Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naan-brød (10 stk)

2,1 dl melk

1 ½ ss sukker

25 g gjær

600 g hvetemel

1 ts salt

2 ts løkfrø (kan sløyfes)

2 ts bakepulver

4 ss olje

2 ½ dl yoghurt

Lunk melken til 37 grader. Tilsett halvparten av sukkeret og gjæren. La det stå 20-25 minutter. Ha melet i en bolle. Ha i resten av sukkeret, salt, løkfrø og bakepulver. Bland godt. Ha i olje, yoghurt og melk og bland sammen. Kna i 10-15 minutter, til den er glatt. Hell 1 ts olje i bollen og det samme over deigen. Dekk med et fuktig klede og la heve 1 -1 ½ time. Varm ovnen til 275 grader (grillfunksjon). Del deigen i 10 emner som rulles til en kule og kjevles til en tåreformet leiv ca ½ cm tykk. Legg på stekebrett. Stek 2 min til den blåser opp. Snu og stek ½ minutt til. Oppbevar under fuktig klede eller i aluminiumsfolie til den skal spises.

Gjest Binna
Skrevet

takk! ingen enklere? og gjerne uten melk? mener å huske at man bare trengte vann, mel, salt pluss noe mer.. Men det kan tenkes det bare var innbildning..

Skrevet

Det er den oppskriften jeg har, men jeg fant denne på nettet:

4 kopper hvetemel

1 ts salt

1 pose tørrgjær

litt olivenolje

1-1½ kopp varmt vann

Bland ¼ kopp vann med gjæren og la stå 10-15 minutter. Tilsett resten og kna godt. Dekk til og la heve 1 time. Kna igjen og del i 14 emner som trilles til baller og kjevles ut. Grill i ovnen til de er gylne, snu en gang underveis.

Skrevet

Si i fra om de ble gode, hæxa!

Skrevet

Selv om det er litt arbeid med den første oppskriften, lønner det seg. Jeg prøvde den for noen uker siden og de ble kjempegode! :)

Gjest Binna
Skrevet

Sånn. Da har jeg prøvd den enkleste oppskriften.

Resultat: greit, smakløst.. Skal prøve den første oppskriften neste gang.

Skrevet
Sånn. Da har jeg prøvd den enkleste oppskriften.

Resultat: greit, smakløst.. Skal prøve den første oppskriften neste gang.

Greit å vite! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...