Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har sett den og anbfaler den?

Vurderer å se den i kveld...

Skrevet

Jeg har sett den. Syntes det var en bra film, men jeg synes den var noe langtrekkelig, da den varer i 2 timer. Første halvdel av filmen var best, siste halvdel ble litt for "tungtfordøyelig" for meg. Det var ikke alt jeg skjønte. Men det var kanskje ikke meningen. Ellers angrer jeg ikke på at jeg så den :)

Skrevet

Jeg har sett den og jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet. Altså, jeg har gledet meg til filmen i flere år, og sikkert laget en del høye forventninger så det er kanskje ikke så rart.

I tillegg så føler jeg at det er en del "feil" som gjør filmen litt dum. Jeg er veeldig pirkete så disse feilene har rett og slett med at f. eks været ikke stemmer med slikt det var f. eks dagen da Franco døde, at gymnaset ikke er ved den ordentlige videregående skolen i Larvik, at de har droppet de mest kjente tingene fra boka, de overdrevne larviksdialektene og våpentreninga + + ..) Huff, nå høres jeg helt håpløs ut :ler:

Men.. for all del, se filmen altså! For uten disse småfeilene jeg er hysterisk på, så er det jo en god underholdende film. :)

Skrevet

Jeg så den i går og syntes den var kjempebra. Men som nevnt over, jeg ble litt overrasket over at det såkalte "Larvik Gymnas" var min gamle videregående, som faktisk ligger et helt annet sted ;)

Jeg syntes både Kristoffer Joner og Ane Dahl Torp gjorde en knallbra jobb, og ikke minst regissøren.

Jeg tror du vil få mest utbytte av den hvis du ikke forventer at den skal være akkurat som boka, for det er den langt ifra.

Skrevet

Jeg husker også at jeg la merke til at de ikke hadde brukt den ekte gymnasbygningen (jeg har selv gått der...), og dialekta var i hvertfall ikke riktig. Dessuten syntes jeg det var dårlig at de ikke hadde gjort noe med butikkene som var i Larvik, Hifi-klubben i bakgrunnen ++ passet liksom ikke inn i 70-tallet...

Gjest Gjest
Skrevet

Vet noen hvorfor de valgte å bruke Berg videregående skole i filmen?

Jeg synes filmen var grei nok, men ble også litt irritert over såkalte "små feil".

Skrevet

Denne filmen har jeg veldig lyst til å se.

Skrevet

Synes det var en grei film,ble litt langtekkelig i siste del.. Tapte seg litt da må jeg si!

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, gidder ikke dra på den. Grunner: kommunisme er kjedelig og patetisk, Dag Solstad ser grå og kjedelig ut, og handlingen fenger svært dårlig.

Eneste positive er Hans Petter Moland, men det blir dessverre ikke god nok grunn i og med at basisen er såpass treg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg så den forrige lørdag. Den var helt grei, en firer kanskje

Skrevet

Jeg så den for ei uke tid siden og syns den var veldig god. Er litt overrasket av å lese at noen syns den er langtekkelig, for det var overhodet ikke min opplevelse av filmen. Vanligvis blir jeg sittende og kikke på klokka under filmer fordi jeg syns de fleste er aaaltfor langtekkelige, men denne fikk min fulle oppmerksomhet. Kan ha noe med at jeg syns Kristoffer Joner er vanvittig flink og bare å se han på skjermen gjør filmen verdt å se. Nå har ikke jeg lest boka da.

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det mer kjedelige personer enn Dag Solstad, tynne Kristoffer Joner og Ane? I don't think so.

Har ikke tenkt å se filmen....norsk kommunisme intersserer meg ikke.

Skrevet

Synes egentlig filmen var en skuffelse jeg. De "glødende" kommunistene var for meg ikke troverdige... de fremsto jegvnt over ikke som engasjerte.

Greit å ha sett den - men det er også det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har ikke lest boka, men skal se den på kino i morgen............. Kanskje det blir bedre uten å ha lest boka?

Skrevet

Jeg syns filmen var veldig bra. Må si at jeg ikke har lest boken eller kjenner Larvik så godt at jeg kan irritere meg over feil i forhold til det...

Syns både Ane D.T og Christoffer J. er veldig bra i filmen. Filmen er mest fengende første halvdel, men det er vel fordi alt er mer positivt da. På slutten går jo alt nedover og alt faller fra hverandre, men jeg syns ikke 2.halvdel er dårligere for det.

Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet
Finnes det mer kjedelige personer enn Dag Solstad,

:overrasket: Elsker Dag Solstad!

Har dårlig erfaring med filmatiserte bøker, så vet ikke om jeg har lyst til å se den.

(Husker jeg så Genanse og verdighet som teateroppsetning. Det var knallbra!)

Skrevet

Hadde heldigvis ikke lest boken - synes ofte det blir nedtur av filmatiserte bøker.

Men det er jo mulig at den er veldig tro mot boken - og at min litt negative følelse er fordi jeg ikke synes den den var tro mot tiden.

De sofaradikale jeg kjente var vesentlig mer glødende og engasjerte enn peronene i filmen (men unntak av Ane DTs rolle).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...