Gå til innhold

Voksen stesønn har flyttet inn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stesønnen er straks 30 år, av ulike grunner kom han flyttende tilbake til hjembyen i midten av november. Vi sa selvsagt at han kunne bo hos oss frem til han fant seg en permanent leilighet. Herre min skaper for en tabbe det var, han har bestemt seg for å ikke bestemme seg enda for hva han vil gjøre i fremtiden. Dermed bor han her, heldigvis jobber han i en form for rotasjon og er borte 3-7 dager hver 3 uke. Så da får vi barnefri, for ja han er et barn. Til og med faren som egentlig forguder sin sønn er sjokkert og skuffet.

Han fikk beskjed om å bidra med 4-500 kroner i uka for å dekke mat og strøm, jeg fikk en vipps på 400 kr andre uka han bodde her, siden ingenting. Han tar med seg fat og glass opp i loftstuen som han nå disponerer og skjønner ikke hvorfor skapet ikke på magisk vis har en utømmelig tilgang til fat og glass. For han kommer ikke ned med dem igjen for å få dem vasket.

Han spiser 5 kokte egg til frokost uten tanke for at andre kanskje vil ha egg også.  Han er negativ som dagen er lang, alt er alle andres feil. Ble forbanna på 2 kompiser som skal gifte seg til sommeren, for nå fucket de opp hans planer for ferie. 

Puuhh der fikk jeg ut noe av frustrasjonen!

Anonymkode: 2d622...c0d

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Far må sende vippskrav og sette grenser, han må både rydde og bidra. Og jeg ville gitt han en dato for utflyttelse. 

Anonymkode: 63150...99e

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer sikkert til å prøve seg på deg etterhvert. 

Anonymkode: f01a2...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at mor stiller opp for sønnen sin 😊

Du har vel pratet med henne om dette? Hva sier hun?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (2 minutter siden):

Bra at mor stiller opp for sønnen sin 😊

Du har vel pratet med henne om dette? Hva sier hun?

Hvorfor skal stemor snakke med stesønnens mor? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si nå bare til han at nå er det nok og at dere veldig snart ønsker å bo alene igjen. Gi han en dato f.eks. 1 februar til å finne seg en leilighet. Dette gjorde mine foreldre når vi (ungene) var ett sted mellom 20-22 og hadde jobb og vi ikke var flink å bidra. Da tåler en på 30 det strålende fint også. 

Anonymkode: e954e...bbc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Her må dere bare sette ned foten. Krev husleie, 500 i uka til litt mat er bare tull og han tar dere jo ikke på alvor i det hele tatt. Hanner 30 og trenger ingen dulling, han får skaffe seg bolig innen en viss frist ellers får han finne på noe lurt så han ikke står uten tak over hodet, det er ikke synd på han. 

Anonymkode: 73ead...dc7

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Far må kaste ham ut.

Dere hjelper ham heller ikke sånn som ting er nå.

Anonymkode: 78653...4d7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Krev 10.000 i mnd for husleie. Det koster penger med bolig, strøm, kommunale avgifter. Sett på kodelås der maten er, eller krev 5000 ekstra for kost. Gi ham 3 måneder til å finne sitt eget. Her lå far faktisk sette foten ned. 

Anonymkode: eba5f...5fd

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sier han når faren tar alvorsprat med ham om dette, da?

Anonymkode: e97bb...271

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakker han med deg som stemor. Gutten har problemer å trenger et sted å bo. Det første du tenker på er hvordan du raskest mulig kan kaste han ut? Skammelig.  

Anonymkode: ec979...bdf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stakker han med deg som stemor. Gutten har problemer å trenger et sted å bo. Det første du tenker på er hvordan du raskest mulig kan kaste han ut? Skammelig.  

Når du straks er 30 år er du ingen gutt mer…

Anonymkode: f656d...a00

• Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gutten? Du mener den voksne mannen på 30 år??

Anonymkode: d8adb...146

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gutt? Han er en voksen mann som utnytter at han får gratis kost og losji. For ja, de 500 i uka ser ikke ut til å dekke mer enn forbruket han har på egg. På tide å slutte å dulle med voksne mennesker 

Anonymkode: 73ead...dc7

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Stesønnen er straks 30 år, av ulike grunner kom han flyttende tilbake til hjembyen i midten av november. Vi sa selvsagt at han kunne bo hos oss frem til han fant seg en permanent leilighet. Herre min skaper for en tabbe det var, han har bestemt seg for å ikke bestemme seg enda for hva han vil gjøre i fremtiden. Dermed bor han her, heldigvis jobber han i en form for rotasjon og er borte 3-7 dager hver 3 uke. Så da får vi barnefri, for ja han er et barn. Til og med faren som egentlig forguder sin sønn er sjokkert og skuffet.

Han fikk beskjed om å bidra med 4-500 kroner i uka for å dekke mat og strøm, jeg fikk en vipps på 400 kr andre uka han bodde her, siden ingenting. Han tar med seg fat og glass opp i loftstuen som han nå disponerer og skjønner ikke hvorfor skapet ikke på magisk vis har en utømmelig tilgang til fat og glass. For han kommer ikke ned med dem igjen for å få dem vasket.

Han spiser 5 kokte egg til frokost uten tanke for at andre kanskje vil ha egg også.  Han er negativ som dagen er lang, alt er alle andres feil. Ble forbanna på 2 kompiser som skal gifte seg til sommeren, for nå fucket de opp hans planer for ferie. 

Puuhh der fikk jeg ut noe av frustrasjonen!

Er det deg Kronprins Haakon?

Endret av Ti T Usen
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ti T Usen skrev (5 timer siden):

Er det deg Kronprins Haakon?

Ha ha morsomt.🤣

Mindre morsomt at folk mener jeg er ubrukelig stemor, han er snart 30 og bør klare og oppføre seg. Forslag om å snakke med mora er helt hull i hodet, gutten var flyttet hjemmefra da jeg kom inn i bildet så jeg har aldri hatt noe med henne å gjøre, blir litt rart å ringe henne nå.

Ellers så leste jeg tråden for min mann, han er helt enig i galskapen og skal snakke med sønnen rett over nyttår. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ha ha morsomt.🤣

Mindre morsomt at folk mener jeg er ubrukelig stemor, han er snart 30 og bør klare og oppføre seg. Forslag om å snakke med mora er helt hull i hodet, gutten var flyttet hjemmefra da jeg kom inn i bildet så jeg har aldri hatt noe med henne å gjøre, blir litt rart å ringe henne nå.

Ellers så leste jeg tråden for min mann, han er helt enig i galskapen og skal snakke med sønnen rett over nyttår. 

Rett over nyttår? Hvorfor ikke nå? Kanskje det heller blir rett over påske, som deretter blir rett over sommeren?

Anonymkode: dfb39...a84

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg synes det er totalt forkastelig av en snart 30år gammel mann å oppføre seg slik. Han må i det minste betale for seg. 

Men, 

midten på november er ikke så lenge siden. Det er en god måned liksom. Det har jo vært jul og greier. Ikke den beste tiden å finne seg en leilighet går jeg ut ifra. 

Anonymkode: 778aa...1d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det din eller mannen din sin bolig, og hvor lenge har dere vært sammen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha! Kanskje lille Marius også bare er en liten stakkars gutt? Han kan vel ikke noe for det, hvem kan vel sette ham i fengsel?

Anonymkode: 34438...f07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...