AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:17 #21 Del Skrevet fredag kl 20:17 Jeg er flerspråklig da, så den har rett. Fikk 83% Engelsk, 7% Svensk og 5% Tysk, jeg er overhodet ikke tysk. 😂 Anonymkode: 3e554...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:24 #22 Del Skrevet fredag kl 20:24 Gøy! Skal prøve nå. Har bodd i Italia i mange år og har fått en slags italiensk-norsk-engelsk. Wow: Resultatet ble svensk. Merkelig.... Anonymkode: 0ec0f...f69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:28 #23 Del Skrevet fredag kl 20:28 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å jeg er trønder engelsk diluks. Jeg kan mye. Jeg hører mye engelsk. Men jeg snakker ikke det så ofte så jeg blir så dårlig i det. Men jeg forstår alt. Og kan svare. Men talemåten blir jo rar. Kjempe fint i hodet mitt men kommer ut kjempe rart😂😂 Anonymkode: edc36...0bd Uten å ha brukt programmet som er poenget i tråden her, er min engelsk også med trøndersk aksent for å si det mildt. Anonymkode: a0363...125 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:35 #24 Del Skrevet fredag kl 20:35 Stoltenberg aksenten Anonymkode: 5b51a...e51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:33 #25 Del Skrevet fredag kl 23:33 Eneste måten jeg får engelsk med høyest prosent er å kjøre min tjukkeste danske aksent. Om jeg derimot prøver så god engelsk jeg kan blir det 0% engelsk, 100% svensk. Elendig fransk eller trøndersk aksent gir også mye bedre uttelling på engelsk enn om jeg gjør så godt jeg kan. Det fremstår litt merkelig. Anonymkode: 8cec8...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:43 #26 Del Skrevet fredag kl 23:43 Jeg prøvde med britisk uttale og så prøvde meg med skikkelig dårlig norsk-engelsk uttale, type Jagland-engelsk. Fikk svensk på begge. Tull! Anonymkode: 0d34c...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:55 #27 Del Skrevet fredag kl 23:55 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eneste måten jeg får engelsk med høyest prosent er å kjøre min tjukkeste danske aksent. Om jeg derimot prøver så god engelsk jeg kan blir det 0% engelsk, 100% svensk. Elendig fransk eller trøndersk aksent gir også mye bedre uttelling på engelsk enn om jeg gjør så godt jeg kan. Det fremstår litt merkelig. Anonymkode: 8cec8...b10 Eller kanskje det ikke er merkelig i det hele tatt. Cluet er "subtle details". Selvfølgelig vil norsken vår, morsmålet, forme, og være det vil være tydelig for folk med engelsk som morsmål å høre at vi ikke er oppvokst med språket. Det er ikke sikkert at de klarer å plassere aksenten for det er ikke lett å skille aksenter. Klarer du å høre forskjell på en som snakker engelsk som kommer fra Slovenia eller Polen? Neppe. Og de språkene ligger lengre fra hverandre enn norsk og svensk gjør. Det er naturlig at vi har aksent. Men aksenten sier ingenting om "fluency". Stoltenberg som en nevnte prater flytende engelsk med norsk aksent. Har derimot sett mange influencere som prøver å etterligne amerikansk aksent som hele tiden gjør grammatiske feil. Spesielt på flertallsbøyning. F.eks "this outfits for summer", eller de lister opp en rekke ting og oppsummerer med "is". Vi klarer oss egentlig bra med engelsk her, og målet er vel ikke å høres native ut? Anonymkode: 32dbf...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #28 Del Skrevet 2 timer siden Petter Solberg-aksent Anonymkode: 7ba21...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå