Gå til innhold

Bli sammen med noen du ikke har sterke følelser for?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ville dere blitt sammen med noen dere ikke hadde strerke følelser for? 

Det er mye snakk om at kvinner velger feil menn, når de velger de de syns er fine. Går etter følelsene. 

Også at forhånds bestemte ekteskap kan hå bra. 

Hvis dere fant en kjempe ålreit person, som hadde alt du ønsker, som gjerne ville ta det videre, men dere ikke har de sterke følelser, tenner ikke på personen. Ville dere tatt det videre? Kan det bli noe bra ut av slikt selv om det virker som fornuftsekteskap?

Anonymkode: e3561...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du hadde sagt til personen at du ikke tenner på han og ikke har følelser… ville han blitt sammen med deg da?

Anonymkode: 5aa30...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du hadde sagt til personen at du ikke tenner på han og ikke har følelser… ville han blitt sammen med deg da?

Sannsynligvis ikke. Syns bare folk på KG nærmest anbefaler deg å ikke springe etter følelser og forelskelse, fordi det kan jo være limerence og traumabond. Blir ganske forvirret av hva man gjør da. Om det er best å bare være venner , gode kompiser gå etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig med denne. Kanskje er du ok med å leve livet med noen du ikke føler noe for, men hvorfor lure andre til å leve et kjærlighetsløst liv? 

Om du vil ta til takke med en partner du ikke er forelsket i og ikke synes er seksuelt attraktiv, så har du selvfølgelig lov til det. Men da må du være åpen og ærlig med potensielle partnere at du er ute etter et partnerskap og vennskap, og at romantisk kjærlighet og sex basert på gjensidig attraksjon ikke er en del av pakken. 

Anonymkode: 319ca...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sannsynligvis ikke. Syns bare folk på KG nærmest anbefaler deg å ikke springe etter følelser og forelskelse, fordi det kan jo være limerence og traumabond. Blir ganske forvirret av hva man gjør da. Om det er best å bare være venner , gode kompiser gå etter det?

På KG så er det jo en del med traumatiske opplevelser, betyr ikke at forelskelse er negativt. Forelskelse er naturens måte å sikre at mennesker faktisk gidder å forplante seg…

Forelskelse gjør at du liker noen nok til å ville være intim med dem. Og så er det liv å bruke hodet i tillegg, og ta ting litt rolig for å sikre at personen du møter har gode intensjoner og vil bygge et liv med deg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På KG så er det jo en del med traumatiske opplevelser, betyr ikke at forelskelse er negativt. Forelskelse er naturens måte å sikre at mennesker faktisk gidder å forplante seg…

Forelskelse gjør at du liker noen nok til å ville være intim med dem. Og så er det liv å bruke hodet i tillegg, og ta ting litt rolig for å sikre at personen du møter har gode intensjoner og vil bygge et liv med deg.

Ja, jeg har dessverre begynt å se på forelskelse som noe negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg har aldri fått det der til, har prøvd i håp om at følelsene kommer etterhvert, men det har ikke funka hittil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det kunne jeg ikke. Men hvis jeg tenner på en, og liker han veldig godt, men ikke er forelsket. Så kunne jeg fint ha innledet et forhold til han. For hvis vi da har det veldig bra sammen over tid, og bra sex. Så kommer mest sannsynlig følelsene etter hvert. Men jeg må jo tenne på han. 

Anonymkode: b6c54...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min venninne traff for mange år siden en fyr som hun tenkte hadde alle de egenskapene hun ønsket seg, men som hun ikke var fysisk tiltrukket av. Hun rådførte seg med mange, og jeg var en av de som var negativ, tenkte at noe så grunnleggende som attraksjon må være på plass for at det forhold skal fungere. 
Hun valgte imidlertid å gi det en sjanse, og de traff hverandre litt av og på over et års tid. Ettehvert endre hun litt syn på ham, de ble bedre kjent, og ble senere forelsket. De giftet seg og er fortsatt sammen. Jeg føler meg i etterkant litt dum mtp rådet jeg ga henne… 😅 Er ikke alle som opplever det samme som henne sikkert, men jeg har i alle fall tenkt at man kanskje må gi ting litt tid, hvis det er noe positivt «i bunnen», for å se om det kanskje er noe mer å bygge på etter hvert?

Anonymkode: c3430...d92

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, for jeg er redd det er det eneste jeg så langt har gjort her i livet. Var så rask med å hoppe inn i noe, å det ut av interessen over å finne en ny spennende, ikke bryggene føelsler.

Førte til tamt sexliv, må virkelig like noen.

Anonymkode: a532f...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Selvsagt ikke, for et absurd spørsmål.

Anonymkode: 50e9b...cf2

Er jo mange som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig forelsket i min x. Da styrte bare hjerte og ikke særlig fornuften når det gjaldt ham.

Han jeg nå har til kjæreste er jeg blitt veldig glad i. Jeg elsker å ligge å kose med ham, og sexen er også bra.

Da jeg traff ham fikk jeg ikke forelskede følelser. Men jeg ble nysgjerrig på ham. Jeg likte å være sammen med ham. Jeg hadde det bedre på veldig mange plan. Jeg hørte veldig på fornuften. Jeg er veldig glad for det ble han og meg. Jeg har en utrolig varm og god følelse for ham, men forelskelse har jeg ikke hatt. Likevel bedre enn en forelskelse.

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt spørsmål TS. Alle på KG vil ha ulik erfaring, fordi vi alle møter ulike menn. Men generelt ser jeg på nesten alle venner og meg selv, at de forholdene hvor forelskelsen vokser over tid, er de som bærer de søteste frukter senere i livet. Har mannen din masse kvaliteter du kan bli sjarmert av, er det helt ok å ikke elske han med en gang. Men lov deg selv å være lojal og god mot han. 

Forelskelse kan være forbannelse når du mister all fornuft i prosessen, mener da jeg. Da kan du gå fem på. 

Anonymkode: 1bf00...967

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forelskelse er kanskje ikke nødvendig for meg for at jeg skal kunne gå inn i et forhold med noen, men seksuell tiltrekning er nødvendig, og jeg må jo like vedkommende.

Anonymkode: 85ca6...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville dere blitt sammen med noen dere ikke hadde strerke følelser for? 

Det er mye snakk om at kvinner velger feil menn, når de velger de de syns er fine. Går etter følelsene. 

Også at forhånds bestemte ekteskap kan hå bra. 

Hvis dere fant en kjempe ålreit person, som hadde alt du ønsker, som gjerne ville ta det videre, men dere ikke har de sterke følelser, tenner ikke på personen. Ville dere tatt det videre? Kan det bli noe bra ut av slikt selv om det virker som fornuftsekteskap?

Jeg tolker aldri de trådene sånn- jeg tolker det som at problemet er at mange bare gir de aller kjekkeste en sjanse. At man ikke går på 1 (eller 2 eller 3) dater med menn som man mer tenker at ser helt greie ut. Det gir mening å ikke sile for mye på utseende, fordi man utenfor tinderbobla typisk ville falt for folk med veldig mye ulikt utseende dersom man tar seg tid til å bli kjent. De fleste jeg har blitt forelsket i tenkte jeg ikke at så spesielt bra ut første gang jeg så de.

Men dette betyr jo ikke at man skal gå inn i forhold med de man ikke ender opp med følelser for, eller før man evnt får følelser.. Det er problemet med dagens datingkultur hvor man enten dater helt useriøs, eller er så seriøs at man helst skal bli sammen helt med en hang. Og det fører jo til at de som får følelser får de av mer overfladiske grunner. Det burde være innenfor å si "Jeg blir gjerne mer kjent, men jeg har ikke fått følelser enda, og da virker det rart å ta steget videre", men det er det sikkert ikke  

Anonymkode: 328cb...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke. Jeg trives kjempegodt som singel og er ikke villig til å måtte ta hensyn til en jeg ikke har sterke følelser for. 

Anonymkode: 1d14e...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...