Gå til innhold

Hvilken kake kan dette være M

Prelunia

Anbefalte innlegg

Jeg smakte en julekake her om dagen. Den inneholdt mandler , havregryn, hvetemel og smør i hvert fall. Det så ut som brune pinner - bare lyse, og uten sukker/mandler på toppen. Konsistensen var lik som brune pinner.

Noen som kan ha en idé om hvilken kake dette kan ha vært ? Har prøvd å google uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prelunia skrev (13 minutter siden):

Jeg smakte en julekake her om dagen. Den inneholdt mandler , havregryn, hvetemel og smør i hvert fall. Det så ut som brune pinner - bare lyse, og uten sukker/mandler på toppen. Konsistensen var lik som brune pinner.

Noen som kan ha en idé om hvilken kake dette kan ha vært ? Har prøvd å google uten resultat.

Kolakaker? 

Anonymkode: 5bf79...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt som havrekjeks, som er kuttet i pinner i stedet for rundinger? 
Jeg baker ofte ulike varianter av havrekjeks, og sprer de ut over en flate og deler opp med pizzahjul, i stedet for å stikke ut rundinger eller forme kuler først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (3 minutter siden):

Det er ikke så enkelt som havrekjeks, som er kuttet i pinner i stedet for rundinger? 
Jeg baker ofte ulike varianter av havrekjeks, og sprer de ut over en flate og deler opp med pizzahjul, i stedet for å stikke ut rundinger eller forme kuler først. 

Kunne minne litt om havrekjeks,  men det er vel ikke mandler i havrekjeks? . Jeg spurte hvilke kaker det var,  men har selvfølgelig glemt navnet. Husker bare at hun svarte at det var halvparten mandler og halvparten havregryn,  mel og smør - muligens flere ting også , men det er disse jeg husker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kolakaker? 

Anonymkode: 5bf79...653

Det er ikke havregryn i kolakaker 

Anonymkode: f817e...f5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tanker fra ChatGPT: 

Kjeks eller julekaker med en blanding av havregryn og mandler kan være både tradisjonelle og mer moderne varianter. Her er noen forslag som kan passe:

1. Havremakroner med mandler

• Lages med havregryn, malte mandler eller mandelmel, sukker og eggehviter.

• Kan tilsettes litt vanilje eller kanel for ekstra smak.

2. Havreflarn med mandler

• Tynne, sprø kjeks laget med havregryn og hakkede mandler.

• Ofte dyppet i sjokolade for en luksuriøs vri.

3. Mandel- og havregrynskjeks

• Enkle kjeks hvor havregryn og mandler utgjør hovedingrediensene, gjerne sammen med smør, honning eller brunt sukker.

4. Havre- og mandelkjeks med krydder

• Julete versjon av havrekjeks med krydder som kanel, ingefær eller kardemomme.

5. Kransekakebiter med havregryn

• Inspirert av kransekakeoppskriften, men tilsatt havregryn for en mykere tekstur.

6. Julecookies med mandler og havre

• Store cookies med havregryn og grovhakkede mandler, eventuelt tilsatt rosiner eller sjokolade.

Kan fikse oppskrift også, siden AI var på tilbudssiden der og🤣 

Fikk ikke noe konkret svar da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prelunia skrev (4 timer siden):

Kunne minne litt om havrekjeks,  men det er vel ikke mandler i havrekjeks? . Jeg spurte hvilke kaker det var,  men har selvfølgelig glemt navnet. Husker bare at hun svarte at det var halvparten mandler og halvparten havregryn,  mel og smør - muligens flere ting også , men det er disse jeg husker. 

Jeg har fem-seks ulike havrekjeks-oppskrifter jeg veksler mellom, og jeg varierer ofte på om jeg har mandler, nøtter, kokos, sjokolade eller annet i.

Anonymkode: 52044...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har fem-seks ulike havrekjeks-oppskrifter jeg veksler mellom, og jeg varierer ofte på om jeg har mandler, nøtter, kokos, sjokolade eller annet i.

Anonymkode: 52044...2ca

Oj, ikke meningen være anonym.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...