AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Skrevet 27. desember 2024 Jeg har ei venninne som går på Wegovy. Etter hun begynte på det så snakker hun nesten bare om hvor lite mat hun klarer. Forteller f eks at i dag spiste hun 1 måltid kl 17. Eller at hun kun klarte bare 4 munnfull middag i dag. Dette er nesten daglig. Kan jeg si at det er fint at hun spiser lite og går ned, men at det er litt kjedelig å høre om det ? Anonymkode: 7963c...525 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan jeg si at det er fint at hun spiser lite og går ned, men at det er litt kjedelig å høre om det ? Anonymkode: 7963c...525 Du hadde nok snakket om lite annet du også hvis du hadde oppnådd en slik milepæl i livet. Anonymkode: 79f8b...b84 10 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Skrevet 27. desember 2024 Jeg ville sluttet å svare på det eller åpnet opp for videre samtale om Wegovy, og pratet om noe annet. Hvis du sier det rett ut kan hun bli sur siden dette er noe hun er veldig opptatt av akkurat nå. Anonymkode: d11a7...e33
Lykkeligliten Skrevet 27. desember 2024 #4 Skrevet 27. desember 2024 Hun er nok stolt av seg selv som endelig går ned i vekt. Har du prøvd å starte samtalen med å spørre om det? Lat som at du er interessert selvom du kanskje ikke er det. Så får dere kanskje samtalen ut av verden å kan snakke om noe annet. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #5 Skrevet 27. desember 2024 Det problemet løser du lett ved å si at du er total motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å gå ned i vekt, og at du ikke synes det er noe å skryte av. Hadde hun derimot klart å gå ned i vekt med en livsstilsendring så ville du støttet og heiet på henne. Det samme gjelder selvfølgelig de som har tatt operasjon for å gå ned i vekt, eller tatt plastisk brystoperasjon og deretter skrytet av at de har fått så fime pupper mm. Anonymkode: 3ff2f...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det problemet løser du lett ved å si at du er total motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å gå ned i vekt, og at du ikke synes det er noe å skryte av. Hadde hun derimot klart å gå ned i vekt med en livsstilsendring så ville du støttet og heiet på henne. Det samme gjelder selvfølgelig de som har tatt operasjon for å gå ned i vekt, eller tatt plastisk brystoperasjon og deretter skrytet av at de har fått så fime pupper mm. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Sier du det samme til mennesker som får cellegift mot kreft? «Jeg er motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å kurere sykdommer». Veldig rar tankegang i alle fall. Svært mange med overvekt har ubalanser i hormoner som gjør at vektnedgang på «naturlig» måte er neste umulig. Det er lett for oss som uten store problemer kan gå litt sultne og slanke oss noen kilo når vi trenger det, men slik er det dessverre ikke for alle. Anonymkode: 1337a...08b 17 5
Sofiei Skrevet 27. desember 2024 #7 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det problemet løser du lett ved å si at du er total motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å gå ned i vekt, og at du ikke synes det er noe å skryte av. Hadde hun derimot klart å gå ned i vekt med en livsstilsendring så ville du støttet og heiet på henne. Det samme gjelder selvfølgelig de som har tatt operasjon for å gå ned i vekt, eller tatt plastisk brystoperasjon og deretter skrytet av at de har fått så fime pupper mm. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Du høres virkelig ut som en flott venninne/venn. Gratulerer! 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Skrevet 27. desember 2024 Jeg ville ha sagt noe sånt som at: «Det er flott å høre om livsstilsendringen din, men jeg ikke har behov for å få daglige oppdateringer om dette. Kan ikke vi prate om noe annet?» Anonymkode: 20d00...847 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det problemet løser du lett ved å si at du er total motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å gå ned i vekt, og at du ikke synes det er noe å skryte av. Hadde hun derimot klart å gå ned i vekt med en livsstilsendring så ville du støttet og heiet på henne. Det samme gjelder selvfølgelig de som har tatt operasjon for å gå ned i vekt, eller tatt plastisk brystoperasjon og deretter skrytet av at de har fått så fime pupper mm. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Ja, da blir du kvitt både samtale og venninne. For hvem vil vel henge med noen som får bedre selvtillit og føler seg bedre enn før. Æsj! Win-win! Anonymkode: 1ae92...f01 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #10 Skrevet 27. desember 2024 Kan du ikke bare si noe sånn som «kan vi droppe å snakke om mat?» mens du bytter tema? Anonymkode: 9a0c7...670
Momma Skrevet 27. desember 2024 #11 Skrevet 27. desember 2024 Du kan fortsette samtalen med å forklare i detalj om dine måltider, antall munnfuller og følelsen det ga deg. Ta gjerne med hvordan fordøyelsen virker for tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #12 Skrevet 27. desember 2024 Momma skrev (35 minutter siden): Du kan fortsette samtalen med å forklare i detalj om dine måltider, antall munnfuller og følelsen det ga deg. Ta gjerne med hvordan fordøyelsen virker for tiden. 🤣 snakker ikke om fordøyelsen 🤣 Anonymkode: 7963c...525
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #13 Skrevet 27. desember 2024 Å nei uff da hadde jeg svart da. Er du redd for å miste håret av underernæringen? Hva skal du gjøre uten muskelmasse? Så hadde jeg fortalt om min middag, som selvfølgelig er stor i volum og ren. At venninnen vil ødelegge seg selv på først en måte, så en ny nå, får bli hennes problem tenker jeg. Man må ikke ha slike kunnskapsløse venner heller. Det er frivillig. Anonymkode: ac6ea...ef1 2
Kullsyrevann Skrevet 27. desember 2024 #14 Skrevet 27. desember 2024 Etter flere år med å ha vært overvektig og overspist er hun sikkert glad for å kunne identifisere seg som hun som aldri spiser. Litt som en i hardbarka kriminell i fengsel som endelig finner Jesus. Si at du har vanskelig for å relatere til det og spør om hun kan finne forumer om det på nett, eller følge noen på TikTok som også er på Wegovy reise. Reddit/wegovyweightloss kanskje. Hun vil bare ha bekreftelse, ikke noe i veien med det. Men irriterende og ensporig for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #15 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sier du det samme til mennesker som får cellegift mot kreft? «Jeg er motstander av å tilføre kroppen kjemikalier for å kurere sykdommer». Veldig rar tankegang i alle fall. Svært mange med overvekt har ubalanser i hormoner som gjør at vektnedgang på «naturlig» måte er neste umulig. Det er lett for oss som uten store problemer kan gå litt sultne og slanke oss noen kilo når vi trenger det, men slik er det dessverre ikke for alle. Anonymkode: 1337a...08b At du ikke klarer å skille på kosmetiske operasjoner og livreddende behandlinger sier en god del om deg. Anonymkode: 3ff2f...7c6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #16 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, da blir du kvitt både samtale og venninne. For hvem vil vel henge med noen som får bedre selvtillit og føler seg bedre enn før. Æsj! Win-win! Anonymkode: 1ae92...f01 Tror de fleste bare er glad til å slippe å ha slike venninner som skryter av å gå ned i vekt på kjemikalier. Anonymkode: 3ff2f...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #17 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At du ikke klarer å skille på kosmetiske operasjoner og livreddende behandlinger sier en god del om deg. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Nå er det jo faktisk sånn at vektnedgang på mange måter kan være en livreddende behandling, i alle fall en livsforlengende. Så jeg skjønner ikke hvorfor du sidestiller det med kosmetiske operasjoner. Anonymkode: 4fa42...605 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #18 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror de fleste bare er glad til å slippe å ha slike venninner som skryter av å gå ned i vekt på kjemikalier. Anonymkode: 3ff2f...7c6 Misliker du også andre mennesker som benytter medisiner/kjemikalier for å behandle sykdom? Anonymkode: 4fa42...605 2 1
Lurifa Skrevet 27. desember 2024 #19 Skrevet 27. desember 2024 Jeg ville sagt: men sånn bortsett fra maten og vekten da, hvordan er det med deg? Hvordan går det ellers? 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #20 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ei venninne som går på Wegovy. Etter hun begynte på det så snakker hun nesten bare om hvor lite mat hun klarer. Forteller f eks at i dag spiste hun 1 måltid kl 17. Eller at hun kun klarte bare 4 munnfull middag i dag. Dette er nesten daglig. Kan jeg si at det er fint at hun spiser lite og går ned, men at det er litt kjedelig å høre om det ? Anonymkode: 7963c...525 Egentlig bør du ikke si at det er fint. For jeg må si, som en som selv benytter Wegovy, at det høres ut som hun spiser for lite. Det gjelder å finne en sunn balansegang. Spisevegring er heller ikke bra. Men det høres ut som dere er relativt nære. Du kan fint si at det virker som dette har gått litt til hodet på henne, og at det ikke er så interessant for deg å høre om hva og hvor mye hun spiser. Anonymkode: 4fa42...605 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå