Gå til innhold

Hvilken aksent har du når du prater engelsk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir du tatt for å være morsmålstaler?  Hva kommer kunstig intelligens frem til?

BoldVoice Accent Oracle

Jeg ender nesten alltid opp med Swedish, eller filipinsk ( forstår ikke hvor den har det fra). Er norsk aksent noe den har erfaring med, eller er går alt under svensk?

interessant å vite hva dere kommer frem til.

image.thumb.png.86141e1bfdf20392236d8ead3abf23c5.png

Anonymkode: 97c7f...86f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ordforrådet, men ikke uttalen. Hører godt at jeg er norsk. Trenger nok ikke den greia der til å fortelle meg det, hehe 😂

Min sønn derimot (midt i tjueårene), prater flytende amerikansk-engelsk som en innfødt daglig med sine venner fra USA og Canada. Han har ofte fått spørsmålet fra nye han prater med "Hvilken stat er du fra?", fordi de ikke helt klarer å plassere dialekten hans. Som er en sånn "universell" amerikansk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gode karakterer i engelsk, men når jeg skal snakke tar jeg etter de jeg snakker med. Blir ofte pinguin engelsk 😇

Anonymkode: 68709...3ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eg får ofte ein litt irsk eller skotsk aksent 😅

Anonymkode: dfd6e...e10

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Amerikansk-engelsk. Fikk aksagen da jeg bodde i usa

Anonymkode: 80101...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS ber dere om å prøve BoldVoice for å se om dere får norsk som svar, siden hun selv bare får svensk. Hun lurer ikke på hvilken aksent dere selv mener at dere har. Er det ingen som leser mer enn trådtittelen lenger?

Anonymkode: ade98...b44

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dersom jeg prater rett frem uten å tenke så får jeg svensk 😄 Når jeg gjør en innsats så kan jeg høres native ut. image.thumb.png.87d4d587f079ae7818ed833055592027.png

image.thumb.png.4918401d78efff918a65047e347f124b.png

Anonymkode: 32dbf...1f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg over. Ang. forskjellen på svensk og norsk aksent når man prater engelsk. Den kan være utrolig vanskelig å skille. Til og med for oss. Vi vet at folk er svenske, og tror vi hører at de er svenske, men det er veldig subtilt. Dansker derimot....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dersom jeg prater rett frem uten å tenke så får jeg svensk 😄 Når jeg gjør en innsats så kan jeg høres native ut. image.thumb.png.87d4d587f079ae7818ed833055592027.png

image.thumb.png.4918401d78efff918a65047e347f124b.png

er det uttalen, trykk eller intonasjon boldvoice vektlegger tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

er det uttalen, trykk eller intonasjon boldvoice vektlegger tror du? 

Alt. Men her handler det om imitasjon. Dersom du klarer å imitere en aksent slik du hører den så vil AI'en akseptere imitasjonen. Dersom du ikke klarer det så vil opprinnelsesspråket ditt være tydelig, ubevisst for deg. Alle kjenner f.eks en fransk aksent, og den er lett å få til. (Men prøvde på spansk og fikk fremdeles svensk, så den har jeg ikke inne 😄 

image.thumb.png.8457b2eab6125be4b9f4eba4b3506398.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den kjenner ikke igjen norsk, men det går som svensk. Selv om jeg prøver meg på dansk aksent får jeg opp svensk.

Anonymkode: 8cec8...b10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å jeg er trønder engelsk diluks. Jeg kan mye. Jeg hører mye engelsk. Men jeg snakker ikke det så ofte så jeg blir så dårlig i det. Men jeg forstår alt. Og kan svare. Men talemåten blir jo rar. Kjempe fint i hodet mitt men kommer ut kjempe rart😂😂

Anonymkode: edc36...0bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde så sykt hardt på Oxford-engelsk men ble avslørt som nordisk 😅 Norge er nok for lite til å være et alternativ.

Screenshot_20241227_195708_Chrome.jpg

Anonymkode: c560c...d4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Får det ikke til å virke, men har flere ganger fått spørsmål om hvor i England jeg kommer fra (jeg er norsk/finsk).

Anonymkode: 1855f...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også svensk 😊 Men synes svensk-engelsk høres helt annerledes ut enn norsk-engelsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker britisk engelsk, farget av en "dialekt" fra en times tid sør for London. Men det skjærer sikkert noe knotete norskaktig innimellom også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Får også svensk. Til og med når jeg tulleprater får jeg opp svensk😂

Anonymkode: c2466...3dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så lenge siden jeg har snakket engelsk at jeg høres ut som Stoltenberg, men i glansdagene snakket jeg flytende LAsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...