AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har hatt virus på balansenerven noen uker/måneder. Tenkte først det bare skulle gå over, men har etter hvert fått det diagnostisert hos kiropraktor som driver med svimmelhet. Nå har jeg hatt juleferie i straks en uke, og det er påfallende bedre. Har merket stor forskjell nå kontra når jeg er på jobb. Jobber på barneskole, det er alltid mye bevegelse, mye lyd og mye fram og tilbake. Har vært i selskaper osv nå også, men det kan så klart ikke sammenlignes. Har i all hovedsak vært på jobb selv om jeg har hatt dette, har brukt to egenmeldingsdager (ikke etter hverandre) og hatt et par dager hvor jeg har kastet inn håndkleet og gått hjem fra jobb litt tidligere. Ellers har jeg vært der, men merker godt at jeg mange dager blir ekstremt sliten, uvel og uggen. Dere som har vært borti dette før: er sjansen stor for at det nå roer seg og faktisk går over? Eller er det mulig at det blir verre igjen når jobbhverdagen starter? Det kan så klart hende at det ville gitt seg nå uansett, men det er påfallende hvor mye mindre svimmel jeg er nå kontra når livet går i full fart som det pleier... Hadde nesten glemt hvordan det var å ikke være så svimmel, kvalm og sliten.... Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Hadde det noen måneder selv. Men lurer litt på om det ble mer psykisk etter hvert, for da jeg tok et par øl på konsert og senket skuldrene ble det mye bedre. Jeg overanalysere symptomene hver gang de dukket opp, første statistikk på mobilen mens svimmelhetsstyrke 1-10 osv, noe som ikke gjorde saken bedre. Jeg fikk det i forbindelse med tinnitus tror jeg, med mindre de begge kom samtidig. Sjekket med på Volvat og legen sa det mest sannsynlig var virus på balansenerven. Men han sa også om han tenker på det hele tiden blir det faktisk verre. Jeg ble også svimmel, kvalm, klam i hendene og av og til hodespreng. Og spesielt på jobben i lunsjen der det var mange som snakket samtidig trigget det meg ekstra. Men som sagt ble det bedre etter noen øl på konserten og etter at jeg fant ut det taklet jeg det bedre ellers også. Det går garantert over, så bare vær tålmodig. Legen jeg brukte på Volvat er en av landets beste og han vet hva han snakker om. Tenk på det litt som å være på en båt. Det gynger hele tiden men du klarer å kalibrere deg etter hvert. Gyngingen er fortsatt helt den samme, men du tenker jo ikke over det 😊 Pust med magen, senk skuldrene så skal du se at det forsvinner fortere enn du tror. Anonymkode: 86c46...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde det noen måneder selv. Men lurer litt på om det ble mer psykisk etter hvert, for da jeg tok et par øl på konsert og senket skuldrene ble det mye bedre. Jeg overanalysere symptomene hver gang de dukket opp, første statistikk på mobilen mens svimmelhetsstyrke 1-10 osv, noe som ikke gjorde saken bedre. Jeg fikk det i forbindelse med tinnitus tror jeg, med mindre de begge kom samtidig. Sjekket med på Volvat og legen sa det mest sannsynlig var virus på balansenerven. Men han sa også om han tenker på det hele tiden blir det faktisk verre. Jeg ble også svimmel, kvalm, klam i hendene og av og til hodespreng. Og spesielt på jobben i lunsjen der det var mange som snakket samtidig trigget det meg ekstra. Men som sagt ble det bedre etter noen øl på konserten og etter at jeg fant ut det taklet jeg det bedre ellers også. Det går garantert over, så bare vær tålmodig. Legen jeg brukte på Volvat er en av landets beste og han vet hva han snakker om. Tenk på det litt som å være på en båt. Det gynger hele tiden men du klarer å kalibrere deg etter hvert. Gyngingen er fortsatt helt den samme, men du tenker jo ikke over det 😊 Pust med magen, senk skuldrene så skal du se at det forsvinner fortere enn du tror. Anonymkode: 86c46...1f7 Takk! Jeg har ikke ført noen statistikk eller noe, for hver gang jeg har gjort noe annet enn å sitte rolig, så har det svimlet i større eller mindre grad. Føler at jeg ikke har stresset særlig med det, men det kan så klart hende at jeg gjorde det allikevel. Merket ihvertfall at jeg ble stiv i nakken fordi jeg kviet meg for å snu på hodet osv, så det kan jo ha noe å si. Er bedre nå som sagt, ting er fredeligere i jula... Så får vi se hvordan det går når jobben starter igjen! Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Får du ikke rotasjosbehansbehandlidiing som alle andre da? Det er rart. Anonymkode: 2b658...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Får du ikke rotasjosbehansbehandlidiing som alle andre da? Det er rart. Anonymkode: 2b658...9e6 Rotasjonsbehandling er vel som oftest brukt ved krystallsyke. Jeg har fått øvelser jeg skal gjøre, og jeg gjør dem. Kan godt hende de også hjelper. Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har hatt virus på balansenerven noen uker/måneder. Tenkte først det bare skulle gå over, men har etter hvert fått det diagnostisert hos kiropraktor som driver med svimmelhet. Nå har jeg hatt juleferie i straks en uke, og det er påfallende bedre. Har merket stor forskjell nå kontra når jeg er på jobb. Jobber på barneskole, det er alltid mye bevegelse, mye lyd og mye fram og tilbake. Har vært i selskaper osv nå også, men det kan så klart ikke sammenlignes. Har i all hovedsak vært på jobb selv om jeg har hatt dette, har brukt to egenmeldingsdager (ikke etter hverandre) og hatt et par dager hvor jeg har kastet inn håndkleet og gått hjem fra jobb litt tidligere. Ellers har jeg vært der, men merker godt at jeg mange dager blir ekstremt sliten, uvel og uggen. Dere som har vært borti dette før: er sjansen stor for at det nå roer seg og faktisk går over? Eller er det mulig at det blir verre igjen når jobbhverdagen starter? Det kan så klart hende at det ville gitt seg nå uansett, men det er påfallende hvor mye mindre svimmel jeg er nå kontra når livet går i full fart som det pleier... Hadde nesten glemt hvordan det var å ikke være så svimmel, kvalm og sliten.... Anonymkode: a13c6...7c4 Du har nok ikke virus på balansenerven, det arter seg annerledes. De med virus på balansenerven er typisk så svimle og kvalme, at de ikke i stand til å gjøre annet enn å ligge i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden Det kan bli bedre, og stress gjør det helt klart verre. Anonymkode: 58826...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden snillOnkel skrev (1 time siden): Du har nok ikke virus på balansenerven, det arter seg annerledes. De med virus på balansenerven er typisk så svimle og kvalme, at de ikke i stand til å gjøre annet enn å ligge i senga. Mange har det sånn i noen dager, men ikke nødvendigvis alle. Og mange som har det kan fungere bortsett fra i starten. Finnes ulike grader og varianter, har googlet og snakket med ganske mange. Det går ikke rett fra "ligge flatt og spy" til frisk.... Men tro meg, hadde vært glad om det var noe annet! Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan bli bedre, og stress gjør det helt klart verre. Anonymkode: 58826...2a6 Begynner å skjønne det nå.... Har nesten ikke vært kvalm og svimmel de siste par dagene... først nå jeg skjønner hvor slitsomt det faktisk har vært mens det har vært ille..... Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden snillOnkel skrev (1 time siden): Du har nok ikke virus på balansenerven, det arter seg annerledes. De med virus på balansenerven er typisk så svimle og kvalme, at de ikke i stand til å gjøre annet enn å ligge i senga. Jeg fikk diagnosen vestibularisnevritt satt av spesialist (altså ikke bare av en kiropraktor). Den første dagen var helt grusom og jeg trodde omtrent at jeg skulle dø. Umulig å sitte, stå eller gå, kom meg ikke på do, fikk ikke i meg mat. Noen med vestibularisnevritt blir innlagt fordi de blir så dårlige. Men jeg ble litt bedre etter én dag, og etter det hadde jeg det likt som TS beskriver. Svimmel, kvalm, stiv i nakken. Det varte i flere måneder, noen tilbakefall, men til slutt ble jeg bedre. TS, det som hjalp meg var masse hvile, god søvnhygiene, sunn mat, frisk luft, og å gjøre øvelsene jeg fikk. Nå er det slik at svimmelheten er et tidlig varsel på at jeg har tøyd strikken for langt og må sette av mer tid til søvn og hvile. Jeg vil rett og slett ikke klare å bli utbrent, tror jeg - kroppen sier stopp før jeg kommer dit. Anonymkode: 9598b...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snillOnkel Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg fikk diagnosen vestibularisnevritt satt av spesialist (altså ikke bare av en kiropraktor). Den første dagen var helt grusom og jeg trodde omtrent at jeg skulle dø. Umulig å sitte, stå eller gå, kom meg ikke på do, fikk ikke i meg mat. Noen med vestibularisnevritt blir innlagt fordi de blir så dårlige. Men jeg ble litt bedre etter én dag, og etter det hadde jeg det likt som TS beskriver. Svimmel, kvalm, stiv i nakken. Det varte i flere måneder, noen tilbakefall, men til slutt ble jeg bedre. TS, det som hjalp meg var masse hvile, god søvnhygiene, sunn mat, frisk luft, og å gjøre øvelsene jeg fikk. Nå er det slik at svimmelheten er et tidlig varsel på at jeg har tøyd strikken for langt og må sette av mer tid til søvn og hvile. Jeg vil rett og slett ikke klare å bli utbrent, tror jeg - kroppen sier stopp før jeg kommer dit. Anonymkode: 9598b...05c Da fikk du sikkert prednisolon-kur, som ofte fører til rask bedring. Endret 16 timer siden av snillOnkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg fikk diagnosen vestibularisnevritt satt av spesialist (altså ikke bare av en kiropraktor). Den første dagen var helt grusom og jeg trodde omtrent at jeg skulle dø. Umulig å sitte, stå eller gå, kom meg ikke på do, fikk ikke i meg mat. Noen med vestibularisnevritt blir innlagt fordi de blir så dårlige. Men jeg ble litt bedre etter én dag, og etter det hadde jeg det likt som TS beskriver. Svimmel, kvalm, stiv i nakken. Det varte i flere måneder, noen tilbakefall, men til slutt ble jeg bedre. TS, det som hjalp meg var masse hvile, god søvnhygiene, sunn mat, frisk luft, og å gjøre øvelsene jeg fikk. Nå er det slik at svimmelheten er et tidlig varsel på at jeg har tøyd strikken for langt og må sette av mer tid til søvn og hvile. Jeg vil rett og slett ikke klare å bli utbrent, tror jeg - kroppen sier stopp før jeg kommer dit. Anonymkode: 9598b...05c Tusen takk for at du deler erfaringen din! Har du jobbet fullt hele veien, bortsett fra på de verste dagene? Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Del Skrevet 14 timer siden snillOnkel skrev (1 time siden): Da fikk du sikkert prednisolon-kur, som ofte fører til rask bedring. Jeg fikk ikke time hos spesialist før en stund etter anfallet, så det var nok for sent for medisiner. Jeg fikk i alle fall ikke noe. Anonymkode: 9598b...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tusen takk for at du deler erfaringen din! Har du jobbet fullt hele veien, bortsett fra på de verste dagene? Anonymkode: a13c6...7c4 Ja, men jeg har kontorjobb. De verste dagene kastet jeg opp og kunne ikke røre meg - ikke engang røre på hodet. Jeg lå helt stille og anspent med øyemaske på. 😔 Anonymkode: 9598b...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, men jeg har kontorjobb. De verste dagene kastet jeg opp og kunne ikke røre meg - ikke engang røre på hodet. Jeg lå helt stille og anspent med øyemaske på. 😔 Anonymkode: 9598b...05c Takk! Er vel ikke noe å gjøre med etter så lang tid, men leser flere steder nå som jeg faktisk har tid at det anbefales å ta det med ro, hvile og ikke stresse. Passer jo med hva jeg opplever nå. Blir det like ille i januar får jeg vurdere fastlegen tror jeg... For vet ikke om jeg orker den formen igjen.... Anonymkode: a13c6...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå