AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Skrevet 27. desember 2024 Vi sendte ut invitasjon før jul og fikk fra tre at de vil bo her. Et av mine familiemedlemmer og svigers. Vi har på et vis plass, men det blir trangt. Vi har kun et bad. Kjenner innerst inne at jeg ikke orker. Vært så deilig og kommet hjem etter konfirmasjon og bare legge seg på sofaen, ikke ha folk her. Samme med når vi skal stelle oss, godt å ha bare oss her… Vi har annen familie de kan bo til, men de har ikke like god plass, men de har plass. I verste fall har alle tre råd til hotell for en gangs skyld. Vi er så uenige her hjemme om det. Hva mener dere? Anonymkode: ff799...06d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Skrevet 27. desember 2024 Nei, uaktuelt. Nok stress med konfirmasjon om vi ikke skal ha gjester hjemme også. Spiller ingen rolle hvor lite de forventer, det stresser meg. Her må de som kommer langveisfra bo på hotell, eller hos annen familie. Anonymkode: c0c63...935 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Skrevet 27. desember 2024 Jeg er vant med at huset er fullt av overnattingsgjester i slike anledninger. Og alle hjelper til, det er gørkoselig 😊 Anonymkode: 9c1a4...c6d 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #4 Skrevet 27. desember 2024 Ja, prøver å finne husrom til alle tilreisende gjester. Hyggelig med gjester i huset. Det er dyrt nok med flybilletter eller andre reiseutgifter om man ikke også må bo på hotel. Vi hadde nok sagt nei takk til.invotasjon som krevde at vi tok inn på hotell. Anonymkode: b0a46...047 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #5 Skrevet 27. desember 2024 Uaktuelt hvis det finnes hotell i nærheten. Anonymkode: 21bbd...96c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, uaktuelt. Nok stress med konfirmasjon om vi ikke skal ha gjester hjemme også. Spiller ingen rolle hvor lite de forventer, det stresser meg. Her må de som kommer langveisfra bo på hotell, eller hos annen familie. Anonymkode: c0c63...935 Er det jeg og synes. Ingen må ta fly, så de har ikke utgift der nei. Anonymkode: ff799...06d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #7 Skrevet 27. desember 2024 Nå har ikke vi hatt konfirmasjon, men hadde nylig dåp. Vi hadde det hjemme (dekket på til 28 personer), og hadde 7 overnattende. Hadde ikke falt meg inn å kreve at de skulle bo på hotell så lenge vi har plass ved å gjøre litt tilpasninger. Har heldigvis to bad. Jeg ville egentlig sett for meg at dåp er mer slitsomt enn konfirmasjon, vi var førstegangsforeldre, her måtte vi passe på amming, soving osv på den lille, i tillegg til pynting og organisering av huset. Fikk selvfølgelig god hjelp av gjestene som bodde der. Men da var vi også 7 stk ekstra gjennom hele langhelgen. Poenget er; jeg synes man skal ta inn overnattende. Anonymkode: 29441...1b2 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Skrevet 27. desember 2024 Foreldre får bo hos oss når de ønsker det. Selvfølgelig hadde det vært mer behagelig for oss/meg å slippe, men det er også hyggelig. Når og hvem ellers skal man være gjestfrie mot? Anonymkode: f8a49...05a 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nå har ikke vi hatt konfirmasjon, men hadde nylig dåp. Vi hadde det hjemme (dekket på til 28 personer), og hadde 7 overnattende. Hadde ikke falt meg inn å kreve at de skulle bo på hotell så lenge vi har plass ved å gjøre litt tilpasninger. Har heldigvis to bad. Jeg ville egentlig sett for meg at dåp er mer slitsomt enn konfirmasjon, vi var førstegangsforeldre, her måtte vi passe på amming, soving osv på den lille, i tillegg til pynting og organisering av huset. Fikk selvfølgelig god hjelp av gjestene som bodde der. Men da var vi også 7 stk ekstra gjennom hele langhelgen. Poenget er; jeg synes man skal ta inn overnattende. Anonymkode: 29441...1b2 Spør du meg er konfirmasjon mye mer greier enn dåp. Men fint at dere liker å gjøre det sånn. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Foreldre får bo hos oss når de ønsker det. Selvfølgelig hadde det vært mer behagelig for oss/meg å slippe, men det er også hyggelig. Når og hvem ellers skal man være gjestfrie mot? Anonymkode: f8a49...05a Alle andre dager... Det er lov å være et gjestfritt menneske, men likevel ha egne behov. Jeg orker ikke ha huset fullt av folk når jeg skal arrangere noe, det finnes ikke koslig, og det stresser meg. Det er nok grunn til å la være. Anonymkode: c0c63...935 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #10 Skrevet 27. desember 2024 Vi hadde overnatting hos oss når vi giftet oss, ved barnedåp og når det var konfirmasjon. Og vi har kun 3 soverom, et til meg og gubben og et pr barn. Og vi gjorde enkelt ungdommen sov på samme rom, min vennine med sønn sov på det ene ungdoms rommet tanta og o kulen min tok vårt soverom. Og jeg og gubben fant madrass på stua. Her så hjalp nå både vennina mi og tante og onkel med ting Anonymkode: bd798...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #11 Skrevet 27. desember 2024 Jeg liker å ha overnattingsgjester, men når vi har konfirmasjon (stort hus med plass til 60-70 stk til middag), vil jeg gjerne slippe overnattingsbesøk. Alle har hatt forståelse for det, så her må du bare gi beskjed i tide! Anonymkode: fbcde...57b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #12 Skrevet 27. desember 2024 Vi var 9 stk som overnattet da slektning hadde konf. Veldig koselig, fikk masse kvalitetstid sammen, hjalp selvfølgelig til! Vi tok av våre egne sengtøy og la det på vaskerommet og ryddet så godt vi kunne etter oss. Har man ikke plass, så er det jo en ting - men der det er hjerterom er det ofte husrom☺️ Anonymkode: 53b30...fea 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #13 Skrevet 27. desember 2024 Skal konfirmasjonen være i huset deres eller i et annet lokale? Anonymkode: 08aff...a7f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #14 Skrevet 27. desember 2024 Spørs på boligen, tenker jeg. Vi har soverom akkurat nok til oss som bor her, riktignok to bad, men det ene er veldig lite/trangt, og det blir litt for lite når vi er mange som skal dusje og på med finstas, gjerne bunad omtrent samtidig. Hadde vi hatt gjesterom kunne vi gladelig fylt det rommet. Men å ha folk på sofaen eller la konfirmanten dele et lite rom med lillebror orker jeg ikke. 😝 Anonymkode: 6a534...0dd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #15 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi sendte ut invitasjon før jul og fikk fra tre at de vil bo her. Et av mine familiemedlemmer og svigers. Vi har på et vis plass, men det blir trangt. Vi har kun et bad. Kjenner innerst inne at jeg ikke orker. Vært så deilig og kommet hjem etter konfirmasjon og bare legge seg på sofaen, ikke ha folk her. Samme med når vi skal stelle oss, godt å ha bare oss her… Vi har annen familie de kan bo til, men de har ikke like god plass, men de har plass. I verste fall har alle tre råd til hotell for en gangs skyld. Vi er så uenige her hjemme om det. Hva mener dere? Anonymkode: ff799...06d Nei, da må jeg handle mye mat inn, varte opp i ett sett i tilegg til å styre med konfirmasjon. Ikke noe hjelp å få her. Bare later seg på sofaen og går til dekket bord.. Til en konfirmasjon burde de fleste gjester skjønne at dere har mer enn nok med konfirmanten og alt som skal ordnes! Anonymkode: cdd77...092 2
Hensatt Skrevet 27. desember 2024 #16 Skrevet 27. desember 2024 Vi har ett gjesterom med toalett, så de som ønsker å overnatte her må stue seg inn der. Nær familie (søsken og foreldre) får selvsagt bo her når de ønsker det. Samme som når vi overnatter hos de til jul, sommerferie osv. Det skulle da bare mangle at man åpner dørene for familie. 1
Hensatt Skrevet 27. desember 2024 #17 Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, da må jeg handle mye mat inn, varte opp i ett sett i tilegg til å styre med konfirmasjon. Ikke noe hjelp å få her. Bare later seg på sofaen og går til dekket bord.. Til en konfirmasjon burde de fleste gjester skjønne at dere har mer enn nok med konfirmanten og alt som skal ordnes! Anonymkode: cdd77...092 De som overnatter hjelper selvsagt til med det som trengs, samt ordner seg selv i huset.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #18 Skrevet 27. desember 2024 Vi skal ha konfirmasjon i år, og jeg regner med at noe slekt vil sove hos oss. Det vil bli travelt og mye folk, og "kaos", men regner med at det allikevel blir ett fint kaos. Vi tåler ett par dager med huset fullt. Skjønner jo at det ikke er for alle, men da bør du si ifra i god tid. Kanskje hjelpe gjester med å finne rimelige steder å være. (Air bnb?) Anonymkode: 93219...731
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #19 Skrevet 27. desember 2024 jeg er alenemor, bor i liten bolig, 2 soverom, 1 lite bad..Men hadde 5stk på overnatting til konf. Kunne ikke falt meg inn å si nei, men krevde at de hjalp til med borddekking osv. dagen før. kommunikasjon er vel nøkkelen her.. Anonymkode: bf106...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #20 Skrevet 27. desember 2024 Hadde fullt hus før konfirmasjonen. Er vant med det i våres familie Anonymkode: 19a65...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå