Gå til innhold

Klager deres foreldre mye om alderdommen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mine foreldre beklager seg.mye om vondter og kognetiv svikt. Er rundt 70. Veldig demotiverende  

Anonymkode: 16e50...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er grusomt å kjenne kroppen svikte, hver dag er en dag nærmere døden. Alt som var naturlig før i tiden er vanskelig, slitsomt, smertefullt og farlig. Tror få unge forstår dette før de er der selv.
Er tabu som ingen prater om, ingen forteller eller veileder hvordan det er å bli gammel og føle seg unyttig. Er aller verst for de som er enslig, dine er heldige som har hverandre (enda).
Om det blir for mye for deg, vis så mye sympati som du klarer å dra deg unna til du er mentalt klar. 

Anonymkode: 9e8cc...64c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en telefonsamtale daglig med helse rapport for dagen og hvordan natten var. Utrolig slitsomt

Anonymkode: 5e933...a8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor sier ofte: og verre skal det bli. De er begge 80. Men jeg unner de den gleden det måtte gi.

Anonymkode: 0f458...45e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er grusomt å kjenne kroppen svikte, hver dag er en dag nærmere døden. Alt som var naturlig før i tiden er vanskelig, slitsomt, smertefullt og farlig. Tror få unge forstår dette før de er der selv.
Er tabu som ingen prater om, ingen forteller eller veileder hvordan det er å bli gammel og føle seg unyttig. Er aller verst for de som er enslig, dine er heldige som har hverandre (enda).
Om det blir for mye for deg, vis så mye sympati som du klarer å dra deg unna til du er mentalt klar. 

Ja,  men det er jo et liv vi alle har. Hvilken glede er det å trykke ting nedover. Alle dør

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min mor sier ofte: og verre skal det bli. De er begge 80. Men jeg unner de den gleden det måtte gi.

Anonymkode: 0f458...45e

Hvorfor gir det dem glede å klage over alt. Skjønner at ting gjør vondt, har selv vondt i kroppen. Men hjelper ikke å syte

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min far på 80 er aktiv i den lokale menigheten, spiller gitar, bruker 3D printer og lager mange duppeditter, driver med slektsforskning, holder foredrag og reiser flere turer rundt i verden sammen med mamma.
Mamma er 75 og bruker hagearbeid som terapi. Hun baker, syr strikker og er veldig aktiv.

Ingen av dem klager og jeg føler meg heldig som fortsatt har så spreke foreldre i forhold til alder. 

Anonymkode: dda2f...c7a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare mor lever. Lite klager. Mest unnskyldninger og forklaringer på hvorfor mor blir anpusten og hvorfor hun ikke orker det ene og det andre. Ikke noe problem, egentlig. Hun bor i nabohuset, så det kunne blitt plagsomt, men det går fint. Kan bli et større problem om demensen skulle slå inn.

Anonymkode: 71473...9eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine er 85 og 86 år, men klager aldri. Pappa har langt fremskredene Parkinson, men vi hører aldri klaging. Men så vondt å se han dårlig. 😢

Anonymkode: aac7e...e47

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du veldig gammel selv? Hadde en bestemor som klarte seg veldig bra, inntil kort tid før hun døde, 94 år gammel

Anonymkode: 0ce2f...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...