AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Del Skrevet 27. desember 2024 Kasterert gutt på fire år. Han kan ha matskålen full. Men nekter å spise før jeg har fylt på. Om så bare noen biter. Da begynner han først å spise. Da er maten «servert». 🤔 Anonymkode: 4c2fc...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Del Skrevet 27. desember 2024 Hehe, for en søtnos 😅❤️ Min katt gjør ikke dette, men har andre rare vaner. De har sine personligheter og særtrekk 😅 Anonymkode: 260d1...e5f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Del Skrevet 27. desember 2024 Min tidligere pus gjorde dette. Katteanalysatoren jeg bodde med sa det var fordi hun ikke ville tømme skålen i frykt for å ikke få mat senere, og da ville porsjonere ut de siste bitene. det blir mye svinn eller uhygienisk i skålen om de ikke spiser opp da. Anonymkode: 5dbbb...0d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 27. desember 2024 #4 Del Skrevet 27. desember 2024 Mange katter vil også la være å spise om skålen er halvfull. Dette er fordi når de må dyppe hodet lenger nedi skålen så kan værhårene komme borti kantene. Dette kan oppfattes som ubehagelig og gjøre at katten lar være å spise før skålen er fylt opp slik at de unngår dette, 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #5 Del Skrevet 27. desember 2024 Ser det hos oss også, med våre to katter. De liker at skålene er fulle, men om de blir sultne nok, spiser de allikevel. Om de stirrer på en halvfull skål med mat og ønsker påfyll, er de ikke så veldig sultne. Anonymkode: e6df6...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Del Skrevet 27. desember 2024 Prøv en vanlig flat tallerken. Anonymkode: 0cb2e...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julenissenerher Skrevet 27. desember 2024 #7 Del Skrevet 27. desember 2024 Min katt liker at jeg rister skåla eller fyller på. Kan ha med lukt å gjøre? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. desember 2024 #8 Del Skrevet 27. desember 2024 Har hørt det samme som @Tabris skriver; de liker ikke at værhårene dras borti kantene på en dyp skål, og liker derfor best å spise fra full skål, fra toppen, uten å måtte trykke værhårene ned i skåla. Prøv med en flat te-asjett og server tørrfôret på den en periode? Se om de forlanger påfyll da også før de spiser? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg elsker slike små særheter i katter 🥰 mine to gjør ikke det med våtfor og tørrfor, men det hender seg at de får torsk og da spiser de ikke før de får første bit servert fra hånden min 😻 Anonymkode: 59b17...9cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Så herlig 😅 Og jeg som trodde det bare var min som holdt på sånn 🤪 Ofte tømmer jeg matskålen tilbake i bøtten og fyller samme maten tilbake i skålen. Da er han fornøyd 😅😻 Anonymkode: 562e8...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Mine kan klage litt. Men de får spise opp. Blir så mye svinn om jeg skal kaste fulle skåler hele tiden. Anonymkode: c13da...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 Kan det tenkes at mat som har lagt en stund i en skål blir opplevd som mindre smakfull? Maten holder seg jo best i lukket beholder. Min katt får mat på flat tallerken. Veier opp på morgenen, og så porsjoneres det ut 3 - 4 ganger iløpet av dagen. Da blir alt spist opp med en gang. Anonymkode: 82a46...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan det tenkes at mat som har lagt en stund i en skål blir opplevd som mindre smakfull? Maten holder seg jo best i lukket beholder. Min katt får mat på flat tallerken. Veier opp på morgenen, og så porsjoneres det ut 3 - 4 ganger iløpet av dagen. Da blir alt spist opp med en gang. Anonymkode: 82a46...15e Det stemmer. Maten blir dårlig i skål etter 1-2 døgn, og katter er veldig sensitive på dette. Mine har tørrfôr tilgjengelig hele tiden. Men fyller opp omtrent det de spiser på et døgn, og venter til det er tomt før de får ny skål. Innimellom fyller vi på før da det er travelt med jobb etc, og vi ikke vil det skal gå tomt over tid. Da kaster jeg ofte bare det som er i skåla før de får fersk mat. Anonymkode: c13da...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #14 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det stemmer. Maten blir dårlig i skål etter 1-2 døgn, og katter er veldig sensitive på dette. Mine har tørrfôr tilgjengelig hele tiden. Men fyller opp omtrent det de spiser på et døgn, og venter til det er tomt før de får ny skål. Innimellom fyller vi på før da det er travelt med jobb etc, og vi ikke vil det skal gå tomt over tid. Da kaster jeg ofte bare det som er i skåla før de får fersk mat. Anonymkode: c13da...a89 Ikke kast det. Fuglene spiser det. Anonymkode: 82a46...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #15 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke kast det. Fuglene spiser det. Anonymkode: 82a46...15e Det gjør også rotter og mus... Og nabokatter jeg ikke vil ha hengende rundt her. Anonymkode: c13da...a89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 29. desember 2024 #16 Del Skrevet 29. desember 2024 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 1. januar #17 Del Skrevet 1. januar Haha ja😂og drikker kun vann fra springen😂 og ja, jeg snakker om katta😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #18 Del Skrevet 1. januar Tror dette er helt vanlig. Kjøper ikke forklaringen med værhårene heller. "Kattetomt" er halvfull skål. Slik er det bare. Har ingenting å si hvor stor eller flat skålen er. Anonymkode: ad569...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå