Gå til innhold

Stramme opp hud på halsen eller ansiktsløft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne høre fra deg som har tatt en eller annen form for inngrep som gjorde at halsen ble strammere og deg som har tatt ansiktsløft.

Hvor gjorde du det, pris, ble du fornøyd? 

K50

Anonymkode: c67c3...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert dermapen? Mye billigere og mindre omfattende enn kirurgi.

Anonymkode: 1655e...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du vurdert dermapen? Mye billigere og mindre omfattende enn kirurgi.

Virker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Virker det?

Ja, det finnes også mange andre behandlinger du kan prøve, det beste er å gå innom en hudpleieklinikk og spørre hva de anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådløft? Ser Aleris har det: 

Trådbehandling er et ikke-kirurgisk inngrep der behandleren redefinerer ansiktet ditt gjennom en teknikk hvor huden løftes tilbake til dit den var for 5-10 år siden. Behandlingen gjenoppretter tapt volum og reduserer rynker. Behandlingen tar ca. 30-60 minutter.

Anonymkode: 93f76...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på konsultasjon for trådløft, og ble frarådet det fordi virkningen er minimal og går ut etter veldig kort tid (ett år maks fikk jeg beskjed om).

Anonymkode: a41fb...f5c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både dermapen og trådløft er vel svimlende dyre behandlinger med kortvarig effekt? 🤔 Finnes det en enkeltstående, foryngende behandling som ikke utløser årlige utgifter på titusenvis av kroner mtp vedlikehold? 😅

Anonymkode: e091a...96e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådløst er det mye komplikasjoner med, og gleden er kortvarig (og dårlig……). Dermapen skaper en midlertidig hevelse i huden slik at en ser strammere ut, er bare tull. Det er kun kirurgi som virker.

Anonymkode: 31483...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Trådløft? Ser Aleris har det: 

Har du prøvd det selv? Har kun hørt dårlige ting om det. 

Litt av grunnen til at jeg spør her er jo for å høre fra folk med erfaring. Googling kan jeg gjøre selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, det finnes også mange andre behandlinger du kan prøve, det beste er å gå innom en hudpleieklinikk og spørre hva de anbefaler.

Litt skeptisk til hudpleieklinikker. Synes ofte de selger overprisede, overparfymerte produkter og regner med det samme er tilfelle for behandlinger. I så fall vil jeg gjerne vite hva som er bra og aktuelt før jeg går dit…. Ønsker i utgangspunkt ikke fillers ol. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å eie alderen sin helt ut til ytterste. Det er mye bedre

Anonymkode: efcb1...2b6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googling kan jeg gjøre selv :) 

Det har du helt rett i, det er trist at så mange bare googler for å finne svar, fremfor å svare om sine egne erfaringer eller tie stille.

Min erfaring er at huden ble vesentlig bedre etter at jeg startet med HRT. Snakker da mest om kjevelinjen, men mener også at halsen ble bedre. 

Har også tro på at holdning har en del å si, at man løfter hodet, fremfor å se konstant ned. Jeg har en gang blitt kvitt en sinnarynke, uten noe inngrep, kun ved å få det bedre. Så at huden ser bedre ut når man selv har det bedre, det er jeg ikke i tvil om. 

Anonymkode: 1af1e...258

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å eie alderen sin helt ut til ytterste. Det er mye bedre

Anonymkode: efcb1...2b6

Jeg synes det er best å eldes med verdighet, ikke forfalle som en gammel sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 11.35):

Jeg synes det er best å eldes med verdighet, ikke forfalle som en gammel sekk.

Uff. Å fylle på botox, restylane, fillers eller trådløft er det komplette motsatte av å eldes med verdighet. Kvinner som er så usikre at de må fylle på og som ikke tør vise hvordan de ser ut er utrolig lite sjarmerende. Bare å ta en kikk på hver gang vi møtes, så ser man hvordan det ødelegger ansiktet til flotte kvinner. 

Anonymkode: fc7ec...47c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Uff. Å fylle på botox, restylane, fillers eller trådløft er det komplette motsatte av å eldes med verdighet. Kvinner som er så usikre at de må fylle på og som ikke tør vise hvordan de ser ut er utrolig lite sjarmerende. Bare å ta en kikk på hver gang vi møtes, så ser man hvordan det ødelegger ansiktet til flotte kvinner. 

Uenig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Styr unna fillers:

Nyere forskning viser at det  ødelegger vev og lymfer. Plastisk kirurger melder om flere tilfeller av angiødem, spesielt etter pandemien:

"The recent pandemic with COVID-19 has increased the prevalence of delayed complications in association with hyaluronic acid dermal fillers. "

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9131708/

"Hyaluronic acid – the key compound in most fillers – has been found to block lymphatic channels, which help the body drain fluid and are a key part of the immune system that helps to fight disease.  Research is now being planned to see if the treatment affects the risk of diseases including cancer. Fillers have also been linked to cysts, lumps, swelling and facial pain."

https://baaps.org.uk/about/news/1880/caution_raised_over_potential_immune_system_impact_of_cosmetic_filler/

https://www.irishexaminer.com/news/spotlight/arid-41319373.html

Dr Theodorou said the problem is with the substance itself. No matter how skilled the injector, the substance can still block these lymphatic channels.

He immediately stopped providing filler at his practice following the research findings, he said.

Brandy Glanville er rammet. Hun skylder på stress, men  det er fastslått at fillers skader immunsystem, og ansiktsvev over tid. Det forsvinner ikke, slik de hevdet i starten. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/helt-ugjenkjennelig-pa-nytt-bilde/82354674

Anonymkode: cf3d7...0ab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 9.04):

Litt skeptisk til hudpleieklinikker. Synes ofte de selger overprisede, overparfymerte produkter og regner med det samme er tilfelle for behandlinger. I så fall vil jeg gjerne vite hva som er bra og aktuelt før jeg går dit…. Ønsker i utgangspunkt ikke fillers ol. 

Jeg vil si ta en titt på mikrostrømbehandling - du kan gjøre det hjemme, om du ønsker kun oppstramming og konturering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Med innlegget ditt sier du: Kvinner er objekter og det er ok å dømme dem og tillegge dem negative personlighetstrekk ut i fra hvordan de ser ut. 

Jeg er uenig. 

Lag din egen tråd om du vil diskutere dette. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Styr unna fillers:

Nyere forskning viser at det  ødelegger vev og lymfer. Plastisk kirurger melder om flere tilfeller av angiødem, spesielt etter pandemien:

"The recent pandemic with COVID-19 has increased the prevalence of delayed complications in association with hyaluronic acid dermal fillers. "

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9131708/

"Hyaluronic acid – the key compound in most fillers – has been found to block lymphatic channels, which help the body drain fluid and are a key part of the immune system that helps to fight disease.  Research is now being planned to see if the treatment affects the risk of diseases including cancer. Fillers have also been linked to cysts, lumps, swelling and facial pain."

https://baaps.org.uk/about/news/1880/caution_raised_over_potential_immune_system_impact_of_cosmetic_filler/

https://www.irishexaminer.com/news/spotlight/arid-41319373.html

Dr Theodorou said the problem is with the substance itself. No matter how skilled the injector, the substance can still block these lymphatic channels.

He immediately stopped providing filler at his practice following the research findings, he said.

Brandy Glanville er rammet. Hun skylder på stress, men  det er fastslått at fillers skader immunsystem, og ansiktsvev over tid. Det forsvinner ikke, slik de hevdet i starten. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/helt-ugjenkjennelig-pa-nytt-bilde/82354674

Anonymkode: cf3d7...0ab

Hvorfor en sånn lang rant om fillers når jeg ikke spør om det i hi, faktisk er jeg tydelig på at fillers ikke er aktuelt. Høres ut som en kjepphest, og en irrelevant sådan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SiljeKP68 skrev (5 minutter siden):

Jeg vil si ta en titt på mikrostrømbehandling - du kan gjøre det hjemme, om du ønsker kun oppstramming og konturering

Har prøvd det, synes faktisk ikke det ga effekt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...