AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Skrevet 27. desember 2024 Sist påske hadde jeg satt opp en psykologtime. Før hun satte dato for timen så spurte hun meg om det var greit at vi tok timen på telefon. Jeg sa ja, for det var null stress for meg. Hun sa aldri hvorfor vi skulle ta telefontime, men det er ikke vanskelig å skjønne at når noen ønsker å slippe å møte opp på kontoret i påsken så er det fordi de vil være på hytta eller lignende. Men jeg har lurt litt på om dette er lov. Kan psykologene hos DPS ta hjemmekontor så lenge de får lov av pasientene? Siden det var på telefon og ikke gjennom noe videosamtale så virket det heller ikke som om hun hadde fått noe programvare fra arbeidsgiveren for å kunne ha hjemmekontor. Jeg spør også fordi denne psykologen virket so en original dame som gjorde som hun ville. Så det hadde ikke overrasket meg om hun reiste på hytta uten tillatelse fra arbeidsgiveren. Ikke at det gjør meg noe. Jeg syntes telefontime var helt greit og om hun ønsket å å feire påsken på hytta med familien så ville ikke jeg hindre henne. Anonymkode: d483c...3ba
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sist påske hadde jeg satt opp en psykologtime. Før hun satte dato for timen så spurte hun meg om det var greit at vi tok timen på telefon. Jeg sa ja, for det var null stress for meg. Hun sa aldri hvorfor vi skulle ta telefontime, men det er ikke vanskelig å skjønne at når noen ønsker å slippe å møte opp på kontoret i påsken så er det fordi de vil være på hytta eller lignende. Men jeg har lurt litt på om dette er lov. Kan psykologene hos DPS ta hjemmekontor så lenge de får lov av pasientene? Siden det var på telefon og ikke gjennom noe videosamtale så virket det heller ikke som om hun hadde fått noe programvare fra arbeidsgiveren for å kunne ha hjemmekontor. Jeg spør også fordi denne psykologen virket so en original dame som gjorde som hun ville. Så det hadde ikke overrasket meg om hun reiste på hytta uten tillatelse fra arbeidsgiveren. Ikke at det gjør meg noe. Jeg syntes telefontime var helt greit og om hun ønsket å å feire påsken på hytta med familien så ville ikke jeg hindre henne. Anonymkode: d483c...3ba Min psykolog har spurt om vi kan ha telefontimer av og til. En gang var hun bortreist på konferanse, men hadde tid til time først. En gang var hun innesnødd og kom seg ikke på kontoret og en gang var det arbeidsfolk i stillas utenfor vinduet hennes hun tenkte ville være forstyrrende for meg. For meg var det positivt at hun prøver å få til timer selvom hun kunne avlyst. Jeg foretrekker telefontime fremfor video, så for min del er det bra. Vet om flere behandlere som ikke ønsker videotimer, men har mulighet til telefontimer. Anonymkode: 47202...218 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Sist påske hadde jeg satt opp en psykologtime. Før hun satte dato for timen så spurte hun meg om det var greit at vi tok timen på telefon. Jeg sa ja, for det var null stress for meg. Hun sa aldri hvorfor vi skulle ta telefontime, men det er ikke vanskelig å skjønne at når noen ønsker å slippe å møte opp på kontoret i påsken så er det fordi de vil være på hytta eller lignende. Men jeg har lurt litt på om dette er lov. Kan psykologene hos DPS ta hjemmekontor så lenge de får lov av pasientene? Siden det var på telefon og ikke gjennom noe videosamtale så virket det heller ikke som om hun hadde fått noe programvare fra arbeidsgiveren for å kunne ha hjemmekontor. Jeg spør også fordi denne psykologen virket so en original dame som gjorde som hun ville. Så det hadde ikke overrasket meg om hun reiste på hytta uten tillatelse fra arbeidsgiveren. Ikke at det gjør meg noe. Jeg syntes telefontime var helt greit og om hun ønsket å å feire påsken på hytta med familien så ville ikke jeg hindre henne. Anonymkode: d483c...3ba Hva gjør at du antar hun ikke ville på kontoret? Kan være det er en i familien som er alvorlig syk og må derfor være hjemme... ingen vet, og pasienter skal ikke vite slikt Anonymkode: 2925f...2ee 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #4 Skrevet 27. desember 2024 Du vet at det er en del kontorarbeid for psykologen også? Selvsagt får de ha hjemmekontor på lik linje som andre som bruker mesteparten av sin arbeidsdag foran en pc... Utrolig merkelig å sette spørsmålstegn ved det. Anonymkode: 9aa41...c7f 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #5 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet at det er en del kontorarbeid for psykologen også? Selvsagt får de ha hjemmekontor på lik linje som andre som bruker mesteparten av sin arbeidsdag foran en pc... Utrolig merkelig å sette spørsmålstegn ved det. Anonymkode: 9aa41...c7f 😂 Anonymkode: a19aa...6ec
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du vet at det er en del kontorarbeid for psykologen også? Selvsagt får de ha hjemmekontor på lik linje som andre som bruker mesteparten av sin arbeidsdag foran en pc... Utrolig merkelig å sette spørsmålstegn ved det. Anonymkode: 9aa41...c7f Leste du innlegget? Anonymkode: f5b5c...40c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #7 Skrevet 27. desember 2024 Psykolog er mye mer enn samtaleterapi. 80% av jobben er administrasjon som består av; utredninger, diagnostikk, vedtak, spesialisterklæringer, møter, journal, samarbeidsmøter osv. Hjemmekontor er ikke uvanlig, og det ikke uvanlig at man setter opp konsultasjoner enten via telefon (dersom man kjenner pasienten godt, og det er ikke forhøyet/overhengende suicidfare o.l), eller videokonsultasjoner. Det er heller ikke slik at man må spørre om lov. De som syns det er greit å ha time over tlf/video samtykker til de. De som ikke ønsker, går med på å utsette timen til den kan gjennomføres fysisk på kontoret. Hva gjelder «programvare» regner med at du mener journalsystem (DIPS). Har de aller fleste psykologer/leger bærbar pc hvor programvaren er installert og kan brukes sikkert utenfor sykehuset. «Så det hadde ikke overrasket meg om hun reiste på hytta uten tillatelse fra arbeidsgiveren. » hva psykologen din gjør har du strengt tatt lite med. Det er mange som avspasere, får innvilger hjemmekontor av ulike grunner osv. mvh psykolog Anonymkode: 46b00...939
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sist påske hadde jeg satt opp en psykologtime. Anonymkode: d483c...3ba Har du tenkt på dette helt siden sist påske? På tiden å prate med psykologen igjen snart kanskje. Anonymkode: 56fd6...1f6 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Psykolog er mye mer enn samtaleterapi. 80% av jobben er administrasjon som består av; utredninger, diagnostikk, vedtak, spesialisterklæringer, møter, journal, samarbeidsmøter osv. Hjemmekontor er ikke uvanlig, og det ikke uvanlig at man setter opp konsultasjoner enten via telefon (dersom man kjenner pasienten godt, og det er ikke forhøyet/overhengende suicidfare o.l), eller videokonsultasjoner. Det er heller ikke slik at man må spørre om lov. De som syns det er greit å ha time over tlf/video samtykker til de. De som ikke ønsker, går med på å utsette timen til den kan gjennomføres fysisk på kontoret. Hva gjelder «programvare» regner med at du mener journalsystem (DIPS). Har de aller fleste psykologer/leger bærbar pc hvor programvaren er installert og kan brukes sikkert utenfor sykehuset. «Så det hadde ikke overrasket meg om hun reiste på hytta uten tillatelse fra arbeidsgiveren. » hva psykologen din gjør har du strengt tatt lite med. Det er mange som avspasere, får innvilger hjemmekontor av ulike grunner osv. mvh psykolog Anonymkode: 46b00...939 Slipper man å spørre om å få hjemmekontor eller får man innvilget hjemmekontor av ulike grunner? Det virker som du sier begge deler. Om man jobber hos DPS og har lyst til å feire påsken på fjellet. Kan man da gi sette opp telefontime med pasientene som ikke har forhøyet selvmordsrisiko og ta time med de som har forhøyet selvmordsrisiko uka etter påske? TS Anonymkode: d483c...3ba
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #10 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slipper man å spørre om å få hjemmekontor eller får man innvilget hjemmekontor av ulike grunner? Det virker som du sier begge deler. Om man jobber hos DPS og har lyst til å feire påsken på fjellet. Kan man da gi sette opp telefontime med pasientene som ikke har forhøyet selvmordsrisiko og ta time med de som har forhøyet selvmordsrisiko uka etter påske? TS Anonymkode: d483c...3ba Hvordan vet du at psykologen var på fjellet og ikke hadde andre grunner til å avtale telefontime? Når du sa ja til telefontime, hvorfor kverner du på dette 9 måneder etter? Alternativet til telefontime ville mest sannsynlig vært å utsette timen til etter påske. Ville det vært bedre for deg? Anonymkode: 47202...218 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #11 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sist påske hadde jeg satt opp en psykologtime. Før hun satte dato for timen så spurte hun meg om det var greit at vi tok timen på telefon. Jeg sa ja, for det var null stress for meg. Hun sa aldri hvorfor vi skulle ta telefontime, men det er ikke vanskelig å skjønne at når noen ønsker å slippe å møte opp på kontoret i påsken så er det fordi de vil være på hytta eller lignende. Men jeg har lurt litt på om dette er lov. Kan psykologene hos DPS ta hjemmekontor så lenge de får lov av pasientene? Siden det var på telefon og ikke gjennom noe videosamtale så virket det heller ikke som om hun hadde fått noe programvare fra arbeidsgiveren for å kunne ha hjemmekontor. Jeg spør også fordi denne psykologen virket so en original dame som gjorde som hun ville. Så det hadde ikke overrasket meg om hun reiste på hytta uten tillatelse fra arbeidsgiveren. Ikke at det gjør meg noe. Jeg syntes telefontime var helt greit og om hun ønsket å å feire påsken på hytta med familien så ville ikke jeg hindre henne. Anonymkode: d483c...3ba Hjemmekontor er noe som arbeidstaker avtaler med arbeidsgiver. Hva som er lov her, må du spørre arbeidsgiver om, ingen andre kan nemlig svare deg på dine spekulasjoner med annet enn spekulasjoner. Anonymkode: 99f48...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #12 Skrevet 27. desember 2024 Jeg har hatt videotime med min psykolog, hun satt hjemme i sofaen med nyoperert kne. Hjemmekontoret hennes kom hun seg ikke ned til, for trappen var for bratt og utrygg med krykker, men hun var helt alene hjemme og kunne derfor sitte i stuen uten problem. Anonymkode: de08a...75f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå