Gå til innhold

Skjermfrie skoler i oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet begynner på skolen om 2,5 år og jeg et motstander av særlig ipad i skolen. Jeg tror at lek er viktig for barn. Noen som kan tipse om skoler hvor dette settes høyt? 

Vi bor oslo øst/sentrum, og det er veldig langt fra både steinerskoler og montessori skoler...

Anonymkode: 76ea2...851

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har barn på Nordstrand skole, og her er det fortsatt veldig lite skjermbruk. Er vel omtrent den eneste skolen i Oslo hvor de fortsatt er veldig tilbakeholdne med skjerm (som i utgangspunktet har hatt økonomiske årsaker, men konsekvensen har jo uansett vært at barna våre i all hovedsak bruker lærebøker og papir 😊). Skolen har også vært omtalt i media flere ganger fordi den fortsatt (heldigvis) er veldig analog.

Men det er sterkt press fra Utdanningsetaten på digitalisering, så det siste året har skolen fått 1:1 PC’er på mellomtrinnet (5.-7. trinn). Jeg opplever likevel at de brukes veldig fornuftig, det aller meste av undervisningen foregår fortsatt på papir og elevene får heldigvis ikke ha med PC’ene hjem. De brukes på skolen nå og da, et par ganger i uka. 

Anonymkode: 9210e...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du finner en vanlig offentlig skole som har tatt avstand fra IPad. Det er heller okke sånn at hvis de ikke bruker iPad så har de masse fokus på lek, selv uten iPad, er det lite lek i offentlig skole. 

Anonymkode: 6a8ef...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke du finner en vanlig offentlig skole som har tatt avstand fra IPad. Det er heller okke sånn at hvis de ikke bruker iPad så har de masse fokus på lek, selv uten iPad, er det lite lek i offentlig skole. 

Nei, dette stemmer ikke. Jeg har en gutt i første klasse (ikke i Oslo), og det lekes MASSE! De har ipader også, men de brukes lite og er aldri med hjem. Det settes av mye tid til frilek.

Anonymkode: 5a9a2...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre bare de private der jeg vet flere dropper det. Det handler jo om at de fleste land er mindre iPad-fikserte enn Norge. Ved siden av de norske privatskolene mener jeg både den franske og tyske skolen har mindre, samt den internasjonale Oslo-skolen.

Anonymkode: 441b1...f85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, dette stemmer ikke. Jeg har en gutt i første klasse (ikke i Oslo), og det lekes MASSE! De har ipader også, men de brukes lite og er aldri med hjem. Det settes av mye tid til frilek.

Anonymkode: 5a9a2...7d9

Beklager, mente å si i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

St. Sunniva bruker ikke iPad (elevene bruker noe PC på ungdomsskolen), og er lett å komme til fra de fleste steder i byen. Men offentlig er den jo ikke...

Anonymkode: fef5d...319

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...