AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hvor mye koster det å eie bolig? Typiske utgifter. Forstår at alt er varierende. Ønsker kjøpe i Nordre Follo (utenfor Oslo). Sett at billigste leiligheter typisk ligger på 3 mill i borettslag, med billigste felleskostnader alt fra 3000 kr i mnd Har 700 000 i egenkapital, men ønsker ikke gå mer inn på lønn enn at banken sier jeg vipper på om jeg kan få lån eller ei Lån, felleskostnader, strøm, vann, hvilke flere utgift poster er det? Anonymkode: 39b46...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Herrefred! Anonymkode: 91940...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Forsikring må du ha. Det koster en del å ha bolig ja. Så må du ha en buffer. I tilfelle noe skjer. Anonymkode: 5f48e...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Kommunale avgifter for renovasjon, vann og kloakk kommer jo. Vedlikehold av boligen. Oppussing om det er nødvendig. Lån vil jo variere mye med prisen på bolig, størrelsen på fellesgjeld og rentenivå. Internett og streamingtjenester er kanskje en del av prisen. Andre fellesutgifter i borettsalget kan være renhold av fellesarealer, snøbrøyting/vaktmestertjenester og hva vet jeg. Har aldri bodd i et borettslag, så kjenner ikke til hvordan ting gjøres der. Anonymkode: ad68f...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Ca 4 000,- Arvet bolig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Det er alt for mange variabler til å kunne komme med et fornuftig svar. kommunale avgifter og eiendomsskatt varierer ganske mye avhengig av hvilken kommune du bor i og hvor stort hus du har. Kjøper du leilighet, så er det felleskostnader der også. men strøm for et gjennomsnittlig hus er ca 17.000kw/t i året, tv og internett 1000-1500. Du må nesten komme med en konkret bolig, så vi kan vite størrelse, kommune osv. for å få et relevant estimat. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor mye koster det å eie bolig? Typiske utgifter. Forstår at alt er varierende. Ønsker kjøpe i Nordre Follo (utenfor Oslo). Sett at billigste leiligheter typisk ligger på 3 mill i borettslag, med billigste felleskostnader alt fra 3000 kr i mnd Har 700 000 i egenkapital, men ønsker ikke gå mer inn på lønn enn at banken sier jeg vipper på om jeg kan få lån eller ei Lån, felleskostnader, strøm, vann, hvilke flere utgift poster er det? Anonymkode: 39b46...664 Hvis du kjøper leilighet i borettslag dekker din andel av felleskostnadene nettopp vann og trolig noe strøm. Man betaler ikke kommunale avgifter i tillegg. Ellers kommer det jo mye an på størrelsen på boligen og lånet. Anonymkode: 08649...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Dokumentavgift er det ingen som har nevnt ser det ut til. Vedlikehold (oppussing er noe helt annet), kontroll av el-anlegg, kontroll av VVS (dette er mye billigere enn å ikke gjøre det). Naziene i EU skal også ha deg til å etterisolere ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du kjøper leilighet i borettslag dekker din andel av felleskostnadene nettopp vann og trolig noe strøm. Man betaler ikke kommunale avgifter i tillegg. Det spørs jo HELT PÅ BORETTSLAGET det da.... Jeg bor i borettslag, strøm og vann er ikke bakt inn i fellesutgiftene. Og det foretrekker jeg. For jeg bruker lite vann og strøm, kontra en barnefamilie på 6 stk. Anonymkode: 18862...6ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Du bør regne ca 4% av boligens verdi i årlig vedlikehold. Ca 2% om det er leilighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden Rekkehus. Per måned: Kommunale avgifter inkludert eiendomsskatt ca 2300 kr. Strøm inkludert nettleie, ca 1600kr Huslån 10500kr Internett/tv 1200kr I tillegg kommer utgifter til vedlikehold og oppussing. I snitt ca 2500/mnd til nå (elektrisk, vinduer og dører, pluss vannmåler som er krav fra kommunen). Anonymkode: 28857...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden Forsikring, ikke bare innbo, men også husforsikring. Anonymkode: 1299f...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden I har igjen lån på 3000000,- nedbetaling ca 20 000,- i mnd kommunale avgifter ca 2000 i mnd strøm varierer forsikring i tillegg er det ofte ekstrautgifter på diverse Har enebolig med utleiemulighet. Kan få ca 13000,- på leiligheten om vi hadde leid ut, så kan jo evt trekkes fra utgiftene. Anonymkode: e0619...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden HemmeligSpion skrev (15 timer siden): Dokumentavgift er det ingen som har nevnt ser det ut til. Vedlikehold (oppussing er noe helt annet), kontroll av el-anlegg, kontroll av VVS (dette er mye billigere enn å ikke gjøre det). Naziene i EU skal også ha deg til å etterisolere ganske snart. Dokumentavgiften er lik 0 i borettslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 56 minutter siden #15 Del Skrevet 56 minutter siden Det koster i hvert fall langt mer enn å leie. Anonymkode: 57101...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå