Prelunia Skrevet 27. desember 2024 #1 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg smakte en julekake her om dagen. Den inneholdt mandler , havregryn, hvetemel og smør i hvert fall. Det så ut som brune pinner - bare lyse, og uten sukker/mandler på toppen. Konsistensen var lik som brune pinner. Noen som kan ha en idé om hvilken kake dette kan ha vært ? Har prøvd å google uten resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Del Skrevet 27. desember 2024 Prelunia skrev (13 minutter siden): Jeg smakte en julekake her om dagen. Den inneholdt mandler , havregryn, hvetemel og smør i hvert fall. Det så ut som brune pinner - bare lyse, og uten sukker/mandler på toppen. Konsistensen var lik som brune pinner. Noen som kan ha en idé om hvilken kake dette kan ha vært ? Har prøvd å google uten resultat. Kolakaker? Anonymkode: 5bf79...653 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 27. desember 2024 #3 Del Skrevet 27. desember 2024 Det er ikke så enkelt som havrekjeks, som er kuttet i pinner i stedet for rundinger? Jeg baker ofte ulike varianter av havrekjeks, og sprer de ut over en flate og deler opp med pizzahjul, i stedet for å stikke ut rundinger eller forme kuler først. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 27. desember 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 27. desember 2024 Taluno skrev (3 minutter siden): Det er ikke så enkelt som havrekjeks, som er kuttet i pinner i stedet for rundinger? Jeg baker ofte ulike varianter av havrekjeks, og sprer de ut over en flate og deler opp med pizzahjul, i stedet for å stikke ut rundinger eller forme kuler først. Kunne minne litt om havrekjeks, men det er vel ikke mandler i havrekjeks? . Jeg spurte hvilke kaker det var, men har selvfølgelig glemt navnet. Husker bare at hun svarte at det var halvparten mandler og halvparten havregryn, mel og smør - muligens flere ting også , men det er disse jeg husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #5 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kolakaker? Anonymkode: 5bf79...653 Det er ikke havregryn i kolakaker Anonymkode: f817e...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Del Skrevet 27. desember 2024 Ikke mandler heller Anonymkode: f817e...f5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oss-to Skrevet 27. desember 2024 #7 Del Skrevet 27. desember 2024 Biscotti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. desember 2024 #8 Del Skrevet 27. desember 2024 Tanker fra ChatGPT: Kjeks eller julekaker med en blanding av havregryn og mandler kan være både tradisjonelle og mer moderne varianter. Her er noen forslag som kan passe: 1. Havremakroner med mandler • Lages med havregryn, malte mandler eller mandelmel, sukker og eggehviter. • Kan tilsettes litt vanilje eller kanel for ekstra smak. 2. Havreflarn med mandler • Tynne, sprø kjeks laget med havregryn og hakkede mandler. • Ofte dyppet i sjokolade for en luksuriøs vri. 3. Mandel- og havregrynskjeks • Enkle kjeks hvor havregryn og mandler utgjør hovedingrediensene, gjerne sammen med smør, honning eller brunt sukker. 4. Havre- og mandelkjeks med krydder • Julete versjon av havrekjeks med krydder som kanel, ingefær eller kardemomme. 5. Kransekakebiter med havregryn • Inspirert av kransekakeoppskriften, men tilsatt havregryn for en mykere tekstur. 6. Julecookies med mandler og havre • Store cookies med havregryn og grovhakkede mandler, eventuelt tilsatt rosiner eller sjokolade. Kan fikse oppskrift også, siden AI var på tilbudssiden der og🤣 Fikk ikke noe konkret svar da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Del Skrevet 27. desember 2024 Prelunia skrev (4 timer siden): Kunne minne litt om havrekjeks, men det er vel ikke mandler i havrekjeks? . Jeg spurte hvilke kaker det var, men har selvfølgelig glemt navnet. Husker bare at hun svarte at det var halvparten mandler og halvparten havregryn, mel og smør - muligens flere ting også , men det er disse jeg husker. Jeg har fem-seks ulike havrekjeks-oppskrifter jeg veksler mellom, og jeg varierer ofte på om jeg har mandler, nøtter, kokos, sjokolade eller annet i. Anonymkode: 52044...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 27. desember 2024 #10 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har fem-seks ulike havrekjeks-oppskrifter jeg veksler mellom, og jeg varierer ofte på om jeg har mandler, nøtter, kokos, sjokolade eller annet i. Anonymkode: 52044...2ca Oj, ikke meningen være anonym. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå