Gå til innhold

Visning på utleieleilighet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har bodd i en utleileilighet nå i 3 år og skal snart flytte, så utleier vil jo da såklart at jeg skal holde et par visninger. Det er null problem for meg.

Problemet er at jeg iløpet av disse årene har gjort om på mye av leiligheten. Ingenting er permanent og alt kan reverseres, det har jeg tatt hensyn til. som et par eksempler har jeg lagt vinyl på kjøkkenbenken og inne på badet, jeg har byttet alle knottene på skapene på kjøkkenet, jeg har et innebygd skap I gangen hvor jeg har tatt ut all innmaten (to trådkurver) og satt et par hyller inni for mer oppbevaringsplass, jeg har også "lagt" tapet på den ene veggen i stuen (det er vanskelig å forklare, men den er bare festet på topp og bunn så den er det bare å ta av) 

pluss pluss pluss

Spørsmålet er om jeg må ta alt av før visning? Jeg er litt redd for at de som kommer på visning får et helt annet inntrykk av stedet enn det det faktisk er. Jeg har gjort det veldig "meg" som jeg vil si er en helt annen stil en hvordan leiligheten var når jeg tok over. Jeg har jo endra den totalt og den er originalt ganske deprimerende. 

Hva tenker dere? Jeg har ikke spurt utleier om hva de ønsker enda.

(Og før noen spør, utleier har godkjent at jeg kan ta alle "ikke permanente" løsninger jeg måtte ønske og alt av ting og tang ligger trygt pakket inn i boden. Jeg har også bilder så det er lett for meg å få alt på plass akkurat sånn det var... Bare sånn før jeg får kjeft haha)

Anonymkode: d41fe...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som du har gjort ting som kan reverseres, men som vil etterlate spor/skader når du fjerner det. Må det fjernes når du flytter? Du må vel ha en dialog med utleier om disse tingene, så blir dere enig om hva som skal gjøres og når. 

Anonymkode: b1fe9...165

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det var vinyl på kjøkken/bad, og tapet på veggen ved visning, så ville jeg forventet at det var der ved innflytning også. 

Jeg ville helt klart ha klaget dersom jeg var på visning på en leilighet, og det plutselig var byttet kjøkkenbelegg, knotter, tapet og alt ved innflytning, med mindre det ble tydelig opplyst at leiligheten skulle gjennomgå større forandringer. 

Anonymkode: a19e5...680

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres ut som du har gjort ting som kan reverseres, men som vil etterlate spor/skader når du fjerner det. Må det fjernes når du flytter? Du må vel ha en dialog med utleier om disse tingene, så blir dere enig om hva som skal gjøres og når. 

Anonymkode: b1fe9...165

Jeg jobber med boligstyling og har jobbet som scenograf, så jeg har ganske peiling på semi-permanente løsninger I leiligheter som ikke lager noe skade eller spor :) Har gjort en del research, testet og prøvd, tatt ned og hengt opp igjen, og det er ingenting som gjør noe skade av de løsningene jeg har tatt.

Om jeg plutselig er veldig uheldig og lager noe skade så kommer jeg jo til å fikse det i dialog med utleier.

Jeg tror ikke han er interessert i å beholde noe av det siden det ikke er laget for å vare mer enn en liten periode, men jeg skal høre!

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis det var vinyl på kjøkken/bad, og tapet på veggen ved visning, så ville jeg forventet at det var der ved innflytning også. 

Jeg ville helt klart ha klaget dersom jeg var på visning på en leilighet, og det plutselig var byttet kjøkkenbelegg, knotter, tapet og alt ved innflytning, med mindre det ble tydelig opplyst at leiligheten skulle gjennomgå større forandringer. 

Anonymkode: a19e5...680

Det er akkurat det jeg er redd for 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gjort veldig smarte og kreative endringer da 😀 Pakk det like greit ned først som sist, siden det allerede er bestemt at du flytter. Så får du også bedre tid til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perine skrev (19 minutter siden):

Du har jo gjort veldig smarte og kreative endringer da 😀 Pakk det like greit ned først som sist, siden det allerede er bestemt at du flytter. Så får du også bedre tid til å gjøre det.

Må jo gjøre mitt (midlertidige) hjem til mitt eget på den tryggeste måten jeg kan, tenker jeg da 😊 Vil jo ikke være til bry for utleier, men siden jeg jobber med interiør klør jeg alt for mye i fingrene etter forandring etter kort tid 😅 

Men du har nok rett i det du sier! Er nok lurt å begynne tidlig uansett siden det er så mye småtterier, så jeg tror jeg bare gjør det nå og blir ferdig med det :)

TS (gadd ikke være anonym lenger tydeligvis haha)

Endret av Plympud
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...