AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Del Skrevet 27. desember 2024 Vi skal få oss kattunge i starten av februar, dette blir første katten vår (i voksen alder, vi er selv vokst opp med katter da vi var små, mens vi selv har hatt hunder da vi flyttet ut). Lurer derfor på hva som er must haves, og hva man egentlig ikke trenger. Han blir nok en stor katt, så er jo litt tips ift størrelse på matskål, seng, ect. Hvilket kattesand som er bra osv. Ja, rett og slett alt av tips og triks taes i mot med takk. Han blir selvsagt kastrert, chippet, vaksinert og alle de tingene der. Anonymkode: d7f3c...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Del Skrevet 27. desember 2024 Stor nok katteluke når den tid kommer. Vår pus elsker også vannfontenen sin, med sildrende vann. Bare ikke ha en som bråker/sildrer. Og et skikkelig stødig klorestativ med hule/hengekøye bernegnet på store katter. Styr unna billige greier i papp Anonymkode: 7dfaf...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Del Skrevet 27. desember 2024 Man må ha vannskål, matskål, dokasse og bur i riktig størrelse. Man bør ha noen leker og klorestativ. Matskål kommer an på hvor ofte dere vil fylle på. Jeg har en skål på ca 20 cm diameter, og 4-5 cm dybde. Fyller på annenhver dag, det holder til tre katter. Noen jeg pleier passe har automat som fylles hver tredje uke. Andre har små skåler som må fylles to ganger daglig for en pus. Jeg har 2 liters vannfontene, men ikke alle katter liker vannfontener. Jeg bruker kun trepellets i kassene mine, jeg kan ikke fordra kattesand over hele huset. Jeg har en vegghengt hengekøye, ellers har jeg ikke noe klorestativ. Kun en pus bruker hengekøye, de andre 2 hater hengekøyer, huler og lignende, og ingen av de har aldri brukt klorestativer, uansett varianter. Har prøvd flere typer kattehuler, kattesenger og klorestativer, ingenting blir brukt hos meg. De sover i vinduskarmer, i sofaen, midt på stuegulvet, på dørmatte, over alt ellers utenom kattesenger. Anonymkode: 0a47f...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 27. desember 2024 #4 Del Skrevet 27. desember 2024 Forsikring, ofte er Agria best. En normal do som er grei og enkel å rengjøre. Det er bra om bunnen er høyere bak på kassen siden mange guttekatter tisser rett på veggen. Jeg foretrekker kasser som kan åpnes slik som dette for enkel rengjøring: Ever Clean sand er en god sand. Etter hvert kan man forsøke å gå over til trepellets (stor sekk fra felleskjøpet) og pee Wee-toalett, det er billigere, mindre rusk utover men ofte vanskelig å få kattunger til å bruke. En stødig vannskål som ikke kan veltes, og som enten står på et vanntett gulv eller et brett (et annet sted enn maten siden katter helst drikker en annen plass en de spiser). En vannfontene er bra på sikt. Våre liker denne: Vid matskål. Katten foretrekker at værhårene ikke kommer borti kanten på skålen når de spiser, dermed er fat eller vid skål bedre enn dyp og trang. Klatretre om man har plass. Ellers kommer den til å sove hvor den vil og leke med alt, der har man gjerne ikke så stor innflytelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå