AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #1 Del Skrevet 27. desember 2024 folk finner på alt mulig rart for å gå ned i vekt av dyre kurer bortsett fra den ene tingen som faktisk fungerer; å spise færre kalorier enn man bruker. Da MÅ inntaket ned eller forbruket opp. Så lett og så vanskelig. Jeg forstår at det er vanskelig når man er glad i mat og søtsaker, men å komme med unnskyldninger om at overvekt skyldes dårlig forbrenning osv er bare tull. Det er så enkelt som at man må forbrenne mer enn man spiser. Det kan være ørsmå forskjeller i forbrenningen til folk, men de som virker til å ha god forbrenning er gjerne mer aktive i hverdagen enn de som lager unnskyldninger for seg selv. Hvis venninnen din er tynnere enn deg med samme inntak mat, er du sannsynligvis i en fornektelse for deg selv. Du er sannsynligvis mer stillesittende og så småspiser du kanskje mer enn du tror. Det viser seg gang på gang i ulike dokumentarer om overvekt. Og husk at krigsfanger som sultes ikke er overvektige. Så eneste løsning er færre kalorier inn enn forbrukt. Se sannheten i øynene. Anonymkode: 6a79f...2f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #2 Del Skrevet 27. desember 2024 Alle kurer, alle metoder, alle dietter har en ting til felles, de handler om mindre inntak og økt forbruk. Akkurat det samme som du selv har mirakuløst kommet frem til. Men du mangler det som kurer/dietter har, nemlig en fremgangsmetode. Du sier hva som er målet, men du ignorer helt at det er mange veier til målet. For noen er den riktige veien det å starte med styrketrening, for noen er det bedre starte med fjellturer, for noen er det bedre telle kalorier, noen har mer suksess med få måltider mens andre har behov for flere. Anonymkode: 01018...3e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #3 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): folk finner på alt mulig rart for å gå ned i vekt av dyre kurer bortsett fra den ene tingen som faktisk fungerer; å spise færre kalorier enn man bruker. Da MÅ inntaket ned eller forbruket opp. Så lett og så vanskelig. Jeg forstår at det er vanskelig når man er glad i mat og søtsaker, men å komme med unnskyldninger om at overvekt skyldes dårlig forbrenning osv er bare tull. Det er så enkelt som at man må forbrenne mer enn man spiser. Det kan være ørsmå forskjeller i forbrenningen til folk, men de som virker til å ha god forbrenning er gjerne mer aktive i hverdagen enn de som lager unnskyldninger for seg selv. Hvis venninnen din er tynnere enn deg med samme inntak mat, er du sannsynligvis i en fornektelse for deg selv. Du er sannsynligvis mer stillesittende og så småspiser du kanskje mer enn du tror. Det viser seg gang på gang i ulike dokumentarer om overvekt. Og husk at krigsfanger som sultes ikke er overvektige. Så eneste løsning er færre kalorier inn enn forbrukt. Se sannheten i øynene. Anonymkode: 6a79f...2f3 Hvorfor så moraliserende? Hvem er det du skriver dette til? Anonymkode: 2e159...d81 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #4 Del Skrevet 27. desember 2024 Så folk skal ikke få lov til å slanke seg? Men heller ikke få lov til å være overvektige? Takk for at du kom å orienterte. Anonymkode: 66d6f...028 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 27. desember 2024 #5 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg trodde dette ville være en post om hvor slitsomt det kan være med alt fokuset på slanking i januar, og at det tar helt over hos enkelte. Så er det mer en post med moraliserende innhold. Jeg tror nok de fleste skjønner det du skriver her, men det kan sies på en mindre moraliserende måte. Noen tar i bruk mange «unnskyldninger» som du nevner om hvorfor de ikke går ned i vekt. Vi rundt kan selvsagt tenke vårt, men vi vet ikke hva som faktisk stemmer her, og en trenger heller ikke vite. La folk prøve å legge om livsstilen sin om de vil det, for å bedre helsen. Hei på dem eller la det gå inn det ene øret og ut det andre, men ikke snakk ned folk som prøver å ta tak i helsen sin, enten det er januar eller oktober. Personlig synes jeg det er mer slitsomt med folk som blir helfrelst og skal blande seg opp i hva jeg spiser. Jeg vet om mange som blir ekstra trigget i januar, av folk som skal dytte på andre sine nye vaner. Jeg heier gjerne på folk, men setter pris på om de ikke blir helt religiøse og skal misjonere i hver lunsjpause. Ellers supert at folk tar tak i livene sine 💪🏻 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #6 Del Skrevet 27. desember 2024 Poenget var; folk bruker store ressurser på noe som egentlig er helt gratis og det åpenbart enkleste alternativet; nemlig å spise mindre. Man trenger verken å betale for kurer, kurs eller preparater. Mange finner en masse bortforklaringer for overvekten. Det handler om å innrømme for seg selv at man spiser for mye ift energien man bruker. Du er ikke feit fordi du har "dårlig forbrenning". Mange overvektige vil heller ikke ta inn at overvekten er skylden til en del helseplager. Min bror, ikke fylt 40, veier 150 kg, har høyt blodtrykk, vonde knær og rygg og blir fornærmet når legen påpeker at plagene skyldes fedme og at han må ned i vekt. Det er jo så dumt som det kan få blitt. Og bare så det er sagt; jeg er chubby selv og hadde absolutt hatt godt av å gå ned 10 kg. Men jeg innbiller meg ikke at det handler om gener og forbrenning, jeg VET jeg sitter for mye i ro og at jeg er glad i sjokolade. Anonymkode: 6a79f...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #7 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor så moraliserende? Hvem er det du skriver dette til? Anonymkode: 2e159...d81 Muligens seg selv. Anonymkode: c8ae7...de2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Del Skrevet 27. desember 2024 Sukk. Vi overvektige vet dette. De færreste lever i selvbedrag. Men den slags synsing fra sidelinjen er bare latterlig og played. Tror du ikke vi har kunnskapen inne? Det du ikke nevner noe om er de psykologiske mekanismene i overvekt. Jeg er sikker på at du har uvaner du også som er vanskelige å takle. Kanskje det ikke har med mat og trening å gjøre, men er du sikker på at du takler livet på en optimal måte? Kanskje dere synsere også sliter i relasjoner, på jobb og med andre ting som jeg som er overvektig takler. Men jeg jobber med å gå ned i vekt. Jobber du med ditt? Anonymkode: 5a570...2c2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg synes det er skikkelig kjipt med moraliserende folk som er høye på seg selv. Men der kom du, ts. Hvorfor er det så vanskelig for deg å la det være? For det er jo bare å ikke skrive slike innlegg eller klage over broren din!! Anonymkode: afcea...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nådeløs Skrevet 28. desember 2024 #10 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 21.19): Sukk. Vi overvektige vet dette. De færreste lever i selvbedrag. Men den slags synsing fra sidelinjen er bare latterlig og played. Tror du ikke vi har kunnskapen inne? Det du ikke nevner noe om er de psykologiske mekanismene i overvekt. Jeg er sikker på at du har uvaner du også som er vanskelige å takle. Kanskje det ikke har med mat og trening å gjøre, men er du sikker på at du takler livet på en optimal måte? Kanskje dere synsere også sliter i relasjoner, på jobb og med andre ting som jeg som er overvektig takler. Men jeg jobber med å gå ned i vekt. Jobber du med ditt? Anonymkode: 5a570...2c2 Mange har ikke det. Jeg kjenner flere overvektige som fortsatt, etter 10 år med "slanking", fortsatt ikke skjønner at de må innta færre kalorier enn de brenner. De skal bake alle slags mulige rare brød, drikke slike slankende shaker, ta piller og gjøre alt annet enn det som faktisk fungerer. Det er fint om du ikke lever i selvbedrag. Veldig flott, faktisk. Men mange gjør det. Hadde de ikke gjort det, så hadde de fleste fått bukt med vektproblemene sine for lenge siden. Og før jeg får kjeft; slapp av, er selv tjukk. Jeg jobber med det, jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 8.12): Hvorfor så moraliserende? Hvem er det du skriver dette til? Anonymkode: 2e159...d81 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 8.20): Så folk skal ikke få lov til å slanke seg? Men heller ikke få lov til å være overvektige? Takk for at du kom å orienterte. Anonymkode: 66d6f...028 Daisy-love skrev (På 27.12.2024 den 9.33): Jeg trodde dette ville være en post om hvor slitsomt det kan være med alt fokuset på slanking i januar, og at det tar helt over hos enkelte. Så er det mer en post med moraliserende innhold. Jeg tror nok de fleste skjønner det du skriver her, men det kan sies på en mindre moraliserende måte. Noen tar i bruk mange «unnskyldninger» som du nevner om hvorfor de ikke går ned i vekt. Vi rundt kan selvsagt tenke vårt, men vi vet ikke hva som faktisk stemmer her, og en trenger heller ikke vite. La folk prøve å legge om livsstilen sin om de vil det, for å bedre helsen. Hei på dem eller la det gå inn det ene øret og ut det andre, men ikke snakk ned folk som prøver å ta tak i helsen sin, enten det er januar eller oktober. Personlig synes jeg det er mer slitsomt med folk som blir helfrelst og skal blande seg opp i hva jeg spiser. Jeg vet om mange som blir ekstra trigget i januar, av folk som skal dytte på andre sine nye vaner. Jeg heier gjerne på folk, men setter pris på om de ikke blir helt religiøse og skal misjonere i hver lunsjpause. Ellers supert at folk tar tak i livene sine 💪🏻 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 21.19): Sukk. Vi overvektige vet dette. De færreste lever i selvbedrag. Men den slags synsing fra sidelinjen er bare latterlig og played. Tror du ikke vi har kunnskapen inne? Det du ikke nevner noe om er de psykologiske mekanismene i overvekt. Jeg er sikker på at du har uvaner du også som er vanskelige å takle. Kanskje det ikke har med mat og trening å gjøre, men er du sikker på at du takler livet på en optimal måte? Kanskje dere synsere også sliter i relasjoner, på jobb og med andre ting som jeg som er overvektig takler. Men jeg jobber med å gå ned i vekt. Jobber du med ditt? Anonymkode: 5a570...2c2 AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 23.02): Jeg synes det er skikkelig kjipt med moraliserende folk som er høye på seg selv. Men der kom du, ts. Hvorfor er det så vanskelig for deg å la det være? For det er jo bare å ikke skrive slike innlegg eller klage over broren din!! Anonymkode: afcea...9e5 TS har bare sagt fakta. Det er dere som er moralpoliti, jeg har ikke sett at TS har skrevet at dere er dårlige mennesker fordi dere er overvektige. Anonymkode: a6dce...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS har bare sagt fakta. Det er dere som er moralpoliti, jeg har ikke sett at TS har skrevet at dere er dårlige mennesker fordi dere er overvektige. Anonymkode: a6dce...e44 Jeg er undervektig så der bommet du på meg gitt 😉 Jeg heier på de som vil prøve å forbedre livet sitt sånt på generelt grunnlag, men sliter med de helfrelste som kun ser sin vei. Thats it 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #13 Del Skrevet 29. desember 2024 Daisy-love skrev (2 timer siden): Jeg er undervektig så der bommet du på meg gitt 😉 Jeg heier på de som vil prøve å forbedre livet sitt sånt på generelt grunnlag, men sliter med de helfrelste som kun ser sin vei. Thats it 😊 Er det moraliserende å si at folk mangler selvinnsikt? Hvorfor blande moral inn i dette i det hele tatt? Anonymkode: a6dce...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå