AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg er nå gravid med mitt andre barn, jeg opplevde fødselsdepresjon etter forrige fødsel og begynner nå å kjenne på at jeg sliter en god del. Jeg sliter spesielt i jobbsammenheng og synes dagene generelt er veldig tunge, dette går utover både samlivet hjemme og arbeidsmiljø.. har ikke snakket med arbeidsgiver om dette da hun enda ikke vet at jeg er gravid og jeg ønsker å holde det skjult en stund til. De aller fleste dager tenker jeg at jeg vil sykemelde meg, begynne i behandling og få det bedre med meg selv men får umiddelbart dårlig samvittighet ovenfor jobben. Min fastlege er også veldig fullbooket, så synes det er vanskelig å få noe kontakt der. Jeg søker egentlig bare litt tips til hvordan håndtere dette på best mulig, helst fra noen som har erfaring. På forhånd takk ❤️ Anonymkode: fafac...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Ta kontakt med jordmor og forklar. Jeg fikk gå til psykolog på helsestasjonen i sist svangerskap for å forebygge depresjon. Anonymkode: e4265...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Eg har nettopp fått nummer 2, og opplevde mykje det samme som deg. Depresjon med første, som var kolikk-barn som aldri har sove noko godt. Skjønte ikkje sjølv eg var deprimert før førstemann var nesten eit år. No har eg ein 5 veker gammal baby, og forskjellen er så ubeskrivelig! Eg får vondt av alt eg og førstemann gjekk glipp av sammen! No koser eg meg med nattevåk, amming, gulp og alt, og følelsane for babyen er så sterke allereie.. For min del har eg snakka mykje med partner, jordmor og vart sjukemeldt siste del av svangerskapet. No har vi vore veldig og fått ein "enkel" baby som nr 2, det hjelper så klart! Men mitt råd er, prioriter familien og deg denne perioden. Jobb er jobb, det er bra å ha god arbeidsmoral, men hverken du eller jobben kjem bedre ut av at du går rett i kjellaren... Snakk med nokon, helst både partner og jordmor/lege. Eg fekk mykje støtte med jordmor, og ho hjalp meg både prosessere forrige barselperiode og forberede meg til no. Eg håper du får ein bedre opplevelse med dette barnet! Det fortjener både du og familien ♥️ Anonymkode: 05c1c...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå