Gå til innhold

Å ta med seg gaming-utstyr hjem til jul

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann!

Jeg og typen har vært sammen i noen måneder. Han og datteren hans (6 år) er på besøk til familien på Sørlandet fra jul til nyttår som de vanligvis bare ser noen ganger i året pga lang reisevei. Reagerte litt på at han pakket med seg hele gaming-riggen sin (det er en del jobb) i tillegg til PlayStation til datteren. Han merket at jeg synes det var litt rart, og var raskt ute med å si «er bare hvis jeg får litt tid på kveldene, er ikke sikkert det blir brukt en gang». 

Men brukt har det blitt, ganske mye. Blir gjerne 2-3-4 timer på dagtid, og enkelte dager har han sittet oppe og gamet til 4-5-6 om morgen og sovet til 12-13-14 på dagene, mens moren hans har tatt seg av datteren når hun står opp. Han unnskylder seg med at bestemoren får ikke se barnebarnet sitt så ofte så hun har lyst til å tilbringe tid med henne, og datteren vil også heller vær med bestemor enn med han. Er greit nok det, men tenker at det absolutt ikke er nødvendig å sitte oppe og game hele natten likevel…får litt avsmak. Overreagerer jeg?

Anonymkode: 5bebf...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, er man voksen nok til å ha barn, så er det ikke greit å oppføre seg som en tenåring. 

Anonymkode: 5964a...749

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heisann!

Jeg og typen har vært sammen i noen måneder. Han og datteren hans (6 år) er på besøk til familien på Sørlandet fra jul til nyttår som de vanligvis bare ser noen ganger i året pga lang reisevei. Reagerte litt på at han pakket med seg hele gaming-riggen sin (det er en del jobb) i tillegg til PlayStation til datteren. Han merket at jeg synes det var litt rart, og var raskt ute med å si «er bare hvis jeg får litt tid på kveldene, er ikke sikkert det blir brukt en gang». 

Men brukt har det blitt, ganske mye. Blir gjerne 2-3-4 timer på dagtid, og enkelte dager har han sittet oppe og gamet til 4-5-6 om morgen og sovet til 12-13-14 på dagene, mens moren hans har tatt seg av datteren når hun står opp. Han unnskylder seg med at bestemoren får ikke se barnebarnet sitt så ofte så hun har lyst til å tilbringe tid med henne, og datteren vil også heller vær med bestemor enn med han. Er greit nok det, men tenker at det absolutt ikke er nødvendig å sitte oppe og game hele natten likevel…får litt avsmak. Overreagerer jeg?

For min del er gamere ( voksne ) som bruker timesvis av dagen /tiden sin på det veldig turn off .folk uten barn / dyr ansvar disponerer selvfølgelig tiden som de vil, men folk med ansvar for andre levende individ som velger gaming , opplever jeg som litt avhengig av det. Sikkert ingen vits for deg å kritisere / blande deg opp i det. Bedre å reflektere over om det er noe du ønsker å leve med . 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der har du skutt gullfuglen altså! 

MEN - er dette kun i julen, hjemme hos mor, han oppfører seg som en tenåring ville jeg ikke hengt meg så mye opp i det - om han ellers skjøter jobb, og farsrollen godt. 

Anonymkode: f8987...f1e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Der har du skutt gullfuglen altså! 

MEN - er dette kun i julen, hjemme hos mor, han oppfører seg som en tenåring ville jeg ikke hengt meg så mye opp i det - om han ellers skjøter jobb, og farsrollen godt. 

Anonymkode: f8987...f1e

Er dessverre ikke bare der, gamingen hans er noe jeg har tenkt på en stund. Er ikke uvanlig at han henter datteren på skolen, lager noe rask mat også sier han at «hun hadde lyst til å spille PlayStation så da hadde ikke jeg noe bedre å finne på enn å sette meg ned å game jeg også», også blir de gjerne sitte 2-3 timer begge to…

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er dessverre ikke bare der, gamingen hans er noe jeg har tenkt på en stund. Er ikke uvanlig at han henter datteren på skolen, lager noe rask mat også sier han at «hun hadde lyst til å spille PlayStation så da hadde ikke jeg noe bedre å finne på enn å sette meg ned å game jeg også», også blir de gjerne sitte 2-3 timer begge to…

ts

Det er på mange måter foreldrenes jobb å engasjere ungene med sunne aktiviteter. Ikke bare la ungene ta styringa. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei, er man voksen nok til å ha barn, så er det ikke greit å oppføre seg som en tenåring. 

Støtter denne og  jeg er en gaming mamma 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner godt hvorfor han ble skilt. Han oppfører seg som en lat og uansvarlig tenåring, og lærer opp datteren til å bli akkurat like inaktiv og gamingavhengig som ham. Så himla usjarmerende med godt voksne folk som snur døgnet fordi de gamer hele natta 🤢

Styr unna, eller finn deg i at han er tenåringssønnen din.

Anonymkode: f2436...a77

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri vært sammen med en som er ivrig på sånn spilling. Da hadde vel stua vært opptatt og umulig å se på tv. Nei, da måtte han ha eget rom som han kunne gjemme seg bort på og jeg hatt stua med tv for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (31 minutter siden):

Kunne aldri vært sammen med en som er ivrig på sånn spilling. Da hadde vel stua vært opptatt og umulig å se på tv. Nei, da måtte han ha eget rom som han kunne gjemme seg bort på og jeg hatt stua med tv for meg selv. 

Eksen min hadde eget kontor/gamingrom men var ikke så mye bedre det. Han skulle ofte bare «på kontoret for å ordne noe», og ente opp med å sitte der i timesvis for å game. Skal jeg ha en ny kjæreste så blir det en som ikke gamer. Er så mye hyggeligere med en som har lyst til å tilbringe tid meg meg, finne på ting med barna, hjelpe til med ting som må gjøres osv, fremfor en som hele tiden leter etter tid som han kan bruke på gaming…

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var sammen med en gamer, og aldri igjen. Det blir for mye spilling. En ting er nå om de gjør litt andre ting og. Om denne fyren er sånn som knapt gjør noe annet og får problemer med å gå i besøk fordi han ikke får spilt og slike ting, så hadde jeg ikke orket. Når han ikke har sluttet med spilling av den karakter når han også har barn, da tenker jeg at han aldri gjør det.. 

Anonymkode: 51610...869

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måten han behandler datteren, og resten av familien på, er slett ikke ok. At "datteren heller vil være med bestemor enn han" sier jo også ganske mye. Her ville jeg styrt unna!

Anonymkode: a4843...ef8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj. Det er en gutt som har fått seg barn… så mange røde flag at det der er det bare å rømme før man danner varige bånd! 

Anonymkode: 4c57c...353

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Altså, jeg elsker gaming. Ikke sånn at jeg har svære gaming pc'er eller noe sånt men en ps5 og noe nintendo. Men å holde på sånn som typen din er faktisk ikke greit. Sitte oppe hele natta og unnskylde seg med at bestemor får være sammen med barnebarnet? Så lavmål. Han driter så jævlig i ansvaret sitt som far. Ekstremt turnoff. Jeg er forøvrig k42

Anonymkode: 824da...abc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som gamer selv er jeg faktisk enig med deg TS. Jeg har mann, 3 barn og 2 katter. 

Alle i familien har gaming som interessere. Barna går på e-sport (les dere opp litt). Noe som har stort fokus på fysisk og psykisk trening pluss gaming.

Vi er en aktiv familie både på sommeren og vinteren. Kan fint spille 8 timer om dagen, men da er også fokuset mitt på familien. Samme med mannen.

Dårlige vær dager gått til med gaming ellers er det uteaktiviteter på de fine dagene.

Så finn deg en annen mann TS. Jeg har hvert gift i 15 år og vi klarer fint å balansere gaming med livet.

Anonymkode: 37e90...44a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde takket for meg, forlatt forholdet og forklart ham hvorfor. Vi kvinner skylder hverandre å forklare gamingavhengige mannfolk at avhengigheten deres hindrer et potensielt samliv slik at de til slutt kanskje forstår det selv også

Anonymkode: 51289...368

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne mannen kan du like gjerne sammenligne med en rusmisbruker, Ts!

Han er så avhengig av sitt rusmiddel (gamingen) at han finner på unnskyldninger for alt. Og neida, selvfølgelig "ruser" han seg ikke for mye, han finner jo så mange unnskyldninger for å kunne "ruse" seg.

Det som er langt verre, det er at denne mannen overfører sin egen avhengighetsproblematikk til sitt barn. Han kunne like gjerne vært en alkoholiker eller narkoman som fikk sitt barn rusavhengig.

Jeg hadde sagt fra til ham at hvis han ikke ville gå til behandling for spillavhengighet, så var forholdet over. Antar han i en slik situasjon vil velge gamingen før det virkelige liv hver eneste gang - siden han allerede i dag velger gamingen fremfor eget barn.

Og jeg ville varslet barnets mor om hvor ekstrem fars gaming er.

Anonymkode: ea4df...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det sier noe om han. Han tenker at mamma fikser det så jeg slipper, sånn vil han nok tenke hvis han bor sammen med deg å, «hun fikser så kan jeg slappe av/gjøre det jeg vil». 

Anonymkode: 0fce4...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...