Gå til innhold

Ansiktsrens

Airam.

Anbefalte innlegg

Er i 40 årene, trenger en ny ansiktsrens til huden min. Ikke altfor dyr. Blir forvirret av alle produktene som influenserne bruker og reklamerer for. 

Tenker maks 300 kroner, eller er det ikke realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker

Liker makeup mekka sine. Fe er ofte på salg. Eller the ordinary

Anonymkode: e5eca...af6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fornøyd med Isntree sin, ser den er på tilbud til 170 kroner. Nå vet jeg jo ikke hvilken hudtype du har, men den passer godt dersom du trenger fukt.

Anonymkode: d6630...878

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har prøvd sååå mange forskjellige typer ansiktsrens, alt fra dyre til billigere. Og kan si jeg ikke merker noe stor forskjell. Bruker nå en ansiktsvask fra Boots everyday med agurk som jeg kjøpte i London. Den føles kjølende med god og frisk lukt. 

Anonymkode: fa28d...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du på en rens som er aktiv? For akne for eksempel? Eller trenger du en mild rens som fjerner solfaktor og sminke uten å strippe huden. Hva slags behov har du?

Jeg er i 40 årene og har tørr sensitiv hud. Jeg bruker Paulas Choice Omega + Cleansing balm og CeraVe Hydrating Cleanser. jeg foretrekker å dobbeltrense, for å være sikker på å bli kvitt solfaktor og sminke. 

Anonymkode: bc7e5...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tenker du på en rens som er aktiv? For akne for eksempel? Eller trenger du en mild rens som fjerner solfaktor og sminke uten å strippe huden. Hva slags behov har du?

Jeg er i 40 årene og har tørr sensitiv hud. Jeg bruker Paulas Choice Omega + Cleansing balm og CeraVe Hydrating Cleanser. jeg foretrekker å dobbeltrense, for å være sikker på å bli kvitt solfaktor og sminke. 

Anonymkode: bc7e5...df6

Jeg har nok heller litt fet hud med urenheter. Hvordan dobbelrenser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Airam. skrev (13 minutter siden):

Jeg har nok heller litt fet hud med urenheter. Hvordan dobbelrenser du?

Mot fet hud og urenheter, så anbefaler jeg hjemmepeeling 1-2 ganger i uka. Har brukt Peeling Solution fra The Ordinary, og begynnende urenheter forsvinner med en gang. Den inneholder AHA og BHA- syrer. Men viktig å bruke ansiktskrem med solfaktor etterpå.

Anonymkode: fa28d...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med en rens er at den er skånsom og ikke tørker ut huden, samtidig som den er effektiv nok til å fjerne solkremrester, sminke og smuss. Skummende renseprodukter og rens i gel-form er som regel best egnet til fet/uren hud, evt. som steg to i en dobbeltrensrutine. Vær obs på at disse rensene ofte ikke er egnet til p fjerne øyesminke. For tørr eller fuktfattig hud er rensemelk, - lotion eller -krem ofte mer egnet. Oljerens/dobbeltrens kan tilpasses alle hudtyper, og er nok den rensemetoden som er mest effektiv til å fjerne sminke og solkrem.

Aktive ingredienser (syrer, niacinamide, c-vitamin) er etter min mening bortkastet i et produkt som blir værende så kort tid på huden for deretter å skylles av. 

Det finnes mange gode og rimelige renseprodukter på.markedet, så dette kan man godt  kjøpe billig. Det er ikke nødvendig å bruke mye penger på dette steget i hudpleierutinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendig å bruke mye penger på dette steget i hudpleierutinen. 

Enig.

300 kroner på dette er for meg latterlig mye. 100 kroner holder i massevis, tipper jeg bruker 50-60 kr i snitt per renseprodukt. 

Anonymkode: 45836...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...