AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg klør i fingrene. Vil snart begynne å så litt inne. Vi fikk drivhus (uten strøm) i høst så jeg gleder meg diskret til å ta det i bruk. Noe begynner dere så smått å forberede dere og hva gjør dere? 😃🌼 Anonymkode: 17928...cdc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Har du plantelys til det du har tenkt å så inne? Det er jo generelt for dårlig lys og for få lystimer pr dag ennå til at særlig mye vil gro godt nok. Blir tynne og strantete skudd av det dårlige lyset. Plantebelysning hjelper imidlertid på og gir sunnere og sterkere plantevekst. Selv er jeg veldig glad i georginer pga sine enorme blomster og alle fargene de kommer i. Planter som georginer (dahlia) kan man gjerne starte tidlig inne (med lys) for da får man glede av de store blomstene deres hele sesongen. De bruker en del tid på å vokse seg store nok til å blomstre, men når de første begynner å blomstre med sine store blomsterhoder, holder de på til frosten kommer. Og frost tåler de ikke. Vil man spare knollene til neste år, må de graves opp og lagres mørkt og frostfritt til neste år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Man kan jo starte med å planlegge. Noen tegner opp kart over hvor ting skal plantes, hva man vil kjøpe inn og ellers drømme seg litt bort… Anonymkode: 7a4c1...92d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er på juleferie, men skal så blodbeger, klatreløvemunn, ballongblomst og edderkoppblomst når jeg kommer hjem. Sitter også og drømmer meg bort litt og gleder meg til å kjøpe dvergmandelbusk, morelltre og noen nye (for meg) typer frø. Anonymkode: a4d93...93d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Jeg skal så blodbeger nå i romjula. Har kjølig planterom med godt plantelys inne. Der står også alle mine pelargonium. Blodbeger trenger lang tid, men de gjør mye av seg på terrassen hele sommeren og helt til frosten kommer. Sist sommer hadde jeg 7 stk. Ellers har jeg ikke bestemt hva jeg skal så utover våren, men nå melder planteselskapene om at frøsorter legges ut på nettsidene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Jeg sår paprika, chili, aubergine og pepino i desember. Anonymkode: 52dc1...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Jeg må vaske hagestua først, og gleder meg ikke... Starter alltid for tidlig, og så blir plantene skrantne og sturer før jeg kan plante dem ut. Du kan lese litt om kaldsådd/kaldså. Avhengig av hvor du bor kan du kanskje starte en del ting nå. Jeg skal så en del stauder og flytte dem ut, og gjøre noen forsøk med erteblomster og annet som gjerne vil ha det kaldt en stund før spiring Anonymkode: 201c8...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg sår paprika, chili, aubergine og pepino i desember. Anonymkode: 52dc1...e41 Jeg har ikke smakt pepino, men de ligger i handlekurven min hos hageglede. Synes de ser spennende ut. Har du hatt de før? Er de gode? Anonymkode: a4d93...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Vi begynner egentlig før sesongen er over, ta inn løk osv. Men hvis du mener når vi begynner å plante ut, så er det litt avhengig av været. Selv med drivhus, så må det være varme i lufta for at ting skal begynne å spire, så det står for april på kalenderen før det begynner å skje noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå