AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Del Skrevet 27. desember 2024 Her vi bor er det ikke kollektiv omtrent. Nå er det ferie da går heller ikke skolebussene. Så vår ungdom er avhengig av å bli kjørt. Vi bor egentlig ikke så usentralt vi bor 10 minutter unna byen. Vår ungdom har venner i byen og noen av de bor også ganske langt unna byen motsatt retning enn oss så klart. Vi kjører, og vi kjører med glede. Sånn er jo livet litt som tenåringsforeldre, men noen ganger går det ikke. Når vi begge jobber eller en av er på jobb den andre syk, eller at det blir veldig sent når vi er alene med ungene. Vi har også mindre barn som blir litt utrygge om de er alene når de skal sove. Jeg spises opp av dårlig samvittighet da, når vi må si nei. Det er jo ikke barnet vårt sin skyld at vi bor her vi bor. Hvordan løser dere dette? Har vurdert taxi, men bare inn til byen er det jo 800 kroner. Det er mye penger. Vi har egentlige ikke penger til det. Sitte på andre er ikke mulig da vår ungdom har ingen venner her vi bor, de har blitt kuttet ut pga dårlig miljø. Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Del Skrevet 27. desember 2024 Sykle, moped eller el-sparkesykkel? min ungdom får hverken moped eller elsparkesykkel men vi bor i gangavstand til venner. Anonymkode: b75f2...d6a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Del Skrevet 27. desember 2024 Kan dere få en nabo til å sitte der mens dere henter? Evt at naboen får en babycall? Vi har gjort det litt med minste her. (Han er 8år). Babycallen rekker bort til naboen, så de får den ene delen. Tror det har vært en trygghet å bare vite at noen er der.. Vi har samme problem her, og ja.. det blir kjøring. Og de må hjem når vi har mulighet. Selv om det er kjipt, så er det sånn nå. Er ikke lenge til de kan kjøre moped, så tror det vil hjelpe litt når de bikker 16år. Anonymkode: 52caf...0f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #4 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykle, moped eller el-sparkesykkel? min ungdom får hverken moped eller elsparkesykkel men vi bor i gangavstand til venner. Anonymkode: b75f2...d6a Bruker el sparkesykkelen på vår/sommer. Vanskeligere på vinteren Anonymkode: 79a21...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 27. desember 2024 #5 Del Skrevet 27. desember 2024 Hvor gammel er ungdommen? Kan eventuelt overnatte hos venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg vokste opp på innlandet med iskalde vintere og syklet. Det kan dine barn også sikkert klare. Anonymkode: 31436...57f 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #7 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan dere få en nabo til å sitte der mens dere henter? Evt at naboen får en babycall? Vi har gjort det litt med minste her. (Han er 8år). Babycallen rekker bort til naboen, så de får den ene delen. Tror det har vært en trygghet å bare vite at noen er der.. Vi har samme problem her, og ja.. det blir kjøring. Og de må hjem når vi har mulighet. Selv om det er kjipt, så er det sånn nå. Er ikke lenge til de kan kjøre moped, så tror det vil hjelpe litt når de bikker 16år. Anonymkode: 52caf...0f1 Naboen er innom i blant, og løst det slikt når det er krise. Babycall rekker ikke inn til naboen så de må fysisk hit. Så jeg prøver å ikke spørre altfor mye🙈Veldig godt når naboen spør om vi kan hjelpe de, for det føles godt å gjengjelde Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Del Skrevet 27. desember 2024 Mopedbil? Anonymkode: 92ec4...38d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Del Skrevet 27. desember 2024 Hallo? Det går jo an å si nei av og til. Anonymkode: 602d4...d67 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #10 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg tenker dette lærer ungdommen på en god måte at h*n ikke er verdens navle, og at også h*n må tilpasse seg andre. Slik jeg forstår innlegget ditt kan dere i stor grad oppfylle tenåringens ønske om kjøring, og da er livet slik at man ikke alltid får alt man har lyst til… Også gjelder det i hovedsak bare noen få måneder på vinterhalvåret Anonymkode: e29a5...403 14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #11 Del Skrevet 27. desember 2024 Mhmjadda skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er ungdommen? Kan eventuelt overnatte hos venner. Er 16 blir ikke moped da det går kun visse deler av året, ungdommen ville brukt 1,5 time til vennen sin på en moped også. Så det har vi landet på at vi kjører heller, men noen ganger kan vi jo ikke. Ungdommen blir ikke sur, men jeg får dårlig samvittighet. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vokste opp på innlandet med iskalde vintere og syklet. Det kan dine barn også sikkert klare. Anonymkode: 31436...57f Syklet jeg også, men jeg hadde venner i samme kommune. Jeg synes ikke man skal sykle på isete veier med ingen fortau eller gangveier Det er sikkert mange som sykler i dag også Anonymkode: 79a21...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #12 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mopedbil? Anonymkode: 92ec4...38d Hinsides dyrt🙈Vurderte det, men det var for dyrt for oss. Anonymkode: 79a21...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #13 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hallo? Det går jo an å si nei av og til. Anonymkode: 602d4...d67 Vi gjør jo det, ungdommen sier også det er helt greit. Likevel jeg synes det er vondt. Men ser jo at mange kjører rundt i mopedbilen her, jeg synes det blir vanvittig dyrt for 2 år. Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #14 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi gjør jo det, ungdommen sier også det er helt greit. Likevel jeg synes det er vondt. Men ser jo at mange kjører rundt i mopedbilen her, jeg synes det blir vanvittig dyrt for 2 år. Anonymkode: 79a21...fa8 Men herregud. Da er problemet bare hos deg. Anonymkode: 6cd31...97f 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #15 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men herregud. Da er problemet bare hos deg. Anonymkode: 6cd31...97f Har da ikke skrevet annet har jeg? Nysgjerrig på hvordan andre familier løser dette, har du noe å bidra med spørsmålet mitt? Anonymkode: 79a21...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #16 Del Skrevet 27. desember 2024 Sykkel, spark, gå eller sitte på. Hadde aldri foreldre som fungerte som privatsjåfører. Ble kun hentet etter jeg hadde vært på jobb. Anonymkode: ba339...802 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #17 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har da ikke skrevet annet har jeg? Nysgjerrig på hvordan andre familier løser dette, har du noe å bidra med spørsmålet mitt? Anonymkode: 79a21...fa8 Ja, senk skuldrene og ikke la dårlig samvittighet over en ikke-sak dominere livet ditt. Ungdommen kan ikke alltid få det som den vil. LIvet er ikke 100 % tilpasset. Anonymkode: 6cd31...97f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #18 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg sparket og sparket og sparket. Evt sykkel med vinterdekk. Jeg ble aldri hentet uansett vær og føre. Og nei jeg er ikke 100 år. Anonymkode: 46fba...9c8 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #19 Del Skrevet 27. desember 2024 Spark, sykkel med vinterdekk, moped osv. Aldri blitt kjørt noen steder og bodde et stykke unna venner. Er 36 år nå og er glad for at moren min faktisk ga meg den lærdommen. Nå sitter mange av venner av barna mine hjemme hele dagen fordi de ikke gidder å bevege seg så lenge de ikke blir kjørt. Anonymkode: 9cfe0...ca0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #20 Del Skrevet 27. desember 2024 Kan ungdommen overnatte hos venn? Ellers kan dere jo tilpasse slik at dere ikke kjører akkurat i leggetiden. Det må bli før. Hvor gamle er yngre søsken? Anonymkode: 104cb...2f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå