Gå til innhold

hvilke av disse 2 stekepannene ville dere valgt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den øverste fra Tefal. Testet og fått terningkast 6. Den andre har ingen kundeanmeldelser og testresultat å vise til, ukjent.

Tefal er jo også et velkjent merke. Så den ville jeg valgt. Nå glemte jeg å sjekke prisen på de, men jeg ville valgt Tefal pannen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (5 minutter siden):

Den øverste fra Tefal. Testet og fått terningkast 6. Den andre har ingen kundeanmeldelser og testresultat å vise til, ukjent.

Tefal er jo også et velkjent merke. Så den ville jeg valgt. Nå glemte jeg å sjekke prisen på de, men jeg ville valgt Tefal pannen uansett.

tefal er den billigste så ingen ulempe det :)

Anonymkode: 45d60...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Skal du legge så mye penger i ei steikepanne, så vent til 2025 er her, og kjøp en Woll panne. Finnes ingen bedre. Alternativet er å kjøpe i stål, for eksempel Tupperware sin. 

Anonymkode: fdcc4...5e9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velg heller med avtagbart håndtak så får du flere muligheter 

Anonymkode: 85dc3...762

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ingen av de, neste blir rent stål. Har to fra Tefal hvor den minste brukes mest, men den er i ferd med å bli slitt i belegget. Ikke noe er flasset av enda, men er et spørsmål om tid. Det er ikke brukt noe av stål på den, kun plast og tre redskaper. 

Anonymkode: fcfed...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal du legge så mye penger i ei steikepanne, så vent til 2025 er her, og kjøp en Woll panne. Finnes ingen bedre. Alternativet er å kjøpe i stål, for eksempel Tupperware sin. 

Jeg har akkurat byttet ut Woll med Tefal. Woll er fin den men den veier et tonn og oppleves som kronglete å flytte på pga vekt.

Merker ingen forskjell på resultatet av matlagingen ellers.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
minienthe skrev (Akkurat nå):

Jeg har akkurat byttet ut Woll med Tefal. Woll er fin den men den veier et tonn og oppleves som kronglete å flytte på pga vekt.

Enig. Jeg har også en Woll som var ganske dyr og den har jeg måtte bytte ut nå

Anonymkode: f81bb...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ingen av de, neste blir rent stål. Har to fra Tefal hvor den minste brukes mest, men den er i ferd med å bli slitt i belegget. Ikke noe er flasset av enda, men er et spørsmål om tid. Det er ikke brukt noe av stål på den, kun plast og tre redskaper

Bare tre redskaper? Hvordan vet du at du ikke har brukt fire? Eller fem?

Anonymkode: 4de34...f95

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ingen av de, neste blir rent stål. Har to fra Tefal hvor den minste brukes mest, men den er i ferd med å bli slitt i belegget. Ikke noe er flasset av enda, men er et spørsmål om tid. Det er ikke brukt noe av stål på den, kun plast og tre redskaper. 

Har rent stål på jobben, liker den ikke. Håpløs å steke blant annet speilegg i, setter seg lett fast, selv med godt med smør/olje. Mulig det er forskjell på variantene her og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minienthe skrev (14 minutter siden):

Jeg måtte bytte ut min gamle stekepanne da belegget var blitt hakkete og fælt i den, enda jeg alltid bruker plast (ikke metall) redskaper. Men uansett; den nye jeg kjøpte valgte jeg jernpanne fra Le Creuset, og den var kjempefin den... men gud bedre så tung den er! Den er så tung at jeg ikke klarer å løfte den med en hånd lenger, men må ha begge hender fri og bruke begge for å løfte og flytte på stekepannen. Det er litt kronglete og tungvint, ja...

Men nå har jeg kjøpt den, så da får jeg bruke den til den blir utslitt. Det skinnende blanke svarte belegget i den (jernpanne) har allerede blitt slitt vekk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bytter inn den gamle så får 20% på de. Woll synes jeg er for tung og er jo dobbelt så dyr:flau:Stål liker jeg ikke, etter erfaring med en på jobben :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tidligere hatt dyrere merker fra bl.a Fiskars og Scanpan, og foretrekker helt klart Tefal Excellence. 
Den er på tilbud hos Christiana glassmagasin nå https://www.cg.no/products/excellence-frypan-28-cm?variant=45793876476133&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD09YfqI8E1FaKYXDQOuTaj07Da8a&gclid=Cj0KCQiAvbm7BhC5ARIsAFjwNHs6s29PiipoSegkgCq6iYEezavwJCvni960oKd_g6aHAYO3bBqW0GoaAmC_EALw_wcB

Anonymkode: 32474...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
minienthe skrev (7 timer siden):

Woll kommer nå i flere utgaver. De blytunge har jeg brukt lengst. Den minste av dem ble byttet ut for omtrent ett år siden. Jeg var da ikke klar over at det var en lettere variant jeg hadde bestilt før den kom. Men den er like grei, på både platen og i steikeovnen. Har enda ikke prøvd å bake brød i den, men vil tro det er det samme som med de tunge. 
Var en annen tråd om steikepanne for litt siden her inne. Da var det en som påsto at Woll inneholdt ett eller annet husker ikke bokstavbelegg. Dette sjekket jeg opp og det stoffet er nå fjernet fra de nyeste Woll pannene. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har rent stål på jobben, liker den ikke. Håpløs å steke blant annet speilegg i, setter seg lett fast, selv med godt med smør/olje. Mulig det er forskjell på variantene her og da...

Du må lære deg å bruke den. Den skal brukes på en annen måte ennbeleggpannene for at maten ikke skal sette seg fast. 
Vi har en Tupperware i stål, men gidder sjelden å bruke den fordi den krever langsom oppvarming….

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bytter inn den gamle så får 20% på de. Woll synes jeg er for tung og er jo dobbelt så dyr:flau:Stål liker jeg ikke, etter erfaring med en på jobben :ler: 

Det innbyttetilbudet på Jernia, fordrer at du kjøper til full pris. Steikepanne er ofte på 30/40% på Jernia og Tilbords samt OBS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...