo tidlig. Du er nok bare bekymret og kan forveksle det med dårlig mage følelse. Kanskje noe angst? Anonymkode: 5c8f3...0c2 Hvilke uker mistet du i? Leit å høre uansett .. Anonymkode: 422f2...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke uker mistet du i? Leit å høre uansett .. Anonymkode: 422f2...d6f Uke 5 og uke 10. Så langt unna der du er. Jeg tenker heller det handler om noe annet enn en dårlig mage følelse knyttet til barnet. Man har jo ingen garanti før barnet er født men hvis du har vært på ultralyd og alt ser greit ut så ville jeg heller prøvd å jobbe med følelsene som kommer. Har du opplevd noe som kan trigge dette? Anonymkode: 5c8f3...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man har jo ingen garanti før barnet er født Man har ingen garanti for at det er friskt etter barnet er født heller, og i tillegg kan man krasje på vei hjem eller barnet kan dø i krybbedød. Disse bekymringene er en helt vanlig del av det å bli/være forelder. Det gjelder å finne strategier for å ikke la bekymringene ta over hele livet. Anonymkode: 34747...0bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Jeg var bekymret i mitt forrige graviditet fordi jeg opplevde MA første gang jeg var gravid. Men både fødsel og svangerskap gikk fint. Anonymkode: 0031f...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Uke 5 og uke 10. Så langt unna der du er. Jeg tenker heller det handler om noe annet enn en dårlig mage følelse knyttet til barnet. Man har jo ingen garanti før barnet er født men hvis du har vært på ultralyd og alt ser greit ut så ville jeg heller prøvd å jobbe med følelsene som kommer. Har du opplevd noe som kan trigge dette? Anonymkode: 5c8f3...0c2 Takk for svar, leit å høre om dine erfaringer. Jeg har opplevd en SA, og det tok oss ganske lang tid å bli gravid, så det kan muligens stamme derfra. Anonymkode: ea490...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Man har ingen garanti for at det er friskt etter barnet er født heller, og i tillegg kan man krasje på vei hjem eller barnet kan dø i krybbedød. Disse bekymringene er en helt vanlig del av det å bli/være forelder. Det gjelder å finne strategier for å ikke la bekymringene ta over hele livet. Anonymkode: 34747...0bd Det er nettopp det, jeg er klar over at livet innebærer risiko, og bekymrer meg ikke konkret for hverken krybbedød, senere sykdommer eller andre ting. Det er mer en vag fornemmelse av at noe er galt. Selv om jeg ikke har noen grunn til å tro det. Anonymkode: ea490...42b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sansel Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Ikke helt det samme som deg, men deler uansett: ble gravid naturlig, hadde et ukomplisert svangerskap med lite plager, alle ultralyder og oppfølginger var perfekte, var i god form og jobbet 100% helt frem til permisjonsstart. Fødte 3 dager før termin, en relativt vanlig og grei fødsel. Baby var frisk, og fikk til ammingen uten noen særlige problemer. Hadde derfor en følelse av at ting var «for godt til å være sant», og at noe snart måtte gå galt for oss også. Delte derfor dette med jordmor/helsesykepleier på en oppfølging i ettertid. Hun sa at de aller fleste opplever svangerskap, fødsel og barseltid som bra. Men det er ofte de tilfellene som ikke er bra man hører om, derfor har man kanskje en oppfatning om at det er sånn det «skal være» eller bekymrer seg mye for det. Derfor er det viktig å fortelle om de gangene som bare er bra også 😊 Kan legge til at et år senere har fortsatt ikke noe gått «galt» for oss - foruten vanlige opp- og nedturer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det flere som har hatt en dårlig magefølelse gjennom svangerskapet, men så har alt gått bra likevel? Jeg er 30 uker, alt har sett ok ut på ultralyd, men jeg klarer liksom ikke helt å tro på at dette skal gå bra. At jeg skal være så heldig å få et friskt barn. Har ingen konkrete bekymringer, bare magefølelse. Dette gnager i bakhodet. Er det normalt kanskje? Anonymkode: ea490...42b Ja, hadde det litt av og på med nummer 1 (hadde opplevd en MA litt før), en gang som endte i SA (uke 7) og så hadde jeg det gjennom hele svangerskapet med nummer 3. Skapte mye bekymring, og så var jeg veldig redd for å både tenke og snakke om det i tilfelle det ville gå troll i ord/at jeg kom til å manifestere det på et vis. Kom ut frisk og fin, ingen komplikasjoner under fødsel. Anonymkode: 08626...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Jeg har hatt det sånn, og har det sånn denne gangen og. Vært gravid 4 ganger (3 fødte og friske, 1 i magen nå), og hver graviditet så har jeg på følelsen av at baby skal dø i magen, eller at det er noe galt. Jeg har hver gang hatt en følelse på at det skal skje noe. tror det ikke ligger noe annet i det enn redsel for det man hører, og at det er «for godt til å være sant». Typ hvorfor skal det ikke gå galt for meg, når det er andre som opplever det ❤️ Anonymkode: 34f64...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå