Gå til innhold

"Keto croch" og hormonelle endringer med lavkarbo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga IBS er jeg tvunget over på et lavkarbo kosthold med animalsk som proteinkilde. Tåler ikke planter. Det har vært supert for magen, men det  har vært store hormonelle endringer, samt lukt. Jeg spiser litt mer karbohydrater enn det som er tillatt på keto, så jeg er vel ikke i ketose. Drikker rikelig med elektrolytter og vann daglig. Spiser "rent" og spiser ikke voldsomme mengder med mettet fett. 

Har holdt på i noen mnd, og jeg merket ganske umiddelbart endringer i syklus. Vesentlig lenger syklus (hadde tidligere veldig kort), mer pms symptomer, mer utflod, etc. I det siste har jeg merket sterk lukt nedentil. Hatt BV 1 gang for 20 år siden, da var det mer fiskelukt og veldig kvalmende. Nå er det mer svetteaktig. Litt kløe/svie kanskje, merket at jeg hadde et slags eksem/sår der nede også, men som er borte nå. 

Har ikke vært hos GU etter dette, skal bestille time. Men dere som har erfaring med lavkarbo/keto og kanskje har vært innom problematikken selv, var det en forbigående greie og noe som ga seg etterhvert? Noen tips? 

Anonymkode: 08413...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...