Kullsyrevann Skrevet 27. desember 2024 #21 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror de fleste bare er glad til å slippe å ha slike venninner som skryter av å gå ned i vekt på kjemikalier. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Husfruer ble utskrevet amfetamin av legen sin for å gå ned i vekt, eller svelgte bendelorm piller 😂 Det har alltid vært noe magisk på markedet mot overvekt. I dette tilfellet så funker det faktisk. Nå får vi vente i 10 år og se hva slags langvarige skader det potensielt kan føre til. Men jeg tror det å bruke semaglutid er sunnere enn å være sykelig overvektig (eller på vei dit). Overspisingslidelse er veldig belastende, og noe som ofte er et problem for de med et vanskelig følelsesliv eller personligheter som har anlegg for avhengighetstendenser. Kapitalismen og matprodusentene har gjort det for enkelt å bli feit, og da er det godt at det finnes løsninger for de som ikke klarer å håndtere det med kosthold og trening. Jeg gir så F i om folk bruker wegovy eller ozempic, så lenge de betaler for det ut av egen lomme. Novo Nordisk har visstnok fått kontroll på produksjonen og det skal ikke være mangel på det i 2025. Så at det går utover diabetikere er heller ikke et argument lenger. Folk er jo mer forbanna på de som bruker Wegovy enn de som røyker, sprøtt opplegg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #22 Del Skrevet 27. desember 2024 Men åpner ikke dette for flere samtaleemner, dypere spm osv? Føles ikke ut som dere er så nære når samtalen ikke flyter.. Anonymkode: 1f39a...1e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #23 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sier du det samme til mennesker som får cellegift mot kreft? «Jeg er motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å kurere sykdommer». Veldig rar tankegang i alle fall. Svært mange med overvekt har ubalanser i hormoner som gjør at vektnedgang på «naturlig» måte er neste umulig. Det er lett for oss som uten store problemer kan gå litt sultne og slanke oss noen kilo når vi trenger det, men slik er det dessverre ikke for alle. Anonymkode: 1337a...08b For en sammenligning. Anonymkode: d4ce0...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #24 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har ei venninne som går på Wegovy. Etter hun begynte på det så snakker hun nesten bare om hvor lite mat hun klarer. Forteller f eks at i dag spiste hun 1 måltid kl 17. Eller at hun kun klarte bare 4 munnfull middag i dag. Dette er nesten daglig. Kan jeg si at det er fint at hun spiser lite og går ned, men at det er litt kjedelig å høre om det ? Anonymkode: 7963c...525 Er du overvektig selv? Anonymkode: fcd1b...ace 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #25 Del Skrevet 28. desember 2024 Tråder som dette belyser virkelig hvor lite verdt og sett ned på overvektige mennesker er. De kan tydeligvis ikke gjøre noe riktig. Det er feil om de er overvektige og det er feil når de går ned i vekt. Fremstår i tråden her som overvektige er en fornærmelse bare ved å eksistere. Vi har operasjoner og medisiner for alt mulig i dag. Hjertesyke blir reddet, samme med kreftsyke, noen ganger ikke reddet en gang, bare livsforlengende. Noen får endret kjønn, andre får barn selv om naturen ikke ville det slik. At noen får hjelp til å gå ned i vekt er peanuts i forhold, og de fortjener hjelp like mye som alle andre. Anonymkode: 30343...c50 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #26 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Egentlig bør du ikke si at det er fint. For jeg må si, som en som selv benytter Wegovy, at det høres ut som hun spiser for lite. Det gjelder å finne en sunn balansegang. Spisevegring er heller ikke bra. Men det høres ut som dere er relativt nære. Du kan fint si at det virker som dette har gått litt til hodet på henne, og at det ikke er så interessant for deg å høre om hva og hvor mye hun spiser. Anonymkode: 4fa42...605 Hvor mye spiste du på 1 dag? Hun kan for eksempel spise 1 brødskive til frokost og 1 potet, 1 gulerot og 1 kjøttkake til middag. Hun gikk ned noen kilo den første måneden men så stoppet det Anonymkode: 7963c...525 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #27 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): At du ikke klarer å skille på kosmetiske operasjoner og livreddende behandlinger sier en god del om deg. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Folk som er sykelig overvektig går ikke på wegovy for kosmetikkens skyld. De gjør det for å redde livet sitt. Er jo faktisk farlig å være smellfeit. Sier litt om seg at du ikke greier å se det Anonymkode: 280b9...104 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 28. desember 2024 #28 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg har også en venninne som går på Wegovy og de eneste gangene det er et tema er hvis jeg husker på å spørre hvordan det går. Jeg håper virkelig det hjelper henne, for hun har slitt med overvekt i mange år og selv om hun klarer å gå ned på egenhånd så går hun fort opp igjen. Mitt ønske for henne er at dette er løsningen på hennes problem. Jeg prøver å hjelpe ved å spørre hva jeg skal servere når vi treffes i settinger der det er normalt å servere mat. Jeg dropper å ta med sjokolade når vi går, tar heller med frukt. Det er jo faktisk bedre for meg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #29 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det problemet løser du lett ved å si at du er total motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å gå ned i vekt, og at du ikke synes det er noe å skryte av. Hadde hun derimot klart å gå ned i vekt med en livsstilsendring så ville du støttet og heiet på henne. Det samme gjelder selvfølgelig de som har tatt operasjon for å gå ned i vekt, eller tatt plastisk brystoperasjon og deretter skrytet av at de har fått så fime pupper mm. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Kanskje vi alle skal kutte ut medisiner, for da vettu kan vi være så mye stoltere når vi blir friske. 🙄 Anonymkode: d89bd...cfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #30 Del Skrevet 28. desember 2024 For en elendig venninne du - og mange her i tråden - er! Din venninne går gjennom noe som for henne er revolusjonerende og livsendrende, og i stedet for å være engasjert i og støtte henne, så fokuserer du på at det er kjedelig for deg…. Hvem av dere er egentlig mest ego og selvsentrerte her….? Jammen ikke rart mange ender opp uten særlig nettverk og nære venner, om en ikke engang klarer være der for en venn som får livet sitt snudd på hodet på en god måte. En god venn ville lyttet og engasjert i videre samtaler, dypere samtaler omkring dette, hvor det er rom for begge å dele og fundere. Stakkars hun som kanskje for første gang opplever å gå uten konstant sultfølelse og er helt mind-blown over at det går an, men får null respons fra ei sur venninne som synes det er kjeeeedelig å høre om andres liv. Anonymkode: 58a54...b65 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #31 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye spiste du på 1 dag? Hun kan for eksempel spise 1 brødskive til frokost og 1 potet, 1 gulerot og 1 kjøttkake til middag. Hun gikk ned noen kilo den første måneden men så stoppet det Anonymkode: 7963c...525 Jeg spiser normalt vil jeg si, og det er mye mer enn din venninne. Jeg er også opptatt av hva jeg spiser, og mener at fett er nødvendig for å forbrenne fett. Jeg spiser lite brød. For min del demper medisinen en del av matsuget, samt at jeg spiser mindre porsjoner. Kan også gå lengre uten mat. Tidligere ble jeg dårlig når jeg først spiste hvis jeg gikk noen timer uten mat, f.eks. 6 timer, nå går det greit. Anonymkode: 4fa42...605 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #32 Del Skrevet 28. desember 2024 Høres ut som hun lider av en spiseforstyrrelse. Der tankene om mat og vekt overstyrer. Anonymkode: eb4fa...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #33 Del Skrevet 28. desember 2024 Sjalu? Anonymkode: 7be33...c06 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå