AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Kan noen forklare dette for meg med teskje? Jeg skulle bare rette på et par ting som var feil i skattekortet. Formue, verdi på bil, bare småting. Og så får jeg beskjed om at jeg automatisk blit trekt 53%... Fikk følgelig utbetalt så lite i Desember at jeg går i minus. Hva skjer? Hvordan får jeg rettet det tilbake? Anonymkode: f1d29...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Om din lønn ikke dekker dine utgifter går du i minus ja. For å endre på dette må du enten øke din lønn eller redusere utgifter. Anonymkode: a81d3...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Det er jo bare å endre skattekortet slik at du blir trukket mindre. Jeg endrer mitt flere ganger ila året. Anonymkode: 1dd5b...288 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om din lønn ikke dekker dine utgifter går du i minus ja. For å endre på dette må du enten øke din lønn eller redusere utgifter. Anonymkode: a81d3...5fc Det er ikke lønna eller utgiftene det er noe i veien med, det er skattetrekket. Anonymkode: f1d29...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvordan får jeg rettet det tilbake? Anonymkode: f1d29...647 Du gjør det på nettsidene til Skatteetaten. Samme sted hvor du retta det sist. Du kan også ringe til Skatteetaten. Anonymkode: e9cf9...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Du får ikke gjort noe med det nå i 2024, når har du vel fått din siste lønn. Hvis du har betalt for mye i år, får du det i retur i skatteoppgjøret. Fra januar er det nytt skattekort, du må sjekke at det som ligger inne for neste år ser riktig ut, så blir januar-lønna mer normal. Anonymkode: 0697a...07a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden Du har sannsynligvis fylt ut feil et sted, kanskje på hva du har fått i lønn i år eller noe sånt. Da blir skatten kjempehøy. Se over på nytt i starten av januar, fyll ut "lønn hittil i år = 0" (før første lønning er kommet) og se over alle felt, og korriger om du finner feil. En null for mye et sted kanskje? Se nøye over. Anonymkode: 78f1f...44a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden Helvete ta sosialismen og dette konkursboet av et land, ser mitt er på 44% begynner å bli høy skattenivå i dette landet. Anonymkode: 4b3e3...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden Dette er fordi systemet har regnet ut at du har betalt for lite skatt i 2024. Og når du gjør korrigeringer så sent på året blir trekket så høyt for å « ta igjen» for at du skal få mindre restskatt til neste år. Anonymkode: 4d1a4...721 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden Så feil det var biinntekt som var 44%, burde vært 0% for å jobbe ekstra. Anonymkode: 4b3e3...817 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #11 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får ikke gjort noe med det nå i 2024, når har du vel fått din siste lønn. Hvis du har betalt for mye i år, får du det i retur i skatteoppgjøret. Fra januar er det nytt skattekort, du må sjekke at det som ligger inne for neste år ser riktig ut, så blir januar-lønna mer normal. Anonymkode: 0697a...07a Det er jo null trøst, iom at jeg går glipp av all avkastningen på de pengene i flere måneder fremover.. Føler meg som en idiot. Skatteetaten har bare byttet over fra tabell til prosent, og jeg skjønner ikke hvorfor. Ikke får jeg logget inn heller (er på et sted uten dekning, og da funker ikke Bank-ID) Anonymkode: f1d29...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er fordi systemet har regnet ut at du har betalt for lite skatt i 2024. Og når du gjør korrigeringer så sent på året blir trekket så høyt for å « ta igjen» for at du skal få mindre restskatt til neste år. Anonymkode: 4d1a4...721 Ok, da tror jeg at jeg skjønner... Har ikke tjent noe mer i 2024 enn vanlig, men det kan jo være andre noe annet som gjør det Anonymkode: f1d29...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #13 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helvete ta sosialismen og dette konkursboet av et land, ser mitt er på 44% begynner å bli høy skattenivå i dette landet. Anonymkode: 4b3e3...817 Det er jo det ironiske; landet er ikke noe konkursbo. Vi håver inn penger som aldri før. Det kommunene og er vi med inntekt og jobb som får mindre og mindre. SV sitter jo og manipulerer folk til å tro at man er kjeltring om man tjener litt mer enn en nyutdannet sykepleier. Og de får jo gjennomslag for det utroligste for tida. Anonymkode: 9298b...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helvete ta sosialismen og dette konkursboet av et land, ser mitt er på 44% begynner å bli høy skattenivå i dette landet. Anonymkode: 4b3e3...817 Hvis du har fått det til å bli 44% i 2025 så har du gjort noe feil. At dere får høyt skattetrekk om dere først legger inn korrekt opplysninger i årets siste måneder - vell det kunne dere unngått med å trekk korrekt hele året eller så godt så korrekt. Det at det blir høyt da handler jo om at skatteetaten ser på hva dere skulle betalt ( gitt endringer) og hva dere har betalt. Anonymkode: 8a681...6c8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #15 Del Skrevet 16 timer siden Hva viser nye skattekortet da? Her har jeg lav inntekt så har trekk på 18% skatt, har bil og huslån. Sønnen som ikke har lån har 32% Vennine sa ho snart ga opp ja høy inntekt fikk litt sjokk når ho sa ho hadde inntekt på over 900.000 kr men må trekke 42% skatt har ikke lån. Anonymkode: 89c1a...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #16 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du har fått det til å bli 44% i 2025 så har du gjort noe feil. At dere får høyt skattetrekk om dere først legger inn korrekt opplysninger i årets siste måneder - vell det kunne dere unngått med å trekk korrekt hele året eller så godt så korrekt. Det at det blir høyt da handler jo om at skatteetaten ser på hva dere skulle betalt ( gitt endringer) og hva dere har betalt. Anonymkode: 8a681...6c8 Ikke nødvendigvis. Vennine har skattetrekk på 42% . Anonymkode: 89c1a...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok, da tror jeg at jeg skjønner... Har ikke tjent noe mer i 2024 enn vanlig, men det kan jo være andre noe annet som gjør det Anonymkode: f1d29...647 Du må sjekke skattekortet, om forventet er riktig, og de andre tallene stemmer. Så korrigerer du hvis det er feil. Da skal du få rett skattetrekk gjennom hele året. Anonymkode: 4d1a4...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet 16 timer siden #18 Del Skrevet 16 timer siden (endret) . Endret 14 timer siden av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva viser nye skattekortet da? Her har jeg lav inntekt så har trekk på 18% skatt, har bil og huslån. Sønnen som ikke har lån har 32% Vennine sa ho snart ga opp ja høy inntekt fikk litt sjokk når ho sa ho hadde inntekt på over 900.000 kr men må trekke 42% skatt har ikke lån. Anonymkode: 89c1a...0bc Renter på lån og gjeld gir fradrag på skatten Anonymkode: 4d1a4...721 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo det ironiske; landet er ikke noe konkursbo. Vi håver inn penger som aldri før. Det kommunene og er vi med inntekt og jobb som får mindre og mindre. SV sitter jo og manipulerer folk til å tro at man er kjeltring om man tjener litt mer enn en nyutdannet sykepleier. Og de får jo gjennomslag for det utroligste for tida. Anonymkode: 9298b...603 Joda, men statens utgifter er nå 1900 milliarder i året, og legger man til grunn den fremtidige inntektsnedgangen og utgiftsoppgangen, så ser regnestykket forferdelig stygt ut. Til sammenligning er 1900 milliarder mer enn all formuen til landets 400 rikeste personer. Anonymkode: 4b3e3...817 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå